Helder Beheerd start nieuwe cyclus Leergang Actief Klantbeheer

Peter Wormskamp 2019

Helder Beheerd start in oktober een nieuwe cyclus van de praktische Leergang Actief Klantbeheer. Medio oktober gaan er groepen van start in Noord/Oost Nederland, Amersfoort en Diemen. De Nationale Hypotheekbond is partner en levert voor deelnemers die niet over hun software beschikken een gratis lidmaatschap gedurende de opleiding.

Peter Wormskamp van Helder Beheer: "De hypotheekmarkt krimpt. Het aantal verstrekte hypotheken neemt af. Oversluiters maken een toenemend deel van het totaal uit. Dit omdat de woningmarkt totaal op slot
zit. De 'huizen zijn op'. Tegelijkertijd zijn er uitspraken van het KIFID waarbij de adviseur tot de orde wordt geroepen wegens een gebrek aan nazorg. Denk hierbij aan de ORV-premie. Een goede gelegenheid om aan de slag te gaan met je grootste kapitaal: de bestaande klant!"

Volgens Helder Beheer is het nu tijd om aan de slag te gaan. Helder Beheerd helpt hierbij met de praktische Leergang Actief Klantbeheer. In drie dagdelen wordt de financieel dienstverlener meegenomen in:

  • aandacht voor relevante thema’s zoals bijvoorbeeld ORV-premie;
  • het opzetten van een plan van aanpak hiervoor (inclusief doelen);
  • het vertalen in werkbare processen;
  • het gebruik van relevante software (de Nationale Hypotheekbond);
  • het coachen op het daadwerkelijk uitvoeren.

Groepen bestaan uit maximaal tien deelnemers. aul de Kok (Paul de Kok Financieel Advies): “Het werken met de aanpak van Helder Beheerd helpt mij bij het verstevigen van de band met mijn klanten. En dat levert direct omzet op. Voor nu en in de toekomst.”

Meer informatie is te vinden op de site van Helder Beheerd.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Nieuwe opleiding ‘Actief klantbeheer voor jouw adviespraktijk’

Nieuwe opleiding ‘Actief klantbeheer voor jouw adviespraktijk’

Dukers & Baelemans en Helder Beheerd hebben samen een opleiding voor advieskantoren ontwikkeld die "écht aan de slag willen met actief klantbeheer in...

Actief klantbeheer collectief stimuleren

Actief klantbeheer collectief stimuleren

(Marieke van Zuien, stichting Actief Klantbeheer in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Als het gaat om de invulling van wat in de sector al geruime...

Merendeel adviseurs nog op startniveau actief klantbeheer

Merendeel adviseurs nog op startniveau actief klantbeheer

(Uit VVP 2-2022) Branche-initiatief Actief Klantbeheer heeft de resultaten gepubliceerd van haar onderzoek naar de staat van actief klantbeheer onder onafhankelijk...

Brancheonderzoek Actief Klantbeheer: merendeel advieskantoren op startniveau

Brancheonderzoek Actief Klantbeheer: merendeel advieskantoren op startniveau

Ruim vier op de tien advieskantoren bevindt zich op niveau 1 als het gaat om Actief Klantbeheer. Deze kantoren geven incidenteel uitvoering aan actief klantbeheer....

Actief klantbeheer: basis van je vak

Actief klantbeheer: basis van je vak

(Uit VVP Special Cruciaal Beroep). Cruciale beroepen maken voor de klant het verschil. In goede tijden én in slechte tijden. Of juist om slechte tijden...

Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer

Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Branche-initiatief Actief Klantbeheer positief over AFM-principes

Branche-initiatief Actief Klantbeheer positief over AFM-principes

De negen partijen verenigd in het branche-initiatief Actief Klantbeheer zijn positief over de AFM-principesdoorlopende ondersteuning van klanten en zien de principes...

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Er komen tal van wijzigingen af op huiseigenaren die gevolgen kunnen hebben voor de betaalbaarheid van de hypotheek. "Het is dan ook van belang om klanten op tijd...

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

"Wie weet wat er loopt bij z’n relaties en daar proactief op inspeelt, blijft ertoe doen: er valt wat te besparen op de hypotheek, het verzekeringspakket...

Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

De opleiding Actief Klantbeheer gaat na een geslaagde pilot officieel op 2 december 2021 van start. De opleiding is ontwikkeld in het kader van het initiatief...