Crédit Agricole van start met uitvoering compensatieregeling

Kifid 2017 (deel logo)

Crédit Agricole Consumer Finance start 9 mei met de uitvoering van de compensatieregeling met Mijnrentevergoeding.nl.

De uitspraak van Kifid in februari van dit jaar ligt ten grondslag aan deze compensatieregeling. Geldbelangen reageerde eerder al verheugd op deze uitspraak van Kifid.

CEO Ron Droste van Crédit Agricole: "Wij nemen onze verantwoordelijkheid zeer serieus en we gaan klanten compenseren aan wie in het verleden te veel rente is berekend op hun doorlopend krediet. Hiervoor hebben wij de afgelopen periode een compensatieplan ontwikkeld. De uitvoering van dit plan gaan we gecontroleerd doen, zodat we klanten zo goed mogelijk kunnen helpen. Vandaar dat we klanten stap voor stap zullen benaderen. We hebben voor onze klanten het proces om hun rentevergoeding aan te vragen daarbij zo laagdrempelig mogelijk gemaakt."

Klanten die in aanmerking komen voor de rentevergoeding ontvangen vanaf 9 mei de eerste brief van hun kredietverstrekker, waarin de compensatieregeling en Mijnrentevergoeding.nl wordt aangekondigd. Alle op 1 januari 2008 lopende contracten of contracten die na 1 januari 2008 zijn beëindigd komen in aanmerking voor een rentevergoeding.

Kort na de eerste klantbrief ontvangen klanten de tweede brief. In deze brief wordt uitgelegd wat klanten precies moeten doen om de rentevergoeding aan te vragen en te ontvangen.

Reactie toevoegen

 

Reacties

WG van Exel - Geen 14 mei 2020

Ha, CEO Droste neemt zijn verantwoordelijkheid serieus. Mag ik even lachen? Klanten zijn jarenlang belazerd. Vervolgens was er een jarenlange procedure nodig om Credit Agricole en haar labels te dwingen om de malafide ontvangen rente terug te betalen. En op welke wijze doet Credit Agricole dat: door de compensatie in mindering te brengen op het openstaande krediet. Het zou toch op z'n minst moreel gezien beter zijn geweest om klanten daar zelf voor te laten kiezen: geld terugontvangen, of in mindering te brengen op het openstaand saldo. Het waren bandieten, en het blijven bandieten. Bah.

Meer over
Adviseur hoeft gegevens niet tot in detail te beoordelen

Adviseur hoeft gegevens niet tot in detail te beoordelen

(Kifid-uitspraak GC 2023-0912) De adviseur heeft voor de consumenten een aanvraag voor een hypothecaire geldlening ingediend bij een geldverstrekker. De consumenten...

Onzorgvuldigheid kost adviseur 20 mille

Onzorgvuldigheid kost adviseur 20 mille

(Kifid-einduitspraak GC 2023-0726B) In de tussenuitspraak heeft de Geschillencommissie geoordeeld dat de adviseur zijn zorgplicht heeft geschonden door na te laten...

Leren van Kifid-uitspraken hypotheken VVP 6-2023

Leren van Kifid-uitspraken hypotheken VVP 6-2023

(Leren van Kifid-uitspraken Hypotheken, Ken je vak! VVP 6-2023) Reikwijdte advies bij nieuwbouw HYPOTHEKEN – De consumenten wenden zich op enig moment...

Inbouwkookplaat is opstal, geen inboedel

Inbouwkookplaat is opstal, geen inboedel

(Kifid-uitspraak GC 2023-0909) Door een gevallen olijffles is er schade ontstaan aan de inbouwkookplaat van de consumenten. De verzekeraar dekt deze schade niet...

Geen schade ondanks premiestijging

Geen schade ondanks premiestijging

(Kifid-uitspraak GC 2023-0893) De verzekeraar heeft de consumenten pas geruime tijd na de renteverlaging van de hypotheek geïnformeerd dat ook de rentevergoeding...

Geen recht op duurzaamheidskorting

Geen recht op duurzaamheidskorting

(Kifid-uitspraak GC 2023-0894) De consument en zijn (inmiddels ex-)partner hebben in 2020 bij Florius een hypothecaire geldlening afgesloten met een rentevastperiode...

Verzaken zorgplicht inzake ORV kost adviseur 156.000 euro

Verzaken zorgplicht inzake ORV kost adviseur 156.000 euro

(Kifid-uitspraak GC 2023-0898) Heeft de adviseur uitvoering gegeven aan zijn waarschuwingsplicht? Uit de beschikbare documentatie blijkt niet dat de adviseur de...

DAS niet gehouden tot vergoeding meerkosten Kifid-procedures

DAS niet gehouden tot vergoeding meerkosten Kifid-procedures

(Rechtspraak) DAS hoeft de advocaatkosten van een klager bij Kifid niet verder te vergoeden dan volgens het Kifid-reglement. Dat oordeelt de kantonrechter. Volgens...

Kifid: maandlastenbeschermer is geen complex product

Kifid: maandlastenbeschermer is geen complex product

(Kifid-uitspraak GC 2023-0886) De consument vindt dat de assurantietussenpersoon zijn zorgplicht heeft geschonden, omdat hij in 2007 heeft geadviseerd een maandbedrag...

Consument klaagt te laat over fout adviseur

Consument klaagt te laat over fout adviseur

(Kifid-uitspraak GC 2023-0887) De consument heeft niet tijdig, nadat zij dit had moeten ontdekken, geklaagd over de door haar gestelde gebrekkige prestatie van de...