Herpositionering Voorzie

Voorzie 2015

"We bieden nu programma’s aan van enkele weken tot een paar maanden om kantoren heel gericht bij hun transitie te helpen.” Aldus managing consultant Arno Brons bij de herpositionering van Voorzie.

Brons: "Voorzie bestaat sinds 2008, een periode waarin grote veranderingen op de intermediaire markt af kwamen. Adviseurs waren onder invloed van aanpassingen in de wet op zoek naar hun toegevoegde waarde. We hielpen ze in 2-jarige trajecten hun ondernemerschap te prikkelen, te ontdekken waar hun kansen liggen en keuzes te maken waarmee ze een nieuw businessmodel konden optuigen. Nu, jaren later, is de vraag veel specifieker: adviseurs hebben een businessmodel voor de toekomst, maar zoeken nu naar manieren om die toekomstbestendig te maken en te houden. Dat leidde bij Voorzie tot een hernieuwd aanbod van ondersteuning in ondernemerschap. De behoefte aan specifieke kennis, aan verdieping, is groot, alleen al door de razendsnelle technologische ontwikkelingen. Organisaties moeten wendbaar zijn. Ze zijn genoodzaakt om een dynamisch businessmodel te hanteren dat meebeweegt met de markt, het gedrag van de klant en de technologie. Dus geen 5-jarenplannen meer, want een jaarplan is door alle dynamiek al lastig genoeg. Daar hebben we onze ondersteuning op aangepast. We bieden nu programma’s aan van enkele weken tot een paar maanden om kantoren heel gericht bij hun transitie te helpen.”

Onder de noemer ‘Voorzie. Toekomstgericht Ondernemen’ heeft Voorzie thema’s geformuleerd en een reeks instrumenten ontwikkeld, waar adviseurs uit kunnen putten. De thema’s variëren van ‘identiteit & richting’ tot ‘leiderschap & cultuur’ en van ‘klantgericht ondernemen’ tot ‘risicomanagement’. De instrumenten omvatten concrete plannen, praktische programma's en workshops. "Dat gaat bij Voorzie verder dan gangbare trainingen of coaching.We organiseren bijvoorbeeld ook businessgames om klantgerichtheid te stimuleren, zoals het rollenspel ‘Klant-erger-je-niet’."

 

Innovatie en leiderschap
Brons, managing consultant bij Voorzie en de Ruimtemakers (initiatieven van Avéro Achmea), in een opiniebijdrage in de dinsdag verschenen VVP 18: "Onlosmakelijk zijn ze met elkaar verbonden: innovatie en leiderschap. Zonder wendbare organisatie valt er immers weinig te innoveren. Je zult denken: 'waarom zou ik?' Daarop is eigenlijk maar één antwoord mogelijk: omdat innovatie een voorwaarde is voor het nieuwe leiderschap. En dat is weer nodig voor een hogere klanttevredenheid en een beter bedrijfsresultaat. Een toegewijde, innovatieve 'etalage' aan de voorkant vraagt aan de achterzijde van je organisatie om wendbaarheid en sterk leiderschap", aldus Brons. "Inspirerend leiderschap prikkelt de creativiteit van medewerkers. Er ontstaat een omgeving waarin iedereen mag meedoen en waarin fouten maken mag. In een bedrijf waarin geen fouten worden gemaakt, wordt eenvoudigweg te weinig innovatief gewerkt."

 

De volledige opiniebijdrage van Arno Brons is hier te lezen.

Reactie toevoegen

 
Fast én slow service

Fast én slow service

(Uit katern Pensioen & Vermogen, VVP 2-2024) “Klanten willen flexibel leven en eisen zowel fast als slow service”, aldus trendonderzoeker Mark...

Deloitte: "Next GenAI en Tech belangrijke versnellers transformatie naar klantvriendelijkheid tegen lagere kosten"

Deloitte: "Next GenAI en Tech belangrijke versnellers transformatie naar klantvriendelijkheid tegen lagere kosten"

"Door artificiële intelligentie (AI) verschuift de focus van polis- en administratiegerichte taken naar dienstverlening en ontzorging." Dat is een van de ontwikkelingen...

AFM en DNB schetsen uitgangspunten toezicht op AI

AFM en DNB schetsen uitgangspunten toezicht op AI

In een dinsdag verschenen rapport schetsen AFM en DNB uitgangs- en aandachtspunten te voor het vormgeven van het toezicht op artificiële intelligentie (AI)....

Achmea Innovation Fund investeert in Laka

Achmea Innovation Fund investeert in Laka

Achmea Innovation Fund heeft een investering gedaan in Laka. Laka, opgericht in 2017 in Londen, is een mobiliteitsinsurtech, die inmiddels actief is in  meerdere...

Hoe groter jouw succes hoe beter voor aarde en samenleving

Hoe groter jouw succes hoe beter voor aarde en samenleving

(Gijs Mensing, Rethinq, in VVP-special Duurzaam Advies 2024) We hebben een andere manier van waardecreatie nodig. Sommigen geloven sterk dat we naar een regeneratief...

Nadenken over keuzes

Nadenken over keuzes

(Lex de Bruijn, Insurance Data, in katern Haal meer uit data in VVP 1-2024) Voor een succesvolle implementatie van een Business Intelligence (BI) ofwel datastrategie...

Blijf heer en meester over data

Blijf heer en meester over data

(Uit katern Haal meer uit data in VVP 1-2024) Weet wat u wilt met data, dat is de vraag die vooraf gaat aan elke andere beslissing op gegevensvlak. Vervolgens...

Doorbreek met elkaar de paradox van innovatie

Doorbreek met elkaar de paradox van innovatie

(Uit VVP 6-2023) In oktober 2022 spreken Harold Mahadew (Verbond van Verzekeraars), Justin Schlee (ANVA) en Otto Lagemaat (Doccle) elkaar informeel over de paradox...

Allianz Partners lanceert allyz mobiele app

Allianz Partners lanceert allyz mobiele app

"De lancering van de mobiele app in Frankrijk, Duitsland en Nederland is een belangrijke mijlpaal in de uitbreiding van ons digitale platform." Aldus Allianz Partners...

Hoe voorkom je KIESpijn bij strategische keuzes?

Hoe voorkom je KIESpijn bij strategische keuzes?

(Jack Vos, Onesurance, in VVP 5-2023) De wereld om ons heen verandert zo snel dat traditionele verzekeringswereld voor enkele cruciale dilemma’s staat die...