Aantal (jonge) vrouwelijke beleggers groeit snel
Bijna een op de drie vrouwen die beleggen is daar het afgelopen jaar mee gestart, aldus onderzoek van Markteffect in opdracht van Brand New Day. Conclusie: het aantal vrouwen dat belegt, stijgt en deze stijging is vooral te zien onder millennials..
Van de groep vrouwen die het afgelopen jaar is begonnen met beleggen behoort 45 procent tot de millennial-generatie. "Ondanks de groeiende groep aan vrouwen die bezig zijn met het opbouwen van vermogen voor later, is nog steeds 43 procent van de ondervraagde vrouwen in het onderzoek niet bezig met het opbouwen van pensioen. Onder de mannen is dit 30 procent."
Ook Brand New Day ziet in haar klantenbestand dat meer vrouwen zijn gaan beleggen en daarmee vermogen voor later proberen op te bouwen. "Over 2020 zien wij dat 33 procent van de mensen die bij ons beleggen vrouw is, waar dit in 2010 bijvoorbeeld nog 19 procent was. Daarbij zien we dat vooral vrouwelijke millennials het afgelopen jaar gestart zijn met beleggen. 46 procent van de vrouwen die startte met beleggen in 2021 was een vrouwelijke millennial. Daar staat tegenover dat 39 procent van de mannen die startte met beleggen in 2021 een mannelijke millennial was", zegt Joost Tieland van Brand New Day.
Reactie toevoegen
Nog niet altijd naar duurzaamheidsvoorkeuren van beleggers gevraagd
Er wordt nog niet in alle gevallen naar duurzaamheidsvoorkeuren van beleggers gevraagd. Het is voor vermogensbeheerders en beleggingsadviseurs wel verplicht om dit...
Brand New Day wil aandacht voor pensioenarmoede
In de week van de Pensioen3daagse vraagt Brand New Day aandacht voor pensioenarmoede in Nederland. Joost Tieland, directeur: "Een kwart van de Nederlanders zegt...
Lage inkomens willen geen verplicht ZZP-pensioen
Uit onderzoek van Brand New Day blijkt dat juist ZZP’ers met een laag inkomen tegen een pensioenplicht zijn. Van de ZZP’ers die minder dan 36.000 euro...
BND en Finrust organiseren webinar pensioenplanning light
Brand New Day en FinRust organiseren op 14 november om 13.30 uur het webinar 'pensioenplanning light'. Tijdens het webinar nemen Bartho de Jong van Brand New...
"Pensioen vaak geen thema bij banenwissel"
Bij het solliciteren naar een nieuwe baan verdiepen veel Nederlanders zich niet of nauwelijks in de pensioenregeling van de nieuwe werkgever. Daarmee missen ze belangrijke...
Brand New Day: veel Nederlanders hebben pensioenspijt
Nederlanders willen beter geïnformeerd worden over onderwerpen gerelateerd aan pensioen en financiën. Maar liefst 69 procent vindt dat de overheid en het...
Brand New Day: "Vrouwen lopen achter in pensioenkennis"
De pensioenkloof tussen mannen en vrouwen is volgens Brand New Day niet alleen zichtbaar in de hoogte en opbouw van het pensioen, maar ook in pensioenkennis. “Bijna...
"Meer aandacht voor aanvullend pensioen"
De pensioenonzekerheid neemt toe na introductie van het nieuwe pensioenstelsel evenals de aandacht voor aanvullend pensioen, constateert Brand New Day, dat in het...
Flexibele werkgeverslijfrente Brand New Day nu ook via adviseurs
Werkgevers die voor werknemers een flexibele pensioenregeling bij Brand New Day willen afsluiten, kunnen dat nu ook via hun financieel adviseur doen. “De vraag...
Oproep tot helderheid in pensioendossier
“De onzekerheid over mogelijke aanpassingen van het nieuwe pensioenstelsel achteraf is onwenselijk. Mensen weten hierdoor niet meer waar ze aan toe zijn”,...