Brand New Day verwacht klantvermogen te verdubbelen

LOGO BRAND NEW DAY

Brand New Day zag het aantal klanten in 2015 met 22 procent stijgen naar 127.000. Het door klanten toevertrouwde vermogen steeg met 31 procent en doorbrak daarmee de grens van 1 miljard euro. In 2018 moet het klantvermogen verdubbeld zijn.

Gezien de hoge ambities in pensioenrobotisering en de krapte op de arbeidsmarkt voor goede ontwikkelaars zegt Brand New Day ervoor gekozen te hebben om naast Nederland ook ontwikkelteams in het buitenland op te zetten: Griekenland (Athene) en Thailand (Bangkok). Medio 2015 waren de buitenlandse teams operationeel actief en op dit moment leveren deze al een belangrijke bijdrage in de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten, aldus Brand New Day.. Volledige controle en inzicht voor elke Nederlander in het inkomen voor later vergt nog de nodige investeringen in ICT. Brand New Day verwacht daarom deze ontwikkelteams in de toekomst verder uit te breiden.

Oprichter Kalo Bagijn: "We hebben bewezen wat velen in de branche voor onmogelijk hielden: een winstgevende financial neerzetten met een marge van 75 euro per klant per jaar. We hebben onze investeringen fors opgeschroefd, vooral in ICT, om de komende jaren grote stappen te kunnen zetten in ‘pensioenrobotisering’: integratie in één overzicht van al het geld en middelen dat een consument voor het pensioen beschikbaar en nodig heeft en digitalisering van het advies om daar grip op te houden. De komende twee jaar verwachten wij te verdubbelen in klantvermogen, van 1 miljard naar 2 miljard euro. Harde groei en structurele winst: Brand New Day is 6 jaar na oprichting definitief door de fase van start-up heen."

 

Reactie toevoegen

 
Brand New Day verwacht dit jaar marktleiderschap pensioensparen voor particulieren

Brand New Day verwacht dit jaar marktleiderschap pensioensparen voor particulieren

In twaalf jaar uitgegroeid van brutaal zolderkamerinitiatief tot marktleider op de pensioenmarkt voor particulieren. Die omschrijving geeft Brand New Day zichzelf...

Doenpensioen nieuwe naam bedrijfspensioen Brand New Day

Doenpensioen nieuwe naam bedrijfspensioen Brand New Day

De naam Bedrijfspensioen van Brand New Day PPI is omgedoopt tot Doenpensioen van a.s.r. De naamwijziging is een gevolg van de volledige overname van premiepensioeninstelling...

Brand New Day: tips om inflatierisico in te dammen

Brand New Day: tips om inflatierisico in te dammen

"Wie in eigen beheer pensioen opbouwt, moet vrezen dat de koopkracht van de oudedagsvoorziening straks een kwart of zelfs de helft (!) lager ligt dan hij of zij...

Brand New Day verlaagt kosten

Brand New Day verlaagt kosten

Brand New Day heeft de kosten voor de vrije beleggingsrekening (box 3) en kinderrekening-beleggen (box 3) verlaagd. Voorheen betaalden klanten over iedere storting...

Brand New Day beheert meer dan een miljard pensioenspaargeld

Brand New Day beheert meer dan een miljard pensioenspaargeld

Brand New Day beheert sinds deze maand meer dan een miljard euro pensioenspaargeld. De online pensioenbank claimt nu een marktaandeel van 20 procent op basis van...

Aantal (jonge) vrouwelijke beleggers groeit snel

Aantal (jonge) vrouwelijke beleggers groeit snel

Bijna een op de drie vrouwen die beleggen is daar het afgelopen jaar mee gestart, aldus onderzoek van Markteffect in opdracht van Brand New Day. Conclusie: het aantal...

"Tijdelijke oudedagslijfrente niet afschaffen"

"Tijdelijke oudedagslijfrente niet afschaffen"

MoneyWise en Brand New Day roepen op om de afschaffing van de tijdelijke oudedagslijfrente uit het conceptvoorstel Wet toekomst pensioenen te halen. De twee partijen:...

Negatieve rente als katalysator

Negatieve rente als katalysator

(Uit VVP 3-2021) De grote spaarzin van mensen ondanks de lage rente heeft ook mede-oprichter Kalo Bagijn van Brand New Day verrast, zegt hij. “Blijkbaar...

“Beter kijken naar effect CPB-voorstel op pensioenopbouw millennials”

“Beter kijken naar effect CPB-voorstel op pensioenopbouw millennials”

Het nieuwe beleidsvoorstel van het CPB, over de flexibelere vormgeving van het pensioenstelsel, maakt de kloof in pensioenopbouw tussen verschillende generaties...

Spaarbedrijf Brand New Day groeit hard

Spaarbedrijf Brand New Day groeit hard

“Waar we vroeger vooral klanten bij de grote verzekeraars vandaan haalden, gaan we nu steeds meer concurreren met de grootbanken.” Aldus Kalo Bagijn,...