Corona: ABN Amro versnelt introductie Seniorenlijn

senior vrouw aan telefoon via Pixabay

Om seniore klanten zo goed mogelijk te ondersteunen, heeft ABN Amro besloten de Seniorenlijn vervroegd te introduceren. Deze telefoonlijn is erop gericht senioren te informeren over dagelijkse bankzaken of hulp te bieden bij vermoeden van fraude.

Nery Anderson, directeur Retail Dagelijkse Bankzaken van ABN Amro: "Wij hebben op dit moment zo’n 700.000 senioren als klant (dit zijn klanten met de AOW-gerechtigde leeftijd). Onder hen bevinden zich veel ouderen die minder goed behendig zijn in een online omgeving en tegelijkertijd minder makkelijk hun huis kunnen verlaten. Deze groep is door de coronacrisis extra kwetsbaar voor financieel misbruik, waardoor de behoefte aan financiële begeleiding is gegroeid."

De Seniorenlijn is te bereiken onder telefoonnummer 088 - 226 26 12 en is geopend van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur.

Reactie toevoegen

 
Meer over
ABN Amro geeft 'groen blaadje' aan duurzame adviseurs

ABN Amro geeft 'groen blaadje' aan duurzame adviseurs

ABN Amro toont alle duurzame adviseurs met een 'groen blaadje' in de eigen adviseurzoeker op de intermediaire website van ABN Amro. Vorig jaar introduceerde ABN...

ABN Amro: hypotheekrente zal licht dalen

ABN Amro: hypotheekrente zal licht dalen

ABN Amro houdt er rekening mee dat de hypotheekrente licht zal dalen. Dit ondersteunt het sentiment op de woningmarkt, omdat het de leencapaciteit van huizenkopers...

ABN Amro lanceert Transitielening

ABN Amro lanceert Transitielening

ABN Amro biedt mkb-klanten de Transitielening aan. Bij deze nieuwe leenvorm voor financieringen van één miljoen tot 25 miljoen euro wordt het rentetarief...

Rondetafel duurzaamheid: Versnellen verduurzaming kan alleen gezamenlijk

Rondetafel duurzaamheid: Versnellen verduurzaming kan alleen gezamenlijk

Hoe kunnen we als financiële sector verduurzaming versnellen? Dat was de hamvraag tijdens het door Financieel Zeker georganiseerde rondetafelgesprek in Cultuur...

ABN Amro verwijst niet naar Kifid, maar schendt zorgplicht niet

ABN Amro verwijst niet naar Kifid, maar schendt zorgplicht niet

(Kifid-uitspraak GC 2022-1007) ABN Amro heeft verzuimd een ontevreden klant te verwijzen naar Kifid (of de burgerlijke rechter), maar is daarmee niet tekortgeschoten...

Financieel actieplan ouderen op woningmarkt

Financieel actieplan ouderen op woningmarkt

Het kabinet gaat met de hypotheeksector een financieel actieplan opstellen “hoe we ouderen kunnen helpen met het inzichtelijk maken van hun financiële...

Praktijktips Actief Klantbeheer

Praktijktips Actief Klantbeheer

(Praktijktips Actief Klantbeheer in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Financiële professionals helpen bij het informeren, initiëren, implementeren...

Aan de slag met klantsignalen

Aan de slag met klantsignalen

(Partner in Kennis ABN AMRO in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Nieuwe hypotheekklanten krijgen vaak de meeste aandacht, maar ook na het passeren...

FNV vindt bod ABN Amro ver beneden de maat

FNV vindt bod ABN Amro ver beneden de maat

FNV noemt het bod van ABN Amro voor een loonsverhoging van 3,25 procent per jaar en een eenmalig bedrag van 2.000 euro bruto een schoffering voor de medewerkers. Vorige...

Klant heeft nog veel meer te bieden

Klant heeft nog veel meer te bieden

(Rondetafelgesprek VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) De waan van de dag drukt actief klantbeheer wel eens naar de achtergrond. Zeker als klanten in...