Brand New Day verwacht dit jaar marktleiderschap pensioensparen voor particulieren
In twaalf jaar uitgegroeid van brutaal zolderkamerinitiatief tot marktleider op de pensioenmarkt voor particulieren. Die omschrijving geeft Brand New Day zichzelf mee bij de bekendmaking van de jaarcijfers 2021. Kalo Bagijn, CEO en oprichter van Brand New Day: “Op de markt voor pensioenbeleggen voor particulieren en zzp’ers is Brand New Day ruimschoots marktleider. Verwacht wordt dat in 2022 die positie ook op de markt voor pensioensparen wordt bereikt.”
Het totale toevertrouwde pensioenspaargeld steeg met 440 miljoen euro naar ruim 1,2 miljard, een stijging van 58 procent. Die groei is bijna volledig te danken aan stortingen op de pensioenrekening sparen en de lijfrente-uitkering. Brand New Day laat de markt voor vrij spaargeld links liggen en focust zich alleen op de spaarmarkt voor pensioenen, omdat dat spaargeld voor lange termijn vaststaat.
Brand New Day is ook het afgelopen jaar weer hard gegroeid. Het toevertrouwde vermogen van klanten steeg in 2021 met 1,2 miljard tot ruim 4,4 miljard (plus 37 procent), het totaal aantal rekeninghouders steeg met ruim 25.000 tot 192.000 (plus vijftien procent) en de nettowinst steeg met acht miljoen naar 11,7 miljoen. Met de aanhoudende groei op de particuliere spaar- en beleggingsmarkt gaat Brand New Day steeds meer de concurrentie aan met Nederlandse grootbanken, stelt de neobank.
Voor Brand New Day was 2021 ook een jaar van vernieuwde focus. Het nam definitief afscheid van de divisie voor bedrijfspensioenen, de PPI, die werd verkocht aan a.s.r. Ook werd gestopt met de levensverzekeraar. Door dat afscheid kan Brand New Day zich met haar bankvergunning helemaal richten op sparen, beleggen en pensioenen voor particulieren en zzp’ers.
Reactie toevoegen
Nederlander in toenemende mate bezorgd over financiën na pensionering
Nederlanders zijn in toenemende mate bezorgd over hun financiën als ze gaan stoppen met werken en dit sluit aan bij zorgen rond de financiële situatie...
BND: cryptovaluta populairste belegging onder ondernemers
De populairste belegging onder ondernemers zijn momenteel cryptovaluta. Bijna vier op de tien ondernemers belegt in 2023 in crypto, terwijl dat in 2021 nog maar...
VVP Ondernemersnetwerk en Brand New Day: vierdaagse training ‘Verdienen met vermogen’
VVP Ondernemersnetwerk en Brand New Day organiseren komend najaar de vierdaagse training ‘Verdienen met vermogen’ voor financieel advieskantoren. Dit...
Bijna veertig procent wil voor 65e stoppen met werken
Bijna vier op de tien Nederlanders willen al voor hun 65e stoppen met werken, dat is voor de meeste werkenden ruim twee jaar eerder dan de AOW-gerechtigde...
Nieuw pensioenstelsel blinde vlek voor veel Nederlanders
De inhoud van het pensioenakkoord dat het Nederlandse pensioenstelsel grondig zal wijzigen, blijkt voor heel veel Nederlanders een blinde vlek. Bijna de helft (44...
"Nederlanders bezuinigen niet op pensioen"
"Ondanks de gestegen kosten, verminderen maar weinig mensen hun inleg voor pensioen en voor het creëren van een financiële buffer", aldus Brand New Day. Brand...
Brand New Day: pensioenbewustzijn neemt toe
Brand New Day noteerde over 2022 een nettowinst van 10,2 miljoen euro (2021: 11,7 miljoen euro). De nettowinst daalde licht door grote investeringen in marketing,...
"Nederlanders willen meer controle over beleggingen pensioengeld
Veel Nederlanders willen meer controle krijgen over waar hun pensioengeld in wordt geïnvesteerd. Bijna de helft zegt het niet fijn te vinden dat ze momenteel...
Huishoudens kunnen door geldzorgen minder pensioensparen
De enorm gestegen kosten van levensonderhoud lijken veel Nederlanders ervan te weerhouden extra geld opzij te zetten voor hun pensioen. De helft van de mensen zet...
Pensioentweedeling onder zzp’ers: ‘onwetenden’ versus ’boven op de bal’
Er lijkt sprake te zijn, aldus onderzoek in opdracht van Brand New Day, van een tweedeling in de groep zelfstandigen en ondernemers als het om hun pensioenvoorziening...