Adfiz Prestatie Onderzoek: nieuwe winnaars bij Particulier Leven en Schade

Adviz Prijswinnaars prestatie onderzoek 2019

De nieuwe 'Beste Partner'-prijzen van Adfiz zijn gewonnen door de Vereende (Beste Partner Verzekerbaarheid), TAF (Beste Partner Efficiency) en Movir (Beste Partner Claimafhandeling). De winnaars werden donderdagavond samen met de andere categoriewinnaars uit het Adfiz Prestatie Onderzoek bekend gemaakt tijdens de Nieuwjaarsbijeenkomst in Bussum.

Voor het eerst zijn er ook prijzen uitgereikt in de categorie Hypotheken (BLG eindigde op de eerste plaats). De prijs voor beste zorgverzekeraar is na enkele jaren afwezigheid weer terug; Stad Holland is met de eer gaan strijken.

Nh1816, jarenlang nummer 1 in de categorie Particulier Schade moest dit keer de stijger-met-stip Noordelinge voor laten gaan. De categorie Leven was vorige keer nog uitgesplitst naar Overlijdensrisico (met TAF op nummer 1) en Lijfrente (Scildon stond toen bovenaan). In de nieuwe opzet is TAF uit de top van de categorie Leven verdwenen en staat Scildon - jarenlang de lijstaanvoerder - tweede.

De winnaars per categorie:

Particulier Leven: 1. Dela, 2. Scildon, 3. Dazure.

Particulier Schade: 1. Noordelinge, 2. Nh1816, 3. De Goudse.

Particulier Zorg: 1. Stad Holland, 2. CZ, 3. ONVZ.

Particulier Hypotheken: 1. BLG, 2. Obvion, 3. Aegon.

Zakelijk Pensioen: 1. Scildon, 2 Allianz, 3. Brand New Day.

Zakelijk Inkomen: 1. Allianz en Movir, 3. Aegon.

Zakelijk Schade: 1. De Goudse, 2. Klaverblad, 3. ASR.

Beste Partner Verzekerbaarheid: 1. de Vereende, 2. NN, 3. Nh1816.

Beste Partner Efficiency: 1. TAF, 2. Nh1816, 3. Dela.

Beste Partner Claimafhandeling: 1. Movir, 2. Nh1816, 3. Klaverblad.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
IDD: hoe omgaan met de 'wensen en behoeften'-eis

IDD: hoe omgaan met de 'wensen en behoeften'-eis

(door Adfiz) De IDD schrijft voor dat je voorafgaand aan het sluiten van een verzekering de wensen en behoeften vaststelt op basis van de informatie die je van...

Campagne om meer Adfiz-leden aan te sluiten op Aplaza

Campagne om meer Adfiz-leden aan te sluiten op Aplaza

Adfiz en Aplaza starten een campagne om meer Adfiz-leden aan te sluiten en zo de ketenefficiency te versnellen. Door nu in te zetten op een versnelling in de...

Klantgegevens delen zonder machtiging

Klantgegevens delen zonder machtiging

“We moeten ook zonder machtiging klantgegevens kunnen delen.” Dat betoogt Adfiz-directeur Enno Wiertsema in zijn nieuwste column op de website van de...

Afspraken over klantbenadering aflossingsvrij

Afspraken over klantbenadering aflossingsvrij

Adfiz en OvfD hebben met het Verbond van Verzekeraars en NVB afspraken gemaakt over het informeren van klanten met een aflossingsvrije hypotheek. De AFM geeft in...

Adviseur moet risico’s checken

Adviseur moet risico’s checken

(door Adfiz) Op 25 juli is de herziene Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) in werking getreden. De belangrijkste wijziging voor...

Distributie zorgvuldig inrichten

Distributie zorgvuldig inrichten

Op 1 oktober is de richtlijn Verzekeringsbemiddeling (IMD) vervangen door nieuwe richtlijn Verzekeringsdistributie (IDD). Veel IDD-regels beschrijven zaken die...