Brand New Day profiteert van groeiend pensioenbewustzijn

Kalo Bagijn 2019

Het door klanten aan Brand New Day toevertrouwde vermogen steeg vorig jaar met 38 procent tot 3,5 miljard euro. De nettowinst steeg met 55 procent tot 3,5 miljoen. Kalo Bagijn, CEO en oprichter van Brand New Day: "De groei in toevertrouwd vermogen en nettowinst komt mede door de succesvolle lancering van nieuwe pensioen-spaarproducten voor particulieren: de pensioenrekening-sparen en de lijfrente-uitkering. Anderzijds groeit door alle maatschappelijke onrust over ons pensioen het pensioenbewustzijn van Nederlanders, waardoor steeds meer particulieren en bedrijven ons weten te vinden."

Brand New Day telt inmiddels 285.000 klanten.

Corona

Bagijn: "Uiteraard heeft de coronacrisis ook impact op Brand New Day. Sinds vrijdag 13 maart werken bijna alle medewerkers van Brand New Day vanuit huis en zit er bijna niemand meer op kantoor. Omdat de hele technologie van Brand New Day in de cloud is gebouwd, kunnen medewerkers vanaf elke locatie met een computer hun werk doen en klanten helpen. De dienstverlening en alle processen lopen daarom onveranderd door.

"De financiële impact voor Brand New Day is afhankelijk van de lengte en nasleep van de crisis en daar is voor nu dus nog weinig over te zeggen. In het collectieve bedrijf is de impact van de crisis gering, omdat bij bedrijfspensioenen een groot deel van de omzet uit vaste administratiefees bestaat. Bij het individuele bedrijf is een deel van de omzet gerelateerd aan het belegde vermogen dat de particuliere klanten op hun rekening aanhouden, waardoor de gedaalde beurskoersen van de afgelopen weken impact hebben op die omzet. Een ander deel van de omzet van het individuele bedrijf komt uit het rentebedrijf van de bank en dat is afhankelijk van het spaargeld dat particuliere klanten op hun rekening aanhouden en de rentemarge die daarop gemaakt wordt. Dit deel van de omzet is ook vrijwel niet gevoelig voor de huidige crisis."  

 

Reactie toevoegen

 
Brand New Day: zo wordt u ‘adviseur van de toekomst’!

Brand New Day: zo wordt u ‘adviseur van de toekomst’!

Hoe verandert de dienstverlening voor adviseurs tussen nu en 2035? Die vraag beantwoordt Mark Schipper, oprichter en eigenaar van Freshmark, in de kennissessie van...

Praktische tips duurzaam beleggen op VVP Event Pensioen & Inkomen

Praktische tips duurzaam beleggen op VVP Event Pensioen & Inkomen

"Adviseurs die kennis en vaardigheden bezitten over duurzaam pensioen en vermogensvorming hebben een streepje voor op hun collega’s. En dat is niet alleen omdat...

Praktische pensioenhandvaten voor adviseurs op VVP Event Pensioen & Vermogen

Praktische pensioenhandvaten voor adviseurs op VVP Event Pensioen & Vermogen

"De Wet Toekomst Pensioenen is bedoeld om iedereen (meer) invloed te geven op de eigen financiële planning. Kennis van en een praktische kijk op zowel...

Nieuw bij Brand New Day: spaardeposito’s (branded content)

Nieuw bij Brand New Day: spaardeposito’s (branded content)

Zo hard als de rente steeg, zo hard groeide het afgelopen jaar de vraag naar spaardeposito’s bij Brand New Day. Omdat de grootste aanbieder van aanvullende...

Eerder stoppen met werken? Durf te vragen!

Eerder stoppen met werken? Durf te vragen!

(Blog door Brand New Day, kennispartner van het VVP Event Pensioen & Vermogen op 19 maart. Auteur: Joost Tieland, commercieel directeur). Vermogensadvies krijgt...

Brand New Day op weg naar 10 miljard euro beheerd vermogen

Brand New Day op weg naar 10 miljard euro beheerd vermogen

Brand New Day zag in 2023 het totale klantvermogen met 33 procent groeien naar 6,4 miljard euro (2022: 4,8 miljard euro). Eind 2025 moet dan 10 miljard euro gaan...

Nederlander zet in 2024 meer geld opzij

Nederlander zet in 2024 meer geld opzij

In het afgelopen jaar zorgden actuele ontwikkelingen ervoor dat zes op de tien mensen minder geld opzij zetten, aldus onderzoek door Brand New Day. Inflatie en stijgende...

BND: Nederlanders willen meer pensioen in verkiezingscampagnes

BND: Nederlanders willen meer pensioen in verkiezingscampagnes

Bijna twee op de drie  Nederlanders vindt dat pensioen nu te weinig aandacht krijgt in de verkiezingscampagne, zo blijkt uit onderzoek van Dynata in opdracht...

BND: forse groei pensioenbeleggen

BND: forse groei pensioenbeleggen

"Door een relatief onderbelicht onderdeel in de nieuwe pensioenwetgeving hebben zzp’ers en werknemers zonder pensioenopbouw per 1 juni dit jaar veel meer ruimte...

Nederlander in toenemende mate bezorgd over financiën na pensionering

Nederlander in toenemende mate bezorgd over financiën na pensionering

Nederlanders zijn in toenemende mate bezorgd over hun financiën als ze gaan stoppen met werken en dit sluit aan bij zorgen rond de financiële situatie...