Brand New Day: pensioenbewustzijn neemt toe

Kalo Bagijn 2019

Brand New Day noteerde over 2022 een nettowinst van 10,2 miljoen euro (2021: 11,7 miljoen euro). De nettowinst daalde licht door grote investeringen in marketing, De reclame-spots met Sander Schimmelpenninck ('Iedereen een eigen pensioenpotje') waren hier debet aan.

Brand New Day zegt terug te kijken op een goed jaar.  Het totaal aantal nieuw geopende rekeningen steeg van 39.000 naar 56.000 (47 procent), Het door klanten nieuw gestorte vermogen steeg van 1,1 miljard naar bijna 1,3 miljard euro (15%) en het totaal door de 240.000 klanten (+ 25%) aangehouden vermogen steeg van 4,4 miljard naar 5,0 miljard euro (+ 11%).

Brand New Day: "Als de nieuwe pensioenwet wordt aangenomen, komt eindelijk een einde aan de fiscale discriminatie die nu geldt voor werknemers en ZZP’ers die te weinig of geen pensioen hebben opgebouwd. In de nieuwe wet wordt namelijk het maximale bedrag dat je elk jaar opzij mag zetten op een individuele pensioenrekening – de enige mogelijkheid voor werknemers en ZZP’ers om mét belastingvoordeel bij te sparen voor meer pensioen – gelijkgetrokken met de maximale inleg die nu geldt voor een deelnemer aan een collectief pensioen. Hierdoor zal het maximale bedrag dat iemand elk jaar op een individuele pensioenrekening mag storten, stijgen van ongeveer 15.000 naar 35.000 euro."

Oprichter Kalo Bagijn: “De politiek maakt zich zorgen over het aantal ZZP’ers en werknemers dat geen pensioen opbouwt. Ze kijken daarbij echter niet of nauwelijks naar de aanvullende pensioenpotjes die wij en de grootbanken en verzekeraars aanbieden. Als de Wet Toekomst Pensioenen wordt aangenomen maakt het voor de opbouw van pensioen niet meer uit of iemand deelneemt aan een collectief pensioen of geld opzij zet in een eigen, aanvullende, pensioenpotje. Heel veel ZZP’ers en werknemers zetten bij ons al geld opzij voor hun pensioen, eind 2022 ruim 200.000. En dat aantal zal door het toenemende pensioenbewustzijn en onze investeringen in marketing alleen maar toenemen.“

Volgens Brand New Day neemt het pensioenbewustzijn onder jongeren toe. " Zo was in 2017 35 procent van de nieuwe klanten met een pensioenrekening bij Brand New Day jonger dan 40 jaar, eind 2022 was dit gestegen naar 42 procent."

Reactie toevoegen

 
Meer over
Spaarbedrijf Brand New Day groeit hard

Spaarbedrijf Brand New Day groeit hard

“Waar we vroeger vooral klanten bij de grote verzekeraars vandaan haalden, gaan we nu steeds meer concurreren met de grootbanken.” Aldus Kalo Bagijn,...

ASR rondt overname Brand New Day PPI af

ASR rondt overname Brand New Day PPI af

ASR heeft de overname van Brand New Day PPI afgerond. ASR krijgt door de overname een marktaandeel van 15 procent in de markt voor beschikbare premieregelingen....

Beleggen: het nieuwe normaal

Beleggen: het nieuwe normaal

(Simone Nieuwenhuizen, Brand New Day, in Ken je vak! VVP 6-2020) Uw klanten willen uiteindelijk veel vermogen, weinig kosten en zo min mogelijk risico. Als u aan...

Ik beloof je meer én blijere klanten

Ik beloof je meer én blijere klanten

(Marketing door Joost Tieland, Brand New Day, in VVP 5-2020) Het frustrerende van dienstverlening? Het heeft iets ongrijpbaars. Anders dan een fysiek product kenmerkt...

Mijlpaal van 4000 offertes voor lijfrente-uitkering Brand New Day

Mijlpaal van 4000 offertes voor lijfrente-uitkering Brand New Day

Brand New Day kijkt tevreden terug op de lancering van de bancaire lijfrente-uitkering een jaar geleden. In totaal zijn er in een jaar tijd bijna 4.000 offertes...

Uw klant is nooit te jong voor pensioen

Uw klant is nooit te jong voor pensioen

Door Simone Nieuwenhuizen, Brand New Day. Vraag een willekeurige jongere eens naar zijn pensioen en u wordt waarschijnlijk met glazige ogen aangekeken. Logisch,...

Kansen tijdens de coronacrisis

Kansen tijdens de coronacrisis

"Investeer in marketing, juist tijdens een crisis. En nee, dat hoeft absoluut niet veel geld te kosten. Wel wat tijd en moeite, betoogt Joost Tieland van Brand New...

Kansen tijdens de coronacrisis

Kansen tijdens de coronacrisis

(Door Joost Tieland, Brand New Day) Investeer in marketing, juist tijdens een crisis. En nee, dat hoeft absoluut niet veel geld te kosten. Wel wat tijd en moeite: We...

Vermogensopbouw van alle (leef)tijden

Vermogensopbouw van alle (leef)tijden

Het is zeker geen gekke gedachte om beleggen in deze tijden pro-actief onder de aandacht van uw klanten te brengen. Wie vroeger vermogen wilde opbouwen, had...

Coronacrisis raakt financieel adviseurs maar beperkt

Coronacrisis raakt financieel adviseurs maar beperkt

Advieskantoren worden geraakt door de coronacrisis, maar op korte termijn is het voortbestaan van maar weinig kantoren in gevaar. Dit blijkt uit onderzoek van online...