Bnd: lagere orv-premie via adviseurs

Kalo Bagijn 2013

Brand New Day heeft, zoals eerder aangekondigd bij de verkrijging van een vergunning als levensverzekeraar, een verzekering uit eigen keuken gelanceerd. Met de orv positioneert BND zich als prijsvechter. Als de orv via een adviseur wordt afgesloten, is de netto premie lager.

Thierry Schaap, algemeen directeur: “Deze overlijdensrisicoverzekering sluit volledig aan bij onze overige producten: zeer lage kosten, eenvoudig te begrijpen en erg gemakkelijk af te sluiten.“

De premie van de orv is naar eigen zeggen "zeer laag". BND schat in dat het product in vergelijking met de grote verzekeraars voor meer dan 80 procent van de consumenten de laagste premie biedt. In vrijwel alle gevallen claimt BND één van de drie goedkoopste aanbieders
Het product kan zowel via de website van BND als via een adviseur afgesloten worden. De premie tussen beide kanalen verschilt. Als de orv via een adviseur wordt afgesloten, is de netto premie lager. De distributiekosten van Brand New Day zitten namelijk verdisconteerd in de premie, terwijl de adviseur die kosten op zijn beurt in het adviestarief meeneemt. Ook de éénmalige afsluitkosten zijn via de adviseur lager: 59 euro in plaats van 99 euro. De verzekering én de gezondheidsverklaring kunnen tot een verzekerd bedrag van 350.000 euro volledig online afgesloten worden.
Herverzekeraar is Scor. De verzekering kent geen ‘en bloc clausule’. Later dit jaar introduceert de prijsvechter een orv waarbij het premiedepot wordt geretourneerd aan de klant. De premie van deze variant zal hoger zijn. BND is van mening dat de consument zelf de voor- en nadelen van beide varianten moet wegen en een keuze tussen beide varianten moet maken.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Albert van der Poll - 11 maart 2013

Nog even en ik krijg warme gevoelens bij BND.

VVP Ondernemersnetwerk en Brand New Day: vierdaagse training ‘Verdienen met vermogen’

VVP Ondernemersnetwerk en Brand New Day: vierdaagse training ‘Verdienen met vermogen’

VVP Ondernemersnetwerk en Brand New Day organiseren komend najaar de vierdaagse training ‘Verdienen met vermogen’ voor financieel advieskantoren. Dit...

Bijna veertig procent wil voor 65e stoppen met werken

Bijna veertig procent wil voor 65e stoppen met werken

Bijna vier op de tien Nederlanders willen al voor hun 65e stoppen met werken, dat is voor de meeste werkenden ruim twee  jaar eerder dan de AOW-gerechtigde...

Nieuw pensioenstelsel blinde vlek voor veel Nederlanders

Nieuw pensioenstelsel blinde vlek voor veel Nederlanders

De inhoud van het pensioenakkoord dat het Nederlandse pensioenstelsel grondig zal wijzigen, blijkt voor heel veel Nederlanders een blinde vlek. Bijna de helft (44...

"Nederlanders bezuinigen niet op pensioen"

"Nederlanders bezuinigen niet op pensioen"

"Ondanks de gestegen kosten, verminderen maar weinig mensen hun inleg voor pensioen en voor het creëren van een financiële buffer", aldus Brand New Day. Brand...

Brand New Day: pensioenbewustzijn neemt toe

Brand New Day: pensioenbewustzijn neemt toe

Brand New Day noteerde over 2022 een nettowinst van 10,2 miljoen euro (2021: 11,7 miljoen euro). De nettowinst daalde licht door grote investeringen in marketing,...

"Nederlanders willen meer controle over beleggingen pensioengeld

"Nederlanders willen meer controle over beleggingen pensioengeld

Veel Nederlanders willen meer controle krijgen over waar hun pensioengeld in wordt geïnvesteerd. Bijna de helft zegt het niet fijn te vinden dat ze momenteel...

Huishoudens kunnen door geldzorgen minder pensioensparen

Huishoudens kunnen door geldzorgen minder pensioensparen

De enorm gestegen kosten van levensonderhoud lijken veel Nederlanders ervan te weerhouden extra geld opzij te zetten voor hun pensioen. De helft van de mensen zet...

Pensioentweedeling onder zzp’ers: ‘onwetenden’ versus ’boven op de bal’

Pensioentweedeling onder zzp’ers: ‘onwetenden’ versus ’boven op de bal’

Er lijkt sprake te zijn, aldus onderzoek in opdracht van Brand New Day, van een tweedeling in de groep zelfstandigen en ondernemers als het om hun pensioenvoorziening...

Brand New Day: klanten houden vast aan beleggingsplan

Brand New Day: klanten houden vast aan beleggingsplan

Ondanks dalende beurskoersen hield 97 procent van de klanten van Brand New Day de afgelopen weken vast aan het beleggingsplan. Slechts drie procent maakte een deel...

Brand New Day verwacht dit jaar marktleiderschap pensioensparen voor particulieren

Brand New Day verwacht dit jaar marktleiderschap pensioensparen voor particulieren

In twaalf jaar uitgegroeid van brutaal zolderkamerinitiatief tot marktleider op de pensioenmarkt voor particulieren. Die omschrijving geeft Brand New Day zichzelf...