Niet overhaast uitschrijven uit Nationaal Regime

Document via Pixabay

Adfiz raadt haar leden aan om zich niet overhaast uit te schrijven uit het Nationaal Regime.En zich al helemaal niet te laten opjagen door de datum van 31 mei die de AFM in een brief noemt. Adfiz: "Het is van belang eerst goed in kaart te brengen wat een uitschrijving voor gevolgen heeft voor je dienstverlening. Het Nationaal Regime voorziet in het verlenen van aanvullende dienstverlening aan je klant die je zonder het Nationaal Regime niet meer mag verlenen. Daarnaast is het voor de dienstverlening aan bestaande klanten zowel vanuit juridisch als commercieel oogpunt van belang dat je goede afspraken maakt met de partij die de belangen van jouw klanten gaat behartigen op het moment dat je je uitschrijft uit het Nationaal Regime. Mocht je overwegen je uit te schrijven, neem er dan de tijd voor om vooraf alle consequenties goed in kaart te brengen. Laat de datum van 31 mei 2019 hierin niet leidend zijn.

"De brief van de AFM heeft bij ons de nodige vragen opgeroepen. Zo staat erin dat je door middel van het bij de brief gevoegde antwoordformulier je vrijstelling Nationaal Regime voor 31 mei 2019 kunt laten intrekken. Deze deadline ziet slechts op gebruikmaking van dit formulier. Als je geen gebruik meer wenst te maken van het Nationaal Regime, dan kun je je registratie te allen tijde kosteloos intrekken via het Digitaal Loket van de AFM."

Sinds 1 april geldt een nieuwe vrijstellingsregeling Nationaal Regime,

Reactie toevoegen

 
Meer over
Adfiz: "Verlaag drempels financieel advies verduurzaming"

Adfiz: "Verlaag drempels financieel advies verduurzaming"

Adfiz roept op tot het verlagen van adviesdrempels om consumenten en mkb te activeren en te helpen bij verduurzaming. Adfiz in haar reactie op de (inmiddels gesloten)...

Burgemeester Valkenburg neemt watersnoodboekje Adfiz in ontvangst

Burgemeester Valkenburg neemt watersnoodboekje Adfiz in ontvangst

Adfiz-voorzitter Roger van der Linden reikte vorige week de Adfiz-publicatie 'Watersnood in de Valckenborgh' over de watersnood in 2021 uit aan burgemeester Daan...

Adfiz Nieuwjaarspeiling: verwachtingen voor 2024 fors positiever

Adfiz Nieuwjaarspeiling: verwachtingen voor 2024 fors positiever

Voor het komende jaar 2024, aldus de Adfiz Nieuwjaarspeiling, verwachten zo’n 25 procentpunt meer kantoren een groei te noteren dan de realisatie over 2023....

Regels actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli a.s.

Regels actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli a.s.

De regels voor actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli 2024. De wetswijziging is gepubliceerd in de Staatscourant. Vanaf 1 juli dienen adviseurs de consument...

5, 4, 3, 2, 1, go!

5, 4, 3, 2, 1, go!

Dit jaar ‘trakteerde’ Adfiz tijdens haar nieuwjaarsbijeenkomst de aanwezigen op een powerspeech van Ben 'Tyler' Tiggelaar, expert in leiderschap, verandering...

"VoogdijVerzekerd regelt alles rondom voogdijschap"

"VoogdijVerzekerd regelt alles rondom voogdijschap"

De GoedIdee VoogdijVerzekerd, een nieuw product van Dazure dat er onder meer voor zorgt dat kinderen goed verzorgd achterblijven na het overlijden van de ouder(s),...

Vijf initiatieven NN genomineerd in Adfiz Prestatie Onderzoek

Vijf initiatieven NN genomineerd in Adfiz Prestatie Onderzoek

Nationale-Nederlanden werd in alle vier categorieën (duurzame ontwikkeling, klantbelang, ketenefficiency en verzekerbaarheid) van het Adfiz Prestatie Onderzoek...

TAF wint ketenefficiency-award met InkomensZeker AOV

TAF wint ketenefficiency-award met InkomensZeker AOV

"Yes! Voor de tweede keer op rij. Winnaar van het Adfiz prestatie onderzoek. De award ketenefficiëncy", aldus Michiel Meijer, commercieel directeur TAF. "Super...

Florius: award is erkenning voor ons als groene pionier

Florius: award is erkenning voor ons als groene pionier

"Geweldige erkenning voor onze continue drive voor innovatie en duurzaamheid!", aldus Karin Polman, directeur Florius, winnaar in de categorie 'Duurzame ontwikkeling'...

VVP-poll: regeldruk advieskantoren schaadt het klantbelang.

VVP-poll: regeldruk advieskantoren schaadt het klantbelang.

"Als ik vandaag met leden spreek dan is de meest gehoorde klacht de enorme tijd die verloren gaat aan het voldoen aan regels en aan administratieve verplichtingen....