Online training 'dementie bij de bank'
'Samen dementievriendelijk', een gezamenlijk initiatief van Alzheimer Nederland, PGGM en het ministerie van VWS, heeft de online training ‘dementie bij de bank’ gelanceerd.
Medewerkers in de financiële wereld leren in vijftien minuten hoe ze de signalen van dementie bij klanten kunnen herkennen én hoe ze hier goed op kunnen reageren. Vanwege de vergrijzing verdubbelt het aantal mensen met dementie de komende 20 jaar naar meer dan een half miljoen.
Zeventig procent van de mensen met dementie woont thuis, zij regelen zo lang mogelijk zelf hun financiële zaken maar hebben hier wel extra hulp en aandacht bij nodig. Reden voor Rabobank, ING ABN Amro en de Volksbank om hun medewerkers beter toe te rusten met kennis over omgang met deze doelgroep. Ook Hoffelijk, opleider in de financiële dienstverlening, ziet het belang van de inzet van de training.
Reactie toevoegen
Meer over
Cao: FNV, CNV en De Unie stellen ING ultimatum
Bij het bestuur van ING bank viel vandaag een ultimatum van vakbonden FNV Finance, CNV Vakmensen en De Unie op de deurmat. Daarin eisen de bonden dat de Nederlandse...
ING Intermediair Index: sentiment onder hypotheekadviseurs daalt sterk
Het vertrouwen van adviseurs in de hypotheekmarkt is sterk gedaald, zo blijkt uit onderzoek van ING onder onafhankelijke hypotheekadviseurs in Nederland. De...
Topmanagers Nederland verwachten recessie van aantal kwartalen
De meerderheid van de bedrijven verwacht dat hun winstmarge in 2023 met 10 tot 25 procent zal dalen. Dit blijkt uit onderzoek van ING onder 148 topmanagers van grote...
ING-medewerkers gaan opnieuw actievoeren voor betere cao
ING-medewerkers gaan 20 december opnieuw actievoeren voor een betere cao. De kerstactie wordt georganiseerd door FNV, CNV en De Unie. De medewerkers accepteren...
Rabobank: rem op groei voor alle Nederlanse sectoren
De komende twee jaar zal de groei in alle Nederlandse sectoren beperkt blijven, aldus de Sectorprognoses van de Rabobank. De Nederlandse economie laat de komende...
ABN Amro verwijst niet naar Kifid, maar schendt zorgplicht niet
(Kifid-uitspraak GC 2022-1007) ABN Amro heeft verzuimd een ontevreden klant te verwijzen naar Kifid (of de burgerlijke rechter), maar is daarmee niet tekortgeschoten...
Vakbonden: onrust medewerkers ING Bank groeit
"De onrust bij medewerkers van de ING bank groeit nadat de top van de bank deze week een nieuw loonbod op tafel legde. Medewerkers, die vorige week nog massaal naar...
Praktijktips Actief Klantbeheer
(Praktijktips Actief Klantbeheer in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Financiële professionals helpen bij het informeren, initiëren, implementeren...
Huizenmarkt koelt sneller af dan voorzien
Door de verder gestegen rente koelt de Nederlandse huizenmarkt volgens Rabobank sneller af dan voorzien. Volgend jaar dalen de huizenprijzen naar verwachting van...
(Partner in Kennis ABN AMRO in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Nieuwe hypotheekklanten krijgen vaak de meeste aandacht, maar ook na het passeren...