Dorine van Basten likes & unlikes
"De communicatie van hypotheekaanbieders en adviseurs met hun bestaande klanten kan écht veel beter." Aldus Dorine van Basten, voorzitter Stichting Nationaal Hypotheek Label, in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief van VVP Online.
Wat gaat er momenteel goed in de financiële sector?
“Er komt steeds meer aandacht voor bestaande klanten. De meeste klanten zijn van nature minder geïnteresseerd in hun financiële situatie. Aangewakkerd door wet- en regelgeving en veranderende marktomstandigheden, groeit het besef bij hypotheekverstrekkers en adviseurs dat zij een belangrijke, gidsende rol spelen in (het financiële) leven van bestaande klanten. En écht van betekenis kunnen zijn voor hun klanten."
Wat kan er beter in de financiële sector?
“De communicatie van hypotheekaanbieders en adviseurs met hun bestaande klanten kan écht veel beter. Dit vraagt een gedegen samenwerking tussen hypotheekaanbieders en adviseurs, bijvoorbeeld met het delen van data (over en weer) en het ontwikkelen van communicatiemiddelen die de klanten persoonlijk aanspreken en zij ook écht begrijpen. Stichting Nationaal Hypotheek Label speelt daarop in met het Hypotheek Label dat, vanuit een onafhankelijke positie, de hypotheeksituatie van iedere Nederlander periodiek tegen dezelfde meetlat legt. Bij voorkeur informeren de hypotheekverstrekker en adviseur samen hun gezamenlijke bestaande- of weesklant. Via het Hypotheek Label krijgen bestaande klanten inzicht in hun persoonlijke situatie, zijn zij zich bewust van de gevolgen van hun situatie en krijgen zij handelingsperspectieven aangereikt. De klant wordt door de hypotheekaanbieder en adviseur getriggerd om tot actie over te gaan en waardeert de persoonlijke aandacht van de hypotheekaanbieder en adviseur.”
Reactie toevoegen
Meer over
Hans Groenhuijsen likes & unlikes
"Tijd voor verandering, anders word je veranderd." Aldus Hans Groenhuijsen (Advies in Automotive en Mobiliteit) in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief...
"Er is nog veel te winnen bij het klantvriendelijk inzetten van digitalisering." Dat zegt Paul Rijns (adviseur Staf Leven bij ASR) op persoonlijke titel in de rubriek...
Janthony Wielink likes & unlikes
"Risicomanagement betekent dat er meer kennis van de (steeds wijzigende) materie moet zijn en dan volstaat helaas Wft Inkomen niet." Aldus Janthony Wielink (Enkwest...
Peter Abelskamp likes & unlikes
"Ik denk dat de adviseurs zich beter laten horen. En ik denk dat er ook beter naar ons geluisterd wordt." Aldus NVIA-voorzitter Peter Abelskamp in de rubriek Like...
"Doorloopprovisie op schadeportefeuilles zal een ijsschots in warme wateren blijken te zijn." Aldus Martin Koot (MoneyView) in de rubriek Like & Unlike in de...
Christian Dijkhof likes & unlikes
Actieve provisietransparantie moet zeer omzichtig worden benaderd. Dat stelt OvFD-voorzitter Christian Dijkhof in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief...
Peggy van der Smitte likes & unlikes
"Ik pleit voor meer maatwerk in de particuliere en mkb-markt, waardoor je als adviseur nóg meer het verschil kunt maken." Aldus Peggy van der Smitte (Marcel...
Harrie-Jan van Nunen likes & unlikes
"De kloof tussen wat consumenten willen en wat banken bieden wordt steeds groter." Aldus Harrie-Jan van Nunen (De Financiële Makelaar) in de rubriek Like &...
‘Hoe gaan we financiële diensten beter maken?’
Iedere woensdag in de nieuwsbrief van VVP Online: de rubriek Like & Unlike. Daarin beantwoorden branchegenoten twee vragen: wat gaat er momenteel goed in de...
Robin van Beem likes & unlikes
"Adviseurs mogen veel luider op de trom slaan", zegt Robin van Beem (Polis Advocaten) in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief van VVP Online. Wat...