Helder Beheerd start nieuwe cyclus Leergang Actief Klantbeheer

Peter Wormskamp 2019

Helder Beheerd start in oktober een nieuwe cyclus van de praktische Leergang Actief Klantbeheer. Medio oktober gaan er groepen van start in Noord/Oost Nederland, Amersfoort en Diemen. De Nationale Hypotheekbond is partner en levert voor deelnemers die niet over hun software beschikken een gratis lidmaatschap gedurende de opleiding.

Peter Wormskamp van Helder Beheer: "De hypotheekmarkt krimpt. Het aantal verstrekte hypotheken neemt af. Oversluiters maken een toenemend deel van het totaal uit. Dit omdat de woningmarkt totaal op slot
zit. De 'huizen zijn op'. Tegelijkertijd zijn er uitspraken van het KIFID waarbij de adviseur tot de orde wordt geroepen wegens een gebrek aan nazorg. Denk hierbij aan de ORV-premie. Een goede gelegenheid om aan de slag te gaan met je grootste kapitaal: de bestaande klant!"

Volgens Helder Beheer is het nu tijd om aan de slag te gaan. Helder Beheerd helpt hierbij met de praktische Leergang Actief Klantbeheer. In drie dagdelen wordt de financieel dienstverlener meegenomen in:

  • aandacht voor relevante thema’s zoals bijvoorbeeld ORV-premie;
  • het opzetten van een plan van aanpak hiervoor (inclusief doelen);
  • het vertalen in werkbare processen;
  • het gebruik van relevante software (de Nationale Hypotheekbond);
  • het coachen op het daadwerkelijk uitvoeren.

Groepen bestaan uit maximaal tien deelnemers. aul de Kok (Paul de Kok Financieel Advies): “Het werken met de aanpak van Helder Beheerd helpt mij bij het verstevigen van de band met mijn klanten. En dat levert direct omzet op. Voor nu en in de toekomst.”

Meer informatie is te vinden op de site van Helder Beheerd.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

"Welke hulp heb je tussentijds nodig bij hypotheken met een rentevaste periode van 20 jaar?' Met deze retorische vraag stelde de Consumentenbond de waarde van...

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Serie Actief Klantbeheer, deel 8:  waagt u de sprong?

Serie Actief Klantbeheer, deel 8: waagt u de sprong?

"We willen het allemaal. Loyale klanten. Loyale klanten zijn binnen handbereik als u uw mindset hierop aanpast. Adviseren over een passende financiële oplossing,...

Serie Actief Klantbeheer, deel 7:  versla de varkenscyclus!

Serie Actief Klantbeheer, deel 7: versla de varkenscyclus!

"Je ziet het op dit moment gebeuren. Er zijn relatief veel nieuw toetredende financieel dienstverleners op de hypothekenmarkt. Oud-werknemers van banken die voor...

Serie Actief Klantbeheer, deel 6: maak er een gezond businessmodel van

Serie Actief Klantbeheer, deel 6: maak er een gezond businessmodel van

“Adviseurs zijn geen filantropische instellingen. Actief klantbeheer kost een adviseur tijd en diezelfde tijd is zo hard nodig om klanten te helpen bij nieuwe...

Serie Actief Klantbeheer, deel 5: ga eens tegen je natuur in!

Serie Actief Klantbeheer, deel 5: ga eens tegen je natuur in!

"Mensen zijn lui. En dat is maar goed ook. Anders waren jij en ik er namelijk niet geweest. Op de prehistorische steppen was energiebesparing nodig om op gezette...

Serie Actief Klantbeheer, deel 4: klant gaat gewoon naar een andere adviseur

Serie Actief Klantbeheer, deel 4: klant gaat gewoon naar een andere adviseur

"Als je geen band opbouwt met jouw klant gaat hij gewoon op zoek naar een nieuwe adviseur", aldus Michel Ligtlee, beleidsadviseur Vereniging Eigen Huis in deel...

Serie Actief Klantbeheer, deel 3: het belang van ‘Ken je klant’

Serie Actief Klantbeheer, deel 3: het belang van ‘Ken je klant’

"Geldverstrekkers zijn tegenwoordig erg actief als het gaat om het begrip ‘Know Your Customer’. Dit heeft alles te maken met de verantwoordelijkheid...

Actief klantbeheer: uitvoering en tools

Actief klantbeheer: uitvoering en tools

(Jan Verstegen en Peter Wormskamp, Drieluik Actief Klantbeheer (slot) in VVP 4) Actief aan de slag met je bestaande klanten. En hier succesvol mee zijn, in alle...

Actief klantbeheer: goed voor klant én adviseur

Actief klantbeheer: goed voor klant én adviseur

(Branchepartijen over Manifest Actief Klantbeheer, VVP 4) Financieel professionals helpen bij het informeren, initiëren, implementeren en uitvoeren van...