FBTO: premie reisverzekering berekenen via Google Voice Assistent

Google Assistent via Pixabay

FBTO claimt de eerste te zijn die Google Voice Assistent inzet bij de verkoop van verzekeringen.Sinds kort is het mogelijk de premie voor de reisverzekering langs deze weg te berekenen.

FBTO: "Google wil tijdens het gesprek een paar dingen weten om de premie voor de reisverzekering te berekenen. Bijvoorbeeld hoeveel dagen men gemiddeld per jaar op vakantie gaat. Of met hoeveel personen. En of men wel eens op wintersport gaat. Persoonsgegevens geeft men niet door aan de Voice Assistent. Wil men de verzekering afsluiten? Dan stuurt Google een linkje naar de telefoon. De antwoorden die men heeft gegeven zijn al ingevuld en de rest vult men in zoals bij ons gewend. Dus persoonsgegevens vult men pas aan het einde in, bij ons op de site. Zo zijn de gegevens altijd veilig.

"Google kan op dit moment alleen nog helpen met het berekenen van de premie voor de reisverzekering. Of om contact met FBTO op te nemen via de online chat of WhatsApp. Ondertussen zijn we druk bezig om het voor alle verzekeringen mogelijk te maken."

Reactie toevoegen

 
Meer over
FBTO wint Shopping Award

FBTO wint Shopping Award

FBTO heeft de  eerste prijs bij de Shopping Awards gewonnen in de categorie ‘Personal & Financial Services’. Met deze prijs is FBTO officieel...

De Goudse heeft beste proces medische acceptatie

De Goudse heeft beste proces medische acceptatie

De Goudse heeft in het thema-onderzoek naar het proces van medische acceptatie van de stichting Toetsing Verzekeraars de maximale score van 5 punten behaald Op...

Achmea communiceert met laaggeletterden op A2-niveau

Achmea communiceert met laaggeletterden op A2-niveau

Achmea gaat met laaggeletterden op A2-niveau communiceren. Aldus directeur Georgette Fijneman bij de uitreiking van de Taalheldenprijzen eind vorige week door...

Communicatie bijzonder beheer heeft baat bij inzichten gedragswetenschap

Communicatie bijzonder beheer heeft baat bij inzichten gedragswetenschap

Banken kunnen hun ondernemersklanten in bijzonder beheer nog beter helpen als zij in hun communicatie gebruik maken van inzichten uit de gedragswetenschap. Dat blijkt...

FBTO meest klantgerichte verzekeraar

FBTO meest klantgerichte verzekeraar

Elf keurmerkhouders zijn tijdens een bijeenkomst van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren in het zonnetje gezet. Zij hebben de afgelopen drie jaar niet alleen bewezen...

Adfiz en HDI maken afspraken over rechtstreekse benadering klant

Adfiz en HDI maken afspraken over rechtstreekse benadering klant

"Adfiz is tegen iedere vorm van rechtstreekse benadering door verzekeraars en heeft dat HDI ook laten weten. We zijn daarbinnen wel tevreden met het resultaat dat...

Adfiz pleit voor uitstel invoering IDD

Adfiz pleit voor uitstel invoering IDD

 Adfiz pleit voor uitstel van de invoering van de Europese richtlijn voor verzekeringsdistributie IDD. "Pas nu begint de omzetting in nationale regels zijn...

Consultatie Besluit implementatie richtlijn verzekeringsdistributie

Consultatie Besluit implementatie richtlijn verzekeringsdistributie

Het ministerie van Financiën is de internetconsultatie Besluit implementatie richtlijn verzekeringsdistributie gestart. Dit besluit implementeert samen met...

Adviseur moet bij schadeverzekering wijze van beloning kenbaar maken

Adviseur moet bij schadeverzekering wijze van beloning kenbaar maken

Minister Dijsselbloem heeft het wetsvoorstel ter implementatie van de nieuwe EU-richtlijn verzekeringsdistributie naar de Tweede Kamer gestuurd. Hoofdpunten van...

Richtlijn distributie vraagt om samenwerking

Richtlijn distributie vraagt om samenwerking

"De bepalingen zijn voor een deel nieuw voor distributeurs, maar ik hoop dat we niet gelijk met zijn allen in een kramp schieten. Europa wil de consumentenbescherming...