CED ontwikkelt calamiteitenaanpak hagelschade

CED logo 2016

Expert CED heeft een calamiteitenaanpak hagelschade en andere schade ineens door extreem weer ontwikkeld.

CED: "Buien waarbij enorm veel neerslag valt in korte tijd: we zullen er aan moeten wennen. Bij verzekeraars zorgt extreem weer voor de nodige dynamiek: hoe ga je die plotselinge piek in meldingen van schade aan voertuigen in goede banen leiden? CED ging terug naar de tekentafel. We inventariseerden de bottlenecks en bedachten oplossingen."

De aanpak van CED telt vijf stappen: binnen 1 uur een calamiteitenaanpak in werking, proactief contact leggen met verzekerden in het getroffen gebied, volledig digitale schadebehandeling en waardechecks, persoonlijke ontvangst in regionale intake centers en snelle en efficiënte reparatie in hagel herstel centers.

 

CED aan verzekeraars: "Als een hagelbui forse schade aanricht, melden veel mensen min of meer tegelijk hun schade. Zo’n piek zorgt voor een domino-effect waarin de verwerking al gauw vastloopt. De grote hagelbui van 23 juni toonde opnieuw aan dat je calamiteiten niet kunt en moet oppakken vanuit reguliere schadeprocessen. CED ondervangt dat door binnen 1 uur na het noodweer een separaat en buitengewoon klantgericht schadeproces in gang te zetten met maar één focus: het snel en effectief verwerken van hagelschades. CED neemt hierbij de totale regie op schadeafhandeling in de getroffen regio van u over. Dat begint met heldere communicatie, geheel vanuit uw (beeld)merk en merkwaarden. Uw verzekerden worden gewezen op een interactieve calamiteiten app, waarin zij snel en gemakkelijk worden geïnformeerd en kunnen communiceren over hun schade. Daarnaast staat de alarmcentrale van CED, SOS International, direct op volle sterkte paraat om 24/7 via verschillende kanalen meldingen aan te nemen, zoals de app, webplatform, e-mail, telefoon, WhatsApp en Facebook."


 

 

 


 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
IJsbrokken blijven ook in hoger beroep hagel

IJsbrokken blijven ook in hoger beroep hagel

De melkveehouder uit Someren die met Interpolis in de clinch ligt over hagelschade, heeft ook in hoger beroep nul op het rekest gekregen. Op 23 juni 2016 trokken...

CED beticht Verzekeringsklachten.nl van stemmingmakerij

CED beticht Verzekeringsklachten.nl van stemmingmakerij

CED meent bij monde van commercieel directeur Marcel van Dijk dat Verzekeringsklachten.nl zich schuldig maakt aan stemmingmakerij, door te beweren dat schade-experts...

Anva-koppeling voor Connect claims en postex

Anva-koppeling voor Connect claims en postex

Anva heeft eeen Connect Claims- en een Postex-koppeling gerealiseerd voor bestaande Anva-gebruikers. Risk was het afgelopen jaar als launching customer actief betrokken...

Acura: "hagelschade bij ons klip en klaar verzekerd"

Acura: "hagelschade bij ons klip en klaar verzekerd"

"Bij ons staat klip en klaar in de polis dat hagelschade wordt vergoed." Aldus directeur Henk Smit van Acura Assuradeuren, dat na de hagelbuien in Zuidoost-Nederland...

Waardemanagement centraal in nieuwe koers CED

Waardemanagement centraal in nieuwe koers CED

“Willen we als schadebranche relevant blijven, dan moeten we in waarde leren denken.” Aldus ceo Hans Coffeng van CED Group dinsdag tijdens een groot...

Ced voldoet aan normen Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Ced voldoet aan normen Keurmerk Klantgericht Verzekeren

CED heeft zich laten toetsen door de Stichting toetsing verzekeraars die het Keurmerk Klantgericht Verzekeren uitgeeft. Dit met positief resultaat. Ron van Kesteren,...

Hagel jaagt aantal gevallen total loss omhoog

Hagel jaagt aantal gevallen total loss omhoog

De hagel- en hoosbuiten in juni hebben het aantal total loss verklaarde auto's omhoog gejaagd, meldt CED. "Als grootste total loss bureau in Nederland, registreren...

Allianz versoepelt beleid hagelschade

Allianz versoepelt beleid hagelschade

Allianz heeft een aantal aanpassingen doorgevoerd naar aanleiding van de hagelschade van 23 juni 2016 in de regio Eindhoven. "Om de schade efficiënt te...

Centraal Beheer introduceert hagelschadescanner

Centraal Beheer introduceert hagelschadescanner

Centraal Beheer introduceert een 'hagelschadescanner'. De tool wordt vandaag op locatie in Helmond ingezet. Verzekerden krijgen binnen een paar minuten duidelijkheid...

"Hef onderscheid expert en contra-expert op"

"Hef onderscheid expert en contra-expert op"

Hef het onderscheid tussen expert en contra-expert op. Dat suggereert Ruud Kooijman, directeur CED Expertise. Kooijman in FWD Magazine van CED: "UIteindelijk...