Bnd: lagere orv-premie via adviseurs

Kalo Bagijn 2013

Brand New Day heeft, zoals eerder aangekondigd bij de verkrijging van een vergunning als levensverzekeraar, een verzekering uit eigen keuken gelanceerd. Met de orv positioneert BND zich als prijsvechter. Als de orv via een adviseur wordt afgesloten, is de netto premie lager.

Thierry Schaap, algemeen directeur: “Deze overlijdensrisicoverzekering sluit volledig aan bij onze overige producten: zeer lage kosten, eenvoudig te begrijpen en erg gemakkelijk af te sluiten.“

De premie van de orv is naar eigen zeggen "zeer laag". BND schat in dat het product in vergelijking met de grote verzekeraars voor meer dan 80 procent van de consumenten de laagste premie biedt. In vrijwel alle gevallen claimt BND één van de drie goedkoopste aanbieders
Het product kan zowel via de website van BND als via een adviseur afgesloten worden. De premie tussen beide kanalen verschilt. Als de orv via een adviseur wordt afgesloten, is de netto premie lager. De distributiekosten van Brand New Day zitten namelijk verdisconteerd in de premie, terwijl de adviseur die kosten op zijn beurt in het adviestarief meeneemt. Ook de éénmalige afsluitkosten zijn via de adviseur lager: 59 euro in plaats van 99 euro. De verzekering én de gezondheidsverklaring kunnen tot een verzekerd bedrag van 350.000 euro volledig online afgesloten worden.
Herverzekeraar is Scor. De verzekering kent geen ‘en bloc clausule’. Later dit jaar introduceert de prijsvechter een orv waarbij het premiedepot wordt geretourneerd aan de klant. De premie van deze variant zal hoger zijn. BND is van mening dat de consument zelf de voor- en nadelen van beide varianten moet wegen en een keuze tussen beide varianten moet maken.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Albert van der Poll - 11 maart 2013

Nog even en ik krijg warme gevoelens bij BND.

Beleggen: het nieuwe normaal

Beleggen: het nieuwe normaal

(Simone Nieuwenhuizen, Brand New Day, in Ken je vak! VVP 6-2020) Uw klanten willen uiteindelijk veel vermogen, weinig kosten en zo min mogelijk risico. Als u aan...

Ik beloof je meer én blijere klanten

Ik beloof je meer én blijere klanten

(Marketing door Joost Tieland, Brand New Day, in VVP 5-2020) Het frustrerende van dienstverlening? Het heeft iets ongrijpbaars. Anders dan een fysiek product kenmerkt...

Mijlpaal van 4000 offertes voor lijfrente-uitkering Brand New Day

Mijlpaal van 4000 offertes voor lijfrente-uitkering Brand New Day

Brand New Day kijkt tevreden terug op de lancering van de bancaire lijfrente-uitkering een jaar geleden. In totaal zijn er in een jaar tijd bijna 4.000 offertes...

Uw klant is nooit te jong voor pensioen

Uw klant is nooit te jong voor pensioen

Door Simone Nieuwenhuizen, Brand New Day. Vraag een willekeurige jongere eens naar zijn pensioen en u wordt waarschijnlijk met glazige ogen aangekeken. Logisch,...

Kansen tijdens de coronacrisis

Kansen tijdens de coronacrisis

"Investeer in marketing, juist tijdens een crisis. En nee, dat hoeft absoluut niet veel geld te kosten. Wel wat tijd en moeite, betoogt Joost Tieland van Brand New...

Kansen tijdens de coronacrisis

Kansen tijdens de coronacrisis

(Door Joost Tieland, Brand New Day) Investeer in marketing, juist tijdens een crisis. En nee, dat hoeft absoluut niet veel geld te kosten. Wel wat tijd en moeite: We...

Vermogensopbouw van alle (leef)tijden

Vermogensopbouw van alle (leef)tijden

Het is zeker geen gekke gedachte om beleggen in deze tijden pro-actief onder de aandacht van uw klanten te brengen. Wie vroeger vermogen wilde opbouwen, had...

Coronacrisis raakt financieel adviseurs maar beperkt

Coronacrisis raakt financieel adviseurs maar beperkt

Advieskantoren worden geraakt door de coronacrisis, maar op korte termijn is het voortbestaan van maar weinig kantoren in gevaar. Dit blijkt uit onderzoek van online...

Brand New Day profiteert van groeiend pensioenbewustzijn

Brand New Day profiteert van groeiend pensioenbewustzijn

Het door klanten aan Brand New Day toevertrouwde vermogen steeg vorig jaar met 38 procent tot 3,5 miljard euro. De nettowinst steeg met 55 procent tot 3,5 miljoen....

Oorverdovend stil

Oorverdovend stil

(door Joost Tieland, Brand New Day) Snapt onze adviseur wel de waarde van een bestaande klant? Alhoewel ik dagelijks samenwerk met onafhankelijk financieel...