Trend standaardisering leidt tot meer waardering persoonlijk contact

Michiel van der Linde

Persoonlijke contacten tussen adviseur en geldverstrekker worden steeds belangrijker als onderscheidend kenmerk. Dat blijkt uit de permanente meting beoordeling dienstverlening door Lloyds Bank.

“We werken in een branche waarin veel aanbieders hun acceptatieprocessen digitaliseren, aldus Michiel van der Linde, Manager Intermediaire Distributie & Service. "Bijna altijd gaat deze digitalisering gepaard met vereenvoudiging van het productassortiment. Hypotheekvormen die weinig voorkomen verdwijnen. En waar mogelijk wordt het aantal bespreekdossiers teruggedrongen. Door deze ontwikkelingen is er steeds minder persoonlijk contact tussen medewerkers van de bank en het advieskantoor. Het gevolg hiervan is, dat wanneer er dan toch nog eens een dossier is waar persoonlijk contact wenselijk is, dit contact stroever verloopt dan in het verleden."

 

 

Reactie toevoegen

 
Hoogspanning achter de schermen over hypotheekrente

Hoogspanning achter de schermen over hypotheekrente

(Partner in kennis Lloyds Bank in VVP 4-2022) Nadat de rente jarenlang historisch laag was, heeft deze de afgelopen maanden een spurt omhoog gemaakt. Wat gebeurt...

Anti-stressvideo's voor financieel dienstverleners

Anti-stressvideo's voor financieel dienstverleners

Lloyds Bank heeft samen met Instituut Vitae een aantal korte video’s op te nemen waarin financieel ondernemers concrete tips krijgen om de stressfactoren in...

Consument positief over optie duo wonen

Consument positief over optie duo wonen

Zowel bij consumenten die woonruimte ter beschikking kunnen stellen, als bij consumenten die woonruimte zoeken, is er steeds meer belangstelling voor de optie van...

Bart Koster manager Intermediaire Distributie Lloyds Bank

Bart Koster manager Intermediaire Distributie Lloyds Bank

Bart Koster is benoemd tot Manager Intermediaire Distributie van Lloyds Bank. Eerder werkte Koster onder meer bij BNP Paribas Personal Finance en bij CMIS Franchise....

Kifid: Lloyds Bank moet consument teveel betaalde rente vergoeden

Kifid: Lloyds Bank moet consument teveel betaalde rente vergoeden

Een consument mag erop vertrouwen dat de tarieflijst die gold op de passeerdatum van de hypotheek van toepassing is op zijn hypotheek. Lloyds Bank dient het rentetarief...

Michèl Kroesen volgt Michiel van der Linde op bij Lloyds Bank

Michèl Kroesen volgt Michiel van der Linde op bij Lloyds Bank

Michèl Kroesen is benoemd tot Manager Intermediaire Distributie Lloyds bank. Hij volgt Michiel van der Linde op die in maart van dit jaar de overstap maakte...

Lloyds Bank voert Inkomensbepaling Loondienst in

Lloyds Bank voert Inkomensbepaling Loondienst in

Ook bij Lloyds Bank is het inmiddels mogelijk om hypotheekaanvragen te doen met de Inkomensbepaling Loondienst. Met de Inkomensbepaling Loondienst wordt het toetsinkomen...

Michiel van der Linde naar FlexFront

Michiel van der Linde naar FlexFront

Michiel van der Linde heeft de overstap gemaakt van Lloyds Bank, waar hij veertien jaar werkzaam was, naar FlexFront waar hij aan de slag is gegaan als Commercieel...

VKG winnaar Adviescampagne 2019

VKG winnaar Adviescampagne 2019

De campagne ‘De klant vertelt’ van VKG is de winnaar van de VVP Adviescampagne 2019. Dit maakte juryvoorzitter en Adfiz-directeur Enno Wiertsema bekend...

"Indexeer maximale verstrekkingsgrenzen"

"Indexeer maximale verstrekkingsgrenzen"

Bij Lloyds Bank vond onlangs opnieuw een expertmeeting plaats. Hier werd door de deelnemende hypotheekadviseurs onder andere het idee geopperd om de maximale verstrekkingsgrenzen...