Brand New Day verwacht klantvermogen te verdubbelen

LOGO BRAND NEW DAY

Brand New Day zag het aantal klanten in 2015 met 22 procent stijgen naar 127.000. Het door klanten toevertrouwde vermogen steeg met 31 procent en doorbrak daarmee de grens van 1 miljard euro. In 2018 moet het klantvermogen verdubbeld zijn.

Gezien de hoge ambities in pensioenrobotisering en de krapte op de arbeidsmarkt voor goede ontwikkelaars zegt Brand New Day ervoor gekozen te hebben om naast Nederland ook ontwikkelteams in het buitenland op te zetten: Griekenland (Athene) en Thailand (Bangkok). Medio 2015 waren de buitenlandse teams operationeel actief en op dit moment leveren deze al een belangrijke bijdrage in de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten, aldus Brand New Day.. Volledige controle en inzicht voor elke Nederlander in het inkomen voor later vergt nog de nodige investeringen in ICT. Brand New Day verwacht daarom deze ontwikkelteams in de toekomst verder uit te breiden.

Oprichter Kalo Bagijn: "We hebben bewezen wat velen in de branche voor onmogelijk hielden: een winstgevende financial neerzetten met een marge van 75 euro per klant per jaar. We hebben onze investeringen fors opgeschroefd, vooral in ICT, om de komende jaren grote stappen te kunnen zetten in ‘pensioenrobotisering’: integratie in één overzicht van al het geld en middelen dat een consument voor het pensioen beschikbaar en nodig heeft en digitalisering van het advies om daar grip op te houden. De komende twee jaar verwachten wij te verdubbelen in klantvermogen, van 1 miljard naar 2 miljard euro. Harde groei en structurele winst: Brand New Day is 6 jaar na oprichting definitief door de fase van start-up heen."

 

Reactie toevoegen

 
ASR rondt overname Brand New Day PPI af

ASR rondt overname Brand New Day PPI af

ASR heeft de overname van Brand New Day PPI afgerond. ASR krijgt door de overname een marktaandeel van 15 procent in de markt voor beschikbare premieregelingen....

Beleggen: het nieuwe normaal

Beleggen: het nieuwe normaal

(Simone Nieuwenhuizen, Brand New Day, in Ken je vak! VVP 6-2020) Uw klanten willen uiteindelijk veel vermogen, weinig kosten en zo min mogelijk risico. Als u aan...

Ik beloof je meer én blijere klanten

Ik beloof je meer én blijere klanten

(Marketing door Joost Tieland, Brand New Day, in VVP 5-2020) Het frustrerende van dienstverlening? Het heeft iets ongrijpbaars. Anders dan een fysiek product kenmerkt...

Mijlpaal van 4000 offertes voor lijfrente-uitkering Brand New Day

Mijlpaal van 4000 offertes voor lijfrente-uitkering Brand New Day

Brand New Day kijkt tevreden terug op de lancering van de bancaire lijfrente-uitkering een jaar geleden. In totaal zijn er in een jaar tijd bijna 4.000 offertes...

Uw klant is nooit te jong voor pensioen

Uw klant is nooit te jong voor pensioen

Door Simone Nieuwenhuizen, Brand New Day. Vraag een willekeurige jongere eens naar zijn pensioen en u wordt waarschijnlijk met glazige ogen aangekeken. Logisch,...

Kansen tijdens de coronacrisis

Kansen tijdens de coronacrisis

"Investeer in marketing, juist tijdens een crisis. En nee, dat hoeft absoluut niet veel geld te kosten. Wel wat tijd en moeite, betoogt Joost Tieland van Brand New...

Kansen tijdens de coronacrisis

Kansen tijdens de coronacrisis

(Door Joost Tieland, Brand New Day) Investeer in marketing, juist tijdens een crisis. En nee, dat hoeft absoluut niet veel geld te kosten. Wel wat tijd en moeite: We...

Vermogensopbouw van alle (leef)tijden

Vermogensopbouw van alle (leef)tijden

Het is zeker geen gekke gedachte om beleggen in deze tijden pro-actief onder de aandacht van uw klanten te brengen. Wie vroeger vermogen wilde opbouwen, had...

Coronacrisis raakt financieel adviseurs maar beperkt

Coronacrisis raakt financieel adviseurs maar beperkt

Advieskantoren worden geraakt door de coronacrisis, maar op korte termijn is het voortbestaan van maar weinig kantoren in gevaar. Dit blijkt uit onderzoek van online...

Brand New Day profiteert van groeiend pensioenbewustzijn

Brand New Day profiteert van groeiend pensioenbewustzijn

Het door klanten aan Brand New Day toevertrouwde vermogen steeg vorig jaar met 38 procent tot 3,5 miljard euro. De nettowinst steeg met 55 procent tot 3,5 miljoen....