SNS zet weer in op persoonlijk contact

Ton Timmermans sns 2018

SNS gaat weer inzetten op persoonlijk contact met de klant. In plaats van een callcenter met steeds wisselende medewerkers of keuzemenu’s hebben klanten straks toegang tot een vast en persoonlijk team in de dichtstbijzijnde SNS winkel. Ton Timmerman, directievoorzitter SNS: “We zitten middenin de transitie. Door in te zetten op ‘persoonlijk’, verlagen we de drempel om contact met ons op te nemen en voorkomen we dat mensen blijven rondlopen met hun grote en kleine vragen over geld. Voor het einde van het jaar zullen al onze 200 winkels en de bijbehorende ‘klantteams’ op deze nieuwe manier werken."

SNS: "Bel je ons? Dan leiden we je meteen naar de dichtstbijzijnde SNS-winkel. De adviseurs die je helpen staan dus ook fysiek voor je klaar om in het echt nader kennis te maken of zaken te bespreken. En via onze nieuwe app Eén-tweetje kies je nu zelfs digitaal je persoonlijk adviseur uit dit ‘klantteam’. Klanten bepalen hoe persoonlijk ze het willen hebben. Op dit moment wordt al de helft van de telefoontjes lokaal beantwoord. De reacties van klanten die dit reeds ervaren zijn ontzettend positief."

Behoefte aan persoonlijk contact
Uit onderzoek van Kantar Public, uitgevoerd in opdracht van SNS, blijkt dat men bij geijkte bankzaken als het aanvragen van een hypotheek (44 procent) of beleggen (twaalf procent) het lokale bankfiliaal goed weet te vinden. Dit blijft uit bij andere levensveranderende situaties zoals het krijgen van een kind, samenwonen of werkloos worden. Ondanks de digitalisering die veel banken inzetten en het feit dat driekwart van Nederland dagelijks of wekelijks gebruik maakt van de app van hun bank, geeft 36 procent juist aan al hun bankzaken graag via persoonlijk contact met een bankmedewerker op de fysieke banklocatie te regelen. Een op drie geeft zelfs aan dit graag te doen met een vaste - en voor hen bekende - medewerker, die zij ook telefonisch of via de app kunnen bereiken.

Reactie toevoegen

 
Meer over
"Belangrijk dat klant snapt dat adviseur bank een verkoper is"

"Belangrijk dat klant snapt dat adviseur bank een verkoper is"

"Het is ongelooflijk belangrijk dat klanten snappen dat de (hypotheek)adviseur bij de bank een verkoper is met enkel producten van één merk." Dat stelt...

FBTO: premie reisverzekering berekenen via Google Voice Assistent

FBTO: premie reisverzekering berekenen via Google Voice Assistent

FBTO claimt de eerste te zijn die Google Voice Assistent inzet bij de verkoop van verzekeringen.Sinds kort is het mogelijk de premie voor de reisverzekering langs...

Minder makkelijk om contact te krijgen met bankmedewerker

Minder makkelijk om contact te krijgen met bankmedewerker

Klanten die contact zoeken met een bankmedewerker, geven in de Vertrouwensmonitor Banken aan dat dat minder makkelijk gaat: de score van 4,2 op het deelaspect ‘gemak’...

Ook gelijk speelveld bij invulling nazorg

Ook gelijk speelveld bij invulling nazorg

In het kader van het gelijk speelveld zal worden gekeken naar de invulling van de postcontractuele zorgplicht. Dat schrijft minister Hoekstra in zijn antwoord op...

Adfiz en HDI maken afspraken over rechtstreekse benadering klant

Adfiz en HDI maken afspraken over rechtstreekse benadering klant

"Adfiz is tegen iedere vorm van rechtstreekse benadering door verzekeraars en heeft dat HDI ook laten weten. We zijn daarbinnen wel tevreden met het resultaat dat...

Adfiz pleit voor uitstel invoering IDD

Adfiz pleit voor uitstel invoering IDD

 Adfiz pleit voor uitstel van de invoering van de Europese richtlijn voor verzekeringsdistributie IDD. "Pas nu begint de omzetting in nationale regels zijn...

Consultatie Besluit implementatie richtlijn verzekeringsdistributie

Consultatie Besluit implementatie richtlijn verzekeringsdistributie

Het ministerie van Financiën is de internetconsultatie Besluit implementatie richtlijn verzekeringsdistributie gestart. Dit besluit implementeert samen met...

Adviseur moet bij schadeverzekering wijze van beloning kenbaar maken

Adviseur moet bij schadeverzekering wijze van beloning kenbaar maken

Minister Dijsselbloem heeft het wetsvoorstel ter implementatie van de nieuwe EU-richtlijn verzekeringsdistributie naar de Tweede Kamer gestuurd. Hoofdpunten van...

Richtlijn distributie vraagt om samenwerking

Richtlijn distributie vraagt om samenwerking

"De bepalingen zijn voor een deel nieuw voor distributeurs, maar ik hoop dat we niet gelijk met zijn allen in een kramp schieten. Europa wil de consumentenbescherming...

Online distributie richt ravage aan

Online distributie richt ravage aan

De Distributiemonitor 2014 van IG&H toont een verdere verschuiving naar online distributie. Volgens IG&H in het FD maandagochtend is de impact van de verschuiving...