Trend standaardisering leidt tot meer waardering persoonlijk contact

Michiel van der Linde

Persoonlijke contacten tussen adviseur en geldverstrekker worden steeds belangrijker als onderscheidend kenmerk. Dat blijkt uit de permanente meting beoordeling dienstverlening door Lloyds Bank.

“We werken in een branche waarin veel aanbieders hun acceptatieprocessen digitaliseren, aldus Michiel van der Linde, Manager Intermediaire Distributie & Service. "Bijna altijd gaat deze digitalisering gepaard met vereenvoudiging van het productassortiment. Hypotheekvormen die weinig voorkomen verdwijnen. En waar mogelijk wordt het aantal bespreekdossiers teruggedrongen. Door deze ontwikkelingen is er steeds minder persoonlijk contact tussen medewerkers van de bank en het advieskantoor. Het gevolg hiervan is, dat wanneer er dan toch nog eens een dossier is waar persoonlijk contact wenselijk is, dit contact stroever verloopt dan in het verleden."

 

 

Reactie toevoegen

 
Adviescampagne 2019: Lloyds promoot intermediaire financieel routeplanner

Adviescampagne 2019: Lloyds promoot intermediaire financieel routeplanner

"Met onze campagne willen we bereiken dat de samenleving het gebruik van de intermediaire financieel routeplanner als iets heel vanzelfsprekends gaat beschouwen",...

Intermediaire financieel routeplanner

Intermediaire financieel routeplanner

Nederland is een van de weinige landen in de wereld waar de meeste hypotheken en verzekeringen worden aangeschaft via onafhankelijk financieel adviseurs. Daarom...

Hypotheekbedrijven halen geld op voor Cruyff Foundation

Hypotheekbedrijven halen geld op voor Cruyff Foundation

Vanuit de hypotheeksector namen onlangs De Hypotheekshop en Lloyds Bank met een gezamenlijk team deel aan de Cruyff Foundation Cup. De Cruyff Foundation Cup is een...

"Kantoren zoeken passend verdienmodel bij onderhoud"

"Kantoren zoeken passend verdienmodel bij onderhoud"

Vrij algemeen leeft de visie dat een groter deel van de werkzaamheden van het advieskantoor in de komende jaren zal bestaan uit onderhoud van in het verleden afgesloten...

Consument positief over hypotheekadviseur als geldverstrekker review vraagt

Consument positief over hypotheekadviseur als geldverstrekker review vraagt

Ook als de onafhankelijk adviseur op geen enkele wijze betrokken is bij het uitvragen van reviews blijken consumenten heel tevreden. Dat is de conclusie op basis...

Bankvergunning in Duitsland voor Lloyds Bank

Bankvergunning in Duitsland voor Lloyds Bank

Om na een mogelijke Brexit in Nederland actief te kunnen blijven, heeft Lloyds Bank een nieuwe bankvergunning aangevraagd en verkregen in Duitsland. Ook is het bijbehorende...

Lloyds Bank past tariefklassen voortaan automatisch aan

Lloyds Bank past tariefklassen voortaan automatisch aan

Lloyds Bank heeft per 1 januari haar beleid voor tariefklassen van hypotheken verruimd. Dit betekent dat klanten direct van een lagere rente profiteren als de hypotheek...

Lloyds biedt lening met NGH voor ondernemers

Lloyds biedt lening met NGH voor ondernemers

Lloyds Bank versterkt sinds kort hypotheken met NHG aan ondernemers met minimaal 12 maanden ‘ondernemerschap’. Tot voor kort konden alleen ondernemers...

Sommige mensen gaan ver om lening te krijgen op basis van onjuiste gegevens

Sommige mensen gaan ver om lening te krijgen op basis van onjuiste gegevens

"Het viel ons tijdens de expertsessie op dat intermediairs zich niet altijd een voorstelling kunnen maken hoe ver sommige consumenten gaan om een lening te krijgen...

Lloyds in zee met VKG

Lloyds in zee met VKG

Lloyds Bank en VKG zijn een samenwerking aangegaan voor hypotheken. Michiel van der Linde (Lloyds Bank): “Wij zien dat financieel advieskantoren zich steeds...