Eyzenga wil weten aan wiens kant verzekeraar staat

Rien Eyzenga

"Herstel het daadwerkelijke partnerschap. En laten we samen gaan voor herstel van integriteit. En van consumentenvertrouwen." Aldus Rien Eyzenga in een oproep aan verzekeraars.

Eyzenga: "De voorgestelde volledige ontvlechting van verzekeraars en intermediair staat haaks op het consumentenbelang. En een uitsluitend winstgerichte houding zoals die overduidelijk nu door het Verbond wordt geregisseerd, zal vroeg of laat tot nieuwe schandalen leiden." Eyzenga vraagt de individuele verzekeraars na te denken over de manier waarop zij hun toekomst willen invullen. Een empowerde consument zal niet opstaan. Kan ook niet bestaan, want daarvoor zijn de machtsverhoudingen te groot. Consumenten moeten beschermd worden tegen misstanden. Dat kunnen ze niet zelf. Dat is nog steeds ons werk. (...) Laat ons zien waar u staat! Indien u tegen de voorgestelde ontvlechting bent maak dat duidelijk. Zodat ook wij weten met welke verzekeraar het nog steeds goed zaken doen is. En met welke niet." Eyzenga roept verder het intermediair op zich aan te sluiten bij een standsorganisatie. "Aan alle collega’s vraag ik de rijen eindelijk te sluiten. Meld u aan bij Adfiz of de Commissie CFD. Wacht niet tot het doek valt. Maar laten we eindelijk samen het alternatieve blok vormen waar de markt op wacht. En vooral, waar de consument recht op heeft." Volgens Eyzenga maakt de povere organisatiegraad van het intermediair dat de verzekeraarslobby in Den Haag een voorsprong heeft. "Waar de verzekeraars in Den Haag via het Verbond als één gigantisch machtsblok opereren, laat slechts zo’n 20 procent van het Intermediair zich vertegenwoordigen door bovendien verschillende organisaties die onderling ook nog eens sterk verdeeld blijken te zijn. Er kan dan ook geen enkel misverstand bestaan over de vraag wie op dit moment in den Haag de meeste invloed heeft."

Reactie toevoegen

 

Reacties

Peter Dirks | Midden Brabant Advies - 30 november 2011

@Rien Helemaal mee eens. We moeten ook durven afscheid nemen van niet intermediair vriendelijke- en incompetente aanbieders.

Samen zorgen voor positieve publiciteit

Samen zorgen voor positieve publiciteit

Het collectieve beeld van de financieel adviseur laat zich verbeteren door als groep regelmatig te zorgen voor positieve publiciteit. Onderwerpen genoeg om bij...

Assuport biedt hypotheekadviseurs leads

Assuport biedt hypotheekadviseurs leads

Assuport van adviseur Rien Eyzenga heeft hypotheek- en communicatietools ontwikkeld waarmee consumenten volgens Eyzenga helemaal 'los' kunnen gaan op de site van...

Afm: 160 meldingen over misstanden provisieverbod

Afm: 160 meldingen over misstanden provisieverbod

De AFM betreurt het dat haar uitspraken over misstanden als gevolg van het provisieverbod onnodig tot negatieve beeldvorming hebben bijgedragen. Op nadrukkelijk...

Eyzenga zet in op werkbaar alternatief

Eyzenga zet in op werkbaar alternatief

Financieel adviseur Rien Eyzenga uit Nijmegen probeert in overleg met collega's tot een werkbaar alternatief komen dat wél de positie van de financiële...

Dossiernet lanceert mobiele website voor adviseurs

Dossiernet lanceert mobiele website voor adviseurs

DossierNet van adviseur Rien Eyzenga heeft een mobiele website geïntroduceerd. Volgens DossierNet maken in Nederland alleen al ruim 7 miljoen mensen gebruik...

Eyzenga: AFM gezien als anti-intermediaire instantie

Eyzenga: AFM gezien als anti-intermediaire instantie

"Sta toe dat wij met u in gesprek komen. Niet om aan te horen wat ons bezig houdt. Maar om u de alternatieve oplossingen voor te leggen. Met als doel een duurzame,...

Dossiernet: Conservatrix maakt minste fouten

Dossiernet: Conservatrix maakt minste fouten

Uit onderzoek van DossierNet van adviseur Rien Eyzenga blijkt dat Conservatrix van het intermediair het beste scoort als het gaat om foutloosheid. Het betreft nog...