Brand New Day verwacht klantvermogen te verdubbelen

LOGO BRAND NEW DAY

Brand New Day zag het aantal klanten in 2015 met 22 procent stijgen naar 127.000. Het door klanten toevertrouwde vermogen steeg met 31 procent en doorbrak daarmee de grens van 1 miljard euro. In 2018 moet het klantvermogen verdubbeld zijn.

Gezien de hoge ambities in pensioenrobotisering en de krapte op de arbeidsmarkt voor goede ontwikkelaars zegt Brand New Day ervoor gekozen te hebben om naast Nederland ook ontwikkelteams in het buitenland op te zetten: Griekenland (Athene) en Thailand (Bangkok). Medio 2015 waren de buitenlandse teams operationeel actief en op dit moment leveren deze al een belangrijke bijdrage in de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten, aldus Brand New Day.. Volledige controle en inzicht voor elke Nederlander in het inkomen voor later vergt nog de nodige investeringen in ICT. Brand New Day verwacht daarom deze ontwikkelteams in de toekomst verder uit te breiden.

Oprichter Kalo Bagijn: "We hebben bewezen wat velen in de branche voor onmogelijk hielden: een winstgevende financial neerzetten met een marge van 75 euro per klant per jaar. We hebben onze investeringen fors opgeschroefd, vooral in ICT, om de komende jaren grote stappen te kunnen zetten in ‘pensioenrobotisering’: integratie in één overzicht van al het geld en middelen dat een consument voor het pensioen beschikbaar en nodig heeft en digitalisering van het advies om daar grip op te houden. De komende twee jaar verwachten wij te verdubbelen in klantvermogen, van 1 miljard naar 2 miljard euro. Harde groei en structurele winst: Brand New Day is 6 jaar na oprichting definitief door de fase van start-up heen."

 

Reactie toevoegen

 
BND: cryptovaluta populairste belegging onder ondernemers

BND: cryptovaluta populairste belegging onder ondernemers

De populairste belegging onder ondernemers zijn momenteel cryptovaluta. Bijna vier op de tien ondernemers belegt in 2023 in crypto, terwijl dat in 2021 nog maar...

VVP Ondernemersnetwerk en Brand New Day: vierdaagse training ‘Verdienen met vermogen’

VVP Ondernemersnetwerk en Brand New Day: vierdaagse training ‘Verdienen met vermogen’

VVP Ondernemersnetwerk en Brand New Day organiseren komend najaar de vierdaagse training ‘Verdienen met vermogen’ voor financieel advieskantoren. Dit...

Bijna veertig procent wil voor 65e stoppen met werken

Bijna veertig procent wil voor 65e stoppen met werken

Bijna vier op de tien Nederlanders willen al voor hun 65e stoppen met werken, dat is voor de meeste werkenden ruim twee  jaar eerder dan de AOW-gerechtigde...

Nieuw pensioenstelsel blinde vlek voor veel Nederlanders

Nieuw pensioenstelsel blinde vlek voor veel Nederlanders

De inhoud van het pensioenakkoord dat het Nederlandse pensioenstelsel grondig zal wijzigen, blijkt voor heel veel Nederlanders een blinde vlek. Bijna de helft (44...

"Nederlanders bezuinigen niet op pensioen"

"Nederlanders bezuinigen niet op pensioen"

"Ondanks de gestegen kosten, verminderen maar weinig mensen hun inleg voor pensioen en voor het creëren van een financiële buffer", aldus Brand New Day. Brand...

Brand New Day: pensioenbewustzijn neemt toe

Brand New Day: pensioenbewustzijn neemt toe

Brand New Day noteerde over 2022 een nettowinst van 10,2 miljoen euro (2021: 11,7 miljoen euro). De nettowinst daalde licht door grote investeringen in marketing,...

"Nederlanders willen meer controle over beleggingen pensioengeld

"Nederlanders willen meer controle over beleggingen pensioengeld

Veel Nederlanders willen meer controle krijgen over waar hun pensioengeld in wordt geïnvesteerd. Bijna de helft zegt het niet fijn te vinden dat ze momenteel...

Huishoudens kunnen door geldzorgen minder pensioensparen

Huishoudens kunnen door geldzorgen minder pensioensparen

De enorm gestegen kosten van levensonderhoud lijken veel Nederlanders ervan te weerhouden extra geld opzij te zetten voor hun pensioen. De helft van de mensen zet...

Pensioentweedeling onder zzp’ers: ‘onwetenden’ versus ’boven op de bal’

Pensioentweedeling onder zzp’ers: ‘onwetenden’ versus ’boven op de bal’

Er lijkt sprake te zijn, aldus onderzoek in opdracht van Brand New Day, van een tweedeling in de groep zelfstandigen en ondernemers als het om hun pensioenvoorziening...

Brand New Day: klanten houden vast aan beleggingsplan

Brand New Day: klanten houden vast aan beleggingsplan

Ondanks dalende beurskoersen hield 97 procent van de klanten van Brand New Day de afgelopen weken vast aan het beleggingsplan. Slechts drie procent maakte een deel...