Het vuur van... Dennis Ruiter

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag hun klanten het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van…’ zet VVP deze mensen op een voetstuk.

Dennis Ruiter, Adviseur Financecare4you (Alkmaar)

Nadat ik tien jaar als accountmanager heb gewerkt bij een verzekeraar en inmiddels zes jaar voor mezelf, is het voor mij niet moeilijk om onderwerpen aan te snijden waar wij ons hard voor maken in de branche. FinanceCare4You is een kantoor waar korte lijnen, oprechtheid en verantwoordelijkheid voorop staan. Wij zijn geen kantoor dat een opdracht ontvangt en de relatie hiervoor bedankt, maar zijn echt aan het bouwen aan de relatie. Op geen enkele wijze maken we reclame. We groeien alleen maar van doorverwijzingen. We nemen de relatie bij de hand als het gaat om verzekeringen of een hypotheek, leggen alles uit in ‘Jip en Janneke’-taal net zolang totdat de relatie begrijpt wat we doen.

Ik merk te vaak dat medewerkers van banken en verzekeraars zich proberen te verschuilen achter de systemen of collega’s. Dit is mijn grootste ergernis in deze branche. Ik probeer deze mensen mee te nemen in de klantbeleving hoe dit overkomt op de klant. Ook met banken en verzekeraars proberen we een relatie op te bouwen, zodat het voor beide kanten makkelijker wordt om samen te werken. Een bank of verzekeraar leert het kantoor kennen en weet dan wat wij als samenwerkingspartner van hen verwachten. Laatst nog zijn we voor de vijfde keer op rij verhuisd naar een ander team bij een bank. Ongelofelijk, men is alleen maar intern gericht bezig en wij kunnen weer opnieuw beginnen een relatie op te bouwen.

Standaard is bijna niet meer van deze tijd en daarom roep ik de banken en verzekeraars op om hun verantwoordelijkheid te pakken. Zij dienen mijns inziens de medewerkers meer bevoegdheden te geven, zodat deze meer verantwoordelijkheid durven te nemen zonder hierop afgerekend te worden.

Het mooiste voorbeeld heb ik onlangs mogen ervaren. Dit betrof een geldverstrekker waarbij ik een medewerker moest uitleggen hoe zij de aanvraag diende te beoordelen. Na een afwijzing ben ik in de boom geklommen; de geldverstrekker vroeg de banden op van het telefoongesprek en er kwam een excuus. Ons motto is namelijk dat we het samen moeten doen met het belang van de relatie voorop!

‘Ons motto is dat we het samen moeten doen met het belang van de relatie voorop’

Reactie toevoegen

 
Editie
Adfiz: minister vindt juiste balans

Adfiz: minister vindt juiste balans

De juiste balans tussen wensen uit de Kamer en de argumenten uit de sector. Dat vindt minister Hoekstra in volgens Adfiz in de maatregelen die hij dinsdag bekend...

Het vuur van... Joyce Velu

Het vuur van... Joyce Velu

(Uit VVP 06 -2018) Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag hun klanten het beste geven wat in hen zit. In ‘het vuur van…’...

Het vuur van... michel verwoest

Het vuur van... michel verwoest

Het vuur van... Michel Verwoest, lid Raad van Bestuur ASR Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag hun klanten het beste geven wat in hen...

Het vuur van... Eric Herben

Het vuur van... Eric Herben

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag hun klanten het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van…’ zet VVP deze mensen...

Advieskeuze zet zich in voor Stichting ALS

Advieskeuze zet zich in voor Stichting ALS

Advieskeuze.nl organiseert ten bate van de Stichting ALS de Ambassadors Ride. Deze fietstocht waaraan vijftig ambassadeurs van het platform kunnen meedoen, vindt...

Het vuur van... Jan Verstegen

Het vuur van... Jan Verstegen

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag hun klanten het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van…’ zet VVP deze mensen...

Zelfstandige krijgt geen goede aov

Zelfstandige krijgt geen goede aov

Verzekeraars zouden meer out of the box moeten denken. Dat vindt Bas Schumacher, directeur-eigenaar van Welkom bij BAS in Bilthoven. “Het kost al moeite...

Zeven vragen aan adviseur Frits Poirot

Zeven vragen aan adviseur Frits Poirot

  1. Wat drijft je als adviseur? Wat maakt jouw vak uniek? Mijn drijfveer in mijn werk is het persoonlijk contact met mensen. Iedere klant brengt een eigen...

Gratis advies

Gratis advies

Ik vermoed dat een aantal lezers bij het lezen van deze titel al beginnen te hyperventileren: Advies is niet gratis! U heeft ongelijk. Wacht nog even met reageren...

Knab: "De offline adviseurs zijn duurder"

Knab: "De offline adviseurs zijn duurder"

Degenen die op zoek zijn naar de goedkoopste hypotheek mét advies, komen in 3 van de 4 onderzochte cases terecht bij een online adviseur. Dat stelt Knab op...