CED ontwikkelt calamiteitenaanpak hagelschade

CED logo 2016

Expert CED heeft een calamiteitenaanpak hagelschade en andere schade ineens door extreem weer ontwikkeld.

CED: "Buien waarbij enorm veel neerslag valt in korte tijd: we zullen er aan moeten wennen. Bij verzekeraars zorgt extreem weer voor de nodige dynamiek: hoe ga je die plotselinge piek in meldingen van schade aan voertuigen in goede banen leiden? CED ging terug naar de tekentafel. We inventariseerden de bottlenecks en bedachten oplossingen."

De aanpak van CED telt vijf stappen: binnen 1 uur een calamiteitenaanpak in werking, proactief contact leggen met verzekerden in het getroffen gebied, volledig digitale schadebehandeling en waardechecks, persoonlijke ontvangst in regionale intake centers en snelle en efficiënte reparatie in hagel herstel centers.

 

CED aan verzekeraars: "Als een hagelbui forse schade aanricht, melden veel mensen min of meer tegelijk hun schade. Zo’n piek zorgt voor een domino-effect waarin de verwerking al gauw vastloopt. De grote hagelbui van 23 juni toonde opnieuw aan dat je calamiteiten niet kunt en moet oppakken vanuit reguliere schadeprocessen. CED ondervangt dat door binnen 1 uur na het noodweer een separaat en buitengewoon klantgericht schadeproces in gang te zetten met maar één focus: het snel en effectief verwerken van hagelschades. CED neemt hierbij de totale regie op schadeafhandeling in de getroffen regio van u over. Dat begint met heldere communicatie, geheel vanuit uw (beeld)merk en merkwaarden. Uw verzekerden worden gewezen op een interactieve calamiteiten app, waarin zij snel en gemakkelijk worden geïnformeerd en kunnen communiceren over hun schade. Daarnaast staat de alarmcentrale van CED, SOS International, direct op volle sterkte paraat om 24/7 via verschillende kanalen meldingen aan te nemen, zoals de app, webplatform, e-mail, telefoon, WhatsApp en Facebook."


 

 

 


 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Oordeel ook in cassatieberoep: hagelschade is geen stormschade

Oordeel ook in cassatieberoep: hagelschade is geen stormschade

Ook in het cassatieberoep krijgt Interpolis het gelijk aan haar zijde: hagelschade is geen stormschade. De Procureur-Generaal bij de Hoge Raad der Nederlanden:...

Turien & Co. biedt online taxatie oldtimers

Turien & Co. biedt online taxatie oldtimers

Turien & Co. biedt zijn verzekerden sinds kort de mogelijkheid om een klassieker online te laten taxeren. Dit in samenwerking met CED. De assuradeur: "Het taxeren...

Kans op hagelschade grootst in Limburg

Kans op hagelschade grootst in Limburg

De kans op hagel(schade) is het grootst in Limburg (ruim zestien procent), terwijl Friesland de minste kans loopt, met zo’n drie procent. VU-onderzoeker Hans...

Schade door supercell: Aon niet aansprakelijk

Schade door supercell: Aon niet aansprakelijk

De Rechtbank Midden-Nederland acht financieel adviseur Aon niet aansprakelijk voor de schade door een supercell. De rechtbank: "Supercells komen in Nederland zo...

Rhion vertrouwt complexere schades toe aan CED

Rhion vertrouwt complexere schades toe aan CED

Rhion, dat sinds 1 januari actief is op de Nederlandse markt, heeft haar complexere schades en letselschades toevertrouwd aan CED. Berend Jan Tempelman, Managing...

CED maakt 'expertise op afstand' mogelijk

CED maakt 'expertise op afstand' mogelijk

CED heeft remote expertise (expertise op afstand) voor zowel de Mobility- als de Property-markt versneld uitgerold als vervanging van de fysieke inspectie en expertise....

CED versnelt doorloop dossiers letselschade

CED versnelt doorloop dossiers letselschade

CED heeft het Expertise Centrum Licht Letsel opgericht. Hiermee wil CED een bijdrage leveren om een aantal knelpunten in de letselschademarkt op te lossen. Rob...

CED: meer omzet dankzij innovatie en nieuwe business

CED: meer omzet dankzij innovatie en nieuwe business

CED wil in 2020 nog intensiever met opdrachtgevers in gesprek om met nieuwe diensten en producten bij te dragen aan de uitdagingen waar zij voor staan. Volgens CEO...

Niet storm, maar hagel was relevante schade oorzaak

Niet storm, maar hagel was relevante schade oorzaak

Allianz is toch niet gehouden tot vergoeding van de schade door hagel bij een tuinder. Eerder veroordeelde de lagere rechter het verzekeringsconcern tot uitkeren...

CED en Woonstad Rotterdam breiden samenwerking uit

CED en Woonstad Rotterdam breiden samenwerking uit

CED en woningcorporatie Woonstad Rotterdam breiden hun samenwerking uit. Reparatieverzoeker van huurders worden sinds kort geautomatiseerd afgehandeld. De eerste...