Finly en FinRust ontwikkelen AOV-onderhoudsmodule

Document via Pixabay

Finly en FinRust hebben samen een AOV-onderhoudsproces ontwikkeld dat elke adviesorganisatie direct kan gebruiken om de klant goed te adviseren en te voldoen aan regelgeving en zorgplicht. Het AOV-onderhoudsproces is, aldus de softwareontwikkelaars, "zo ingericht dat de adviseur niets meer over het hoofd ziet, alle klanten benaderd worden en de klantsituatie centraal staat bij het AOV-onderhoud".

De softwareontwikkelaars: "AOV-onderhoud blijft bij veel adviseurs liggen. Adviseurs noemen tijdgebrek en het ontbreken van een snel en eenvoudig proces als belangrijkste oorzaken.We denken dat een volledig ingericht AOV-onderhoudsproces gebaseerd op best practices, vrij gebruik van alle formulieren, e-mails en andere materialen kan bijdragen aan betere afstemming van de AOV op de situatie van de klant.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Koersdaling geen wezenlijke wijziging beleggingspolis

Koersdaling geen wezenlijke wijziging beleggingspolis

De nazorgverplichting van een adviseur reikt bij beleggingsverzekeringen niet zover dat hij contact met consument diende op te nemen omdat de koersen van de aandelen...

Laksheid kost adviseur klant en geld

Laksheid kost adviseur klant en geld

(Kifid-uitspraak GC 2021-0075) De consument heeft een service-abonnement overeenkomst gesloten bij de tussenpersoon waarin is opgenomen dat de tussenpersoon voor...

Forse claims vermeende schending nazorgplicht

Forse claims vermeende schending nazorgplicht

(Leren van Kifid-uitspraken in Ken je vak! VVP 6-2020) NAZORG – Sinds de uitspraak van de Kifid Commissie van Beroep dat er geen premienazorgplicht is bij...

ORV-uitspraak doorgetrokken naar AOV

ORV-uitspraak doorgetrokken naar AOV

(Leren van Kifid-uitspraken in Ken je vak! VVP 6-2020) NAZORG – Ter beoordeling lag de vraag voor of Vanbreda Risk & Benefits tekort is geschoten in zijn...

"We moeten af van het beeld dat beleggen om speculatie draait"

"We moeten af van het beeld dat beleggen om speculatie draait"

“Het langjarig bouwen aan vermogensgroei waarbij ook gebruik wordt gemaakt van beleggingen is opdit moment voor de meeste consumenten de enige mogelijkheid....

Adviseur heeft geen nazorgplicht klant regelmatig te bezoeken

Adviseur heeft geen nazorgplicht klant regelmatig te bezoeken

De nazorgplicht van tussenpersonen strekt niet zo ver dat zij hun klanten regelmatig dienen te bezoeken en/of regelmatig dienen uit te nodigen voor een gesprek op...

Ontwikkelingen die dekking niet raken, vallen buiten nazorgplicht

Ontwikkelingen die dekking niet raken, vallen buiten nazorgplicht

Algemene ontwikkelingen, zoals het ingestelde provisieverbod, hebben geen gevolgen voor de dekking van de AOV en vallen daarmee niet onder de nazorgplicht. De Wft...

Nu ook uitvaartkosten in FinRust

Nu ook uitvaartkosten in FinRust

FinRust neemt nu ook het risico van uitvaartkosten mee. Dit in samenwerking met DELA. De onafhankelijk financieel adviseur is zowel voor FinRust als voor DELA een...

Geen plicht tot premienazorg

Geen plicht tot premienazorg

LEREN VAN KIFID-UITSPRAKEN NAZORG – Anders dan de Geschillencommissie vindt de Commissie van Beroep van Kifid dat de adviseur niet gehouden is om de consument...

Adfiz: "Dienstverlening expliciet blijven communiceren"

Adfiz: "Dienstverlening expliciet blijven communiceren"

"De duidelijkheid die met deze uitspraak ontstaat is zeer welkom." Aldus Adfiz over de uitspraak vorige week van de Kifid-commissie van Beroep 'Adviseur hoeft niet...