Verbond: "klanten positiever over zorgverzekeraars"
Klanten zijn dit jaar in het algemeen iets positiever over de dienstverlening door zorgverzekeraars dan in 2010. De waardering als rapportcijfer uitgedrukt steeg van 7,62 naar 7,74. De rapportcijfers variëren wel tussen een ruime voldoende (7,4) en een zeer goede beoordeling (8,4).
Dat blijkt uit het jaarlijks klanttevredenheidsonderzoek bij in totaal 16 Nederlandse ziektekostenver-zekeraars door het onderzoeksbureau GfK, in opdracht van het Verbond van Verzekeraars. "Ruim 80 procent van de verzekerden voelde zich klantvriendelijk behandeld en was tevreden over de wijze waarop zijn verzekeraar zijn declaratie heeft afgehandeld. Wel geven consumenten aan dat zij niet altijd goed op de hoogte zijn gehouden over de voortgang van een declaratie", aldus het Verbond.
Reactie toevoegen
Meer Nederlanders hebben een positief beeld over verzekeraars
Meer Nederlanders hebben een positief beeld over verzekeraars (42 procent): een toename van ruim tien procent ten opzichte van 2022. Klanten die contact hebben gehad...
(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je vak! VVP 3-2022) Het verbeteren van de klantgerichtheid in een bedrijf is geen project met een korte doorlooptijd. Ook bestaat...
Tender zorgverlijkers gaat niet door
CZ, Menzis en Zilveren Kruis hebben zorgvergelijkers in mei 2022 gevraagd een voorstel te doen voor een nieuwe of verbeterde zorgvergelijker. Naar aanleiding van...
Scildon helpt in pilot adviseurs klanttevredenheid te meten
Scildon gaat met enkele kantoren een pilot draaien om te kijken of het periodiek meten va klanttevredenheid over de dienstverlening van financieel advieskantoren...
Zorgverzekeraars mogen extra kosten corona-aanpak in 2021 nog onderling verdelen
Zorgverzekeraars mogen dit jaar nog uitzonderlijke meerkosten van de corona-aanpak onderling verdelen. Dat heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) geantwoord...
(Uit katern Zorg en Verzuim in VVP 4-2021) (Zorg)verzekeraars kunnen zeker een rol spelen bij het bevorderen van een gezonde leefstijl. Toch gebeurt dat pas zelden...
Schrijf je in voor het webinar betekenisvol adviseren (laatste kans)
De Federatie van Assurantieclubs organiseert op 21 januari om 16.00 uur in de reeks FvActueel een webinar over betekenisvol ondernemen. Schrijf je HIER in. Dagvoorzitter...
Zakelijke klanten in 2020 tevreden over contact verzekeraar
Zakelijke klanten van schadeverzekeraars waarderen hun verzekeraar eind 2020 beter dan een jaar eerder. Zowel de dienstverlening, de premie als de verzekering...
(Federatie van Assurantieclubs in VVP 6-2020) In toenemende mate zijn wij er ons allemaal van bewust dat het zo niet echt verder kan. De grenzen van wat de aarde...
“Nieuwe mogelijkheid Directe Schadeafhandeling goed communiceren”
“Directe Schadeafhandeling wordt een nieuwe mogelijkheid. Het is belangrijk dat alle partijen in de keten, dus ook de financieel adviseurs, op die mogelijkheid...