Kifid: afronding projectmatig behandelen beleggingsverzekeringsklachten in zicht

Klacht via Pixabay

Op dit moment heeft Kifid nog ongeveer 80 beleggingsverzekeringsklachten in behandeling. Daarmee komt de afronding van de projectmatige en fasegewijze aanpak van deze klachten in zicht.

Kifid: “Met het resterende aantal klachten in behandeling verwachten we dit hoofdstuk in 2024 te kunnen sluiten. Dit betekent dat Kifid eventuele nieuwe klachten over beleggingsverzekeringen zal behandelen zoals we dat met andere klachten doen, dus niet meer op projectmatige basis."

Sinds april 2018 heeft Kifid de klachten over beleggingspolissen geclusterd per product en financiële dienstverlener. Begin 2024 zijn vrijwel alle clusters, op een enkele klacht na, afgerond. De nog resterende klachten waarmee het projectteam Beleggingsverzekeringen aan de slag is gaan voornamelijk over beleggingsverzekeringen van a.s.r. en NN. Van 25 consumenten vraagt Kifid nog geduld en begrip; hun klacht zal dit jaar nog worden opgepakt.

De schikkingen tussen enkele belangenorganisaties en de verzekeraars Aegon/ a.s.r. en NN Groep hebben geen gevolgen voor de behandeling van klachten over beleggingsverzekeringen bij Kifid. Kifid zet de behandeling van klachten over beleggingsverzekeringen van genoemde verzekeraars gewoon voort. Kifid zal deze klachten, zoals gebruikelijk, individueel en naar de specifieke omstandigheden beoordelen.

Reactie toevoegen

 
Geen disculperende stilstand

Geen disculperende stilstand

(Kifid-uitspraak GC 2024-.0061) De consument is betrokken geweest bij een aanrijding met een scooterrijder. Hij is van mening dat de scooterrijder, verzekerde van...

ORV splijt ex-partners

ORV splijt ex-partners

(Kifid-uitspraak GC 2024-0062) Consument is het niet eens met het feit dat zijn ex-echtgenote een overlijdensrisicoverzekering op zijn leven heeft gesloten. Hij...

Hypotheekadviseur bewaakte tijdlijnen onvoldoende

Hypotheekadviseur bewaakte tijdlijnen onvoldoende

(Kifid-uitspraak GC 2024- 0053) De consument heeft de adviseur ingeschakeld voor advies over en bemiddeling bij het oversluiten van zijn hypotheek en het verkrijgen...

Sector geeft Kifid ruime voldoende

Sector geeft Kifid ruime voldoende

Financiële dienstverleners zijn in 2023 onverminderd tevreden over het financiële klachteninstituut Kifid. Zij waarderen Kifid met een 7,4 gemiddeld. Ruim...

Hypotheekadviseur moet bijna veertien mille vergoeden

Hypotheekadviseur moet bijna veertien mille vergoeden

(Kifid-uitspraak GC 2024-0040) Toen de consument advies vroeg voor de aanvraag van een hypothecaire geldlening, ging de adviseur ervan uit dat de consument en zijn...

Alleen op strand met waardevolle spullen? Dan niet badderen!

Alleen op strand met waardevolle spullen? Dan niet badderen!

(Kifid-uitspraak GC 2024-0042) De spullen van de consument zijn tijdens een bezoek aan het strand in Thailand gestolen op het moment dat de consument de zee in is...

Adviseur vroeg te laat renteaanbod aan

Adviseur vroeg te laat renteaanbod aan

(Kifid-uitspraak GC 2024-0038) De consumenten verwijten de adviseur dat hij niet tijdig een renteaanbod heeft aangevraagd bij de bank. Zij betalen daarom uiteindelijk...

Adviseur was te veel alleen doorgeefluik

Adviseur was te veel alleen doorgeefluik

(Kifid-uitspraak GC 2024-0022) De consument heeft in 1997 een beleggingsverzekering afgesloten. De consument vindt dat de tussenpersoon zijn zorgplicht heeft geschonden...

Geen zoete afdronk voor klager

Geen zoete afdronk voor klager

(Kifid-uitspraak GC 2024-0030) Als gevolg van een storm zijn zonnepanelen van de consument van het dak van haar woning afgewaaid en tegen geparkeerde auto’s...

Vlieger gaat niet op

Vlieger gaat niet op

(Kifid-uitspraak GC 2024-0017) De zoon van de consument is tijdens de gezinsvakantie in Frankrijk uitgenodigd voor een interview op het Amerikaanse consulaat in...