De Goudse volledig eigenaar Van Lanschot Chabot/Mandema

Lando te Molder 2019 vanaf site

De Goudse wordt volledig eigenaar van Van Lanschot Chabot/Mandema (VLCMP). De Goudse had al een belang van 51 procent en neemt nu de resterende 49 procent over van Van Lanschot Kempen. De overname "sluit aan op zowel de strategie van De Goudse als die van VLCMP en maakt het eenvoudiger om de groeiambities van VLCMP te realiseren en zo de distributiekracht van VLCMP te vergroten".

Geert Bouwmeester, directievoorzitter van De Goudse: ‘Van Lanschot Chabot/Mandema is voor ons een zelfstandige pijler binnen onze groep. Het bedrijf is al jaren een belangrijke strategische partner, met dienstverlening die aanvullend is op die van De Goudse en die is gericht op andere doelgroepen, zoals de mid-corporate markt en private insurance-relaties. Van Lanschot Chabot/Mandema is en blijft een onafhankelijk opererend bedrijf met een eigen governancestructuur. En nog belangrijker: hun onafhankelijke dienstverlening blijft volledig gewaarborgd. Zij zetten bijvoorbeeld hun samenwerking met Van Lanschot Kempen op het gebied van dienstverlening voor private banking-klanten voort op hetzelfde hoge niveau."

Lando te Molder (foto), directievoorzitter VLCMP: "De intermediaire markt is volop in beweging en er vinden veel grotere en kleinere overnames plaats. Wij hebben een duidelijke groeistrategie, gericht op schaal- en scopevoordelen. De Goudse onderschrijft onze strategie en heeft ook de intentie om ons te helpen die te realiseren wanneer zich kansen voordoen."

Van Lanschot Kempen: "De transactie zal naar verwachting in de eerste helft van 2019 worden afgerond en de verwachte boekwinst zal circa vijftien miljoen euro bedragen, met mogelijk een beperkte earn-out in de eerste helft van 2020."

In 2017 en in de eerste helft van 2018 heeft VLCMP respectievelijk - 0,4 miljoen euro en 1,5 miljoen euro bijgedragen aan de nettowinst op basis van IFRS van Van Lanschot Kempen.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Goudse:  "Ondernemers onwetend over hun risico's"

Goudse: "Ondernemers onwetend over hun risico's"

"Veel ondernemers zijn onwetend over hun risico’s. Er is een belangrijke rol weggelegd voor de adviseur om het risicobewustzijn te vergroten en zo te helpen...

Branchedebat Adfiz-jubileum:  geen discussie meer over waarde van advies

Branchedebat Adfiz-jubileum: geen discussie meer over waarde van advies

"Kan de AFM ons misschien vertellen waarom de kosten van advies niet in de premie verdisconteerd mogen worden?", vroeg Jurjen Oosterbaan Martinius van Bureau DFO...

VLC & Partners nieuwe naam van Van Lanschot Chabot/Mandema

VLC & Partners nieuwe naam van Van Lanschot Chabot/Mandema

Van Lanschot Chabot/Mandema & Partners heeft de naam gewijzigd in VLC & Partners.Directievoorzitter Lando te Molder: "VLC & Partners weerspiegelt onze...

De Goudse heeft beste proces medische acceptatie

De Goudse heeft beste proces medische acceptatie

De Goudse heeft in het thema-onderzoek naar het proces van medische acceptatie van de stichting Toetsing Verzekeraars de maximale score van 5 punten behaald Op...

NTA 8220 als nieuwe norm

NTA 8220 als nieuwe norm

Veel branden ontstaan door problemen met de elektrische installatie. Een goede inspectie hiervan kan onnodige problemen voorkomen. De nieuwe controlemethodiek...

VVP Event Communicatie: creëer verbinding

VVP Event Communicatie: creëer verbinding

  Communiceren is niet zo moeilijk, écht communiceren wel. Dat werd duidelijk op het VVP Event Communicatie. Waar het werkelijk om gaat, is het creëren...

ENgage overgenomen door Van Lanschot Chabot / Mandema & Partners

ENgage overgenomen door Van Lanschot Chabot / Mandema & Partners

Van Lanschot Chabot / Mandema & Partners neemt per 1 januari 2019 ENgage Werkgeversadvies over. De overname van alle activiteiten en medewerkers sluit aan op...

Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Klanten vinden en vervolgens binden, is de uitdaging voor iedere ondernemer, zeker binnen de (financiële) dienstverlening. "Wat we verkopen is immers niet tastbaar....

Kansen social media voor advieskantoren

Kansen social media voor advieskantoren

Van social strategie naar een praktische (door)start van social media kanalen als twitter, facebook,linkedin en instagram. Karin van Geelen (oprichter Yellow Communications)...

Helder communiceren over meerwaarde advisering en beloning

Helder communiceren over meerwaarde advisering en beloning

Hoe communiceer je helder over je meerwaarde van je advisering en je beloning. Adviseur Natasja Naron pakt dit op een hele bijzondere manier heel succesvol aan....