Crédit Agricole van start met uitvoering compensatieregeling

Kifid 2017 (deel logo)

Crédit Agricole Consumer Finance start 9 mei met de uitvoering van de compensatieregeling met Mijnrentevergoeding.nl.

De uitspraak van Kifid in februari van dit jaar ligt ten grondslag aan deze compensatieregeling. Geldbelangen reageerde eerder al verheugd op deze uitspraak van Kifid.

CEO Ron Droste van Crédit Agricole: "Wij nemen onze verantwoordelijkheid zeer serieus en we gaan klanten compenseren aan wie in het verleden te veel rente is berekend op hun doorlopend krediet. Hiervoor hebben wij de afgelopen periode een compensatieplan ontwikkeld. De uitvoering van dit plan gaan we gecontroleerd doen, zodat we klanten zo goed mogelijk kunnen helpen. Vandaar dat we klanten stap voor stap zullen benaderen. We hebben voor onze klanten het proces om hun rentevergoeding aan te vragen daarbij zo laagdrempelig mogelijk gemaakt."

Klanten die in aanmerking komen voor de rentevergoeding ontvangen vanaf 9 mei de eerste brief van hun kredietverstrekker, waarin de compensatieregeling en Mijnrentevergoeding.nl wordt aangekondigd. Alle op 1 januari 2008 lopende contracten of contracten die na 1 januari 2008 zijn beëindigd komen in aanmerking voor een rentevergoeding.

Kort na de eerste klantbrief ontvangen klanten de tweede brief. In deze brief wordt uitgelegd wat klanten precies moeten doen om de rentevergoeding aan te vragen en te ontvangen.

Reactie toevoegen

 

Reacties

WG van Exel - Geen 14 mei 2020

Ha, CEO Droste neemt zijn verantwoordelijkheid serieus. Mag ik even lachen? Klanten zijn jarenlang belazerd. Vervolgens was er een jarenlange procedure nodig om Credit Agricole en haar labels te dwingen om de malafide ontvangen rente terug te betalen. En op welke wijze doet Credit Agricole dat: door de compensatie in mindering te brengen op het openstaande krediet. Het zou toch op z'n minst moreel gezien beter zijn geweest om klanten daar zelf voor te laten kiezen: geld terugontvangen, of in mindering te brengen op het openstaand saldo. Het waren bandieten, en het blijven bandieten. Bah.

Meer over
Factuurbedrag Kifid vergelijkbaar of iets hoger dan vorig jaar

Factuurbedrag Kifid vergelijkbaar of iets hoger dan vorig jaar

Per saldo is het factuurbedrag Kifid volgens Adfiz in 2024 vergelijkbaar of iets hoger dan vorig jaar. Adfiz: "De begroting van Kifid komt in 2024 iets hoger uit...

Duur taxiritje voor verzekeraar

Duur taxiritje voor verzekeraar

(Kifid-uitspraak GC 2023-0988) De consument vordert dekking voor schade door diefstal van zijn bagage. De bagage is tijdens een bezoek aan Düsseldorf in de...

Hypotheekadviseur had klant moeten waarschuwen

Hypotheekadviseur had klant moeten waarschuwen

(Kifid-uitspraak GC 2023-0953) De adviseur had de consument moeten waarschuwen dat de arbeidsovereenkomst van de consument tot enig wantrouwen zou kunnen leiden...

NVI brengt afwikkeling tuchtklachten onder bij Kifid

NVI brengt afwikkeling tuchtklachten onder bij Kifid

De Nederlandse Vereniging van gecertificeerde Incasso-ondernemingen (NVI) gaat de klachtenafwikkeling van de Klachtencommissie NVI en KIGID per 1 april onderbrengen...

Fout bij overzetten ongevallenpolis voor rekening Gevolmachtigd Agent

Fout bij overzetten ongevallenpolis voor rekening Gevolmachtigd Agent

(Kifid-uitspraak GC 2023-0938) De schadeclaim van de consument vanwege het overlijden van zijn zoon is afgewezen omdat de verzekeringsdekking ‘gezin zonder...

Ontevreden klant moet toch deel adviesvergoeding betalen

Ontevreden klant moet toch deel adviesvergoeding betalen

(Kifid-uitspraak GC 2023-939) De consument heeft op een gegeven moment zijn contacten met de adviseur beëindigd en via een andere hypotheekadviseur een financiering...

Vragen schadeverleden gelden iedereen die belang heeft bij verzekering

Vragen schadeverleden gelden iedereen die belang heeft bij verzekering

(Kifid-uitspraak GC 2023-0933) De consument heeft nadat er brand is uitgebroken een beroep gedaan op zijn woonhuisverzekering. Door de verzekeraar is de schadeclaim...

Adviseur moet nagaan of polis correct is opgemaakt

Adviseur moet nagaan of polis correct is opgemaakt

(Kifid-uitspraak GC 2023-0919) Bij het afsluiten van een verzekering moet de tussenpersoon de aspirant-verzekeringnemer informeren over de precieze economische gevolgen...

Adviseur hoeft gegevens niet tot in detail te beoordelen

Adviseur hoeft gegevens niet tot in detail te beoordelen

(Kifid-uitspraak GC 2023-0912) De adviseur heeft voor de consumenten een aanvraag voor een hypothecaire geldlening ingediend bij een geldverstrekker. De consumenten...

Onzorgvuldigheid kost adviseur 20 mille

Onzorgvuldigheid kost adviseur 20 mille

(Kifid-einduitspraak GC 2023-0726B) In de tussenuitspraak heeft de Geschillencommissie geoordeeld dat de adviseur zijn zorgplicht heeft geschonden door na te laten...