Serie Actief Klantbeheer (intro): financiële rust voor consumenten

Actief klantbeheer algemeen

In een wereld die constant in beweging is, kunnen financiële zorgen een grote bron van stress zijn voor veel mensen. Of het nu gaat om het beheren van verzekeringen, hypotheken, of vermogensplanning, het kan vaak een complexe en verwarrende taak zijn. Het vinden van betrouwbare en onafhankelijke hulp kan een uitdaging zijn.

Hier komt Stichting Actief Klantbeheer in beeld. Deze non-profitorganisatie heeft als voornaamste doel Nederlandse consumenten te helpen met het bereiken van financiële rust en stabiliteit door middel van actief klantbeheer op de gebieden van schade, hypotheken en vermogen. De Stichting Actief Klantbeheer bestaat uit deelnemers uit de financiële sector die onbaatzuchtig bijdragen om deze missie te realiseren.

KAMERS
De Stichting Actief Klantbeheer vertegenwoordigt meerdere vakgebieden binnen de financiële dienstverlening. De stichting faciliteert betrokken partijen om klantbeheer te verbeteren, onderzoekt de ontwikkeling van dit thema, communiceert over dit onderwerp en draagt bij aan ontwikkelen van professionals om klantbeheer verankerd te krijgen bij financieel dienstverleners en consumenten en stimuleert de doorontwikkeling van financieel professionals op dit vlak

Binnen de stichting zijn vier kamers; onderzoek, opleiden, faciliteren en communicatie. Vanuit deze kamers worden projecten opgepakt die bijdragen aan het doel. Zo is al twee keer een groot onderzoek gedaan onder financieel adviseurs over actief klantbeheer en welke (on)mogelijkheden zij nu zien. Vanuit faciliteren worden succesverhalen gezocht en gedeeld, maar worden ook partijen bij elkaar gebracht.

De deelnemers aan de Stichting zijn Rabobank, BNP Paribas Cardif, Obvion, Figlo, VVP, InFinance, Adfiz, Dukers & Baelemans, Romeo, Nationale Hypotheekbond, NNEK, VEH, Helder Beheerd en Flexfront.

NIET-COMMERCIEEL
Wat Stichting Actief Klantbeheer bijzonder maakt, is de samenwerking met meerdere partijen uit de financiële sector. Deze partijen werken onbaatzuchtig samen binnen de stichting om hun expertise en middelen in te zetten voor de verbetering van de financiële welzijn van Nederlandse consumenten. Dit model van samenwerking is een mooi voorbeeld van hoe de financiële sector zijn verantwoordelijkheid neemt en kan bijdragen aan een positieve maatschappelijke impact.

Daarom dan ook altijd de oproep aan banken, verzekeraars, belangenorganisaties en andere financiële partijen: Doe mee!

Help samen te zorgen dat de samenwerking tussen consument, adviseur en financiële instelling nog hechter wordt. Help door nieuwe verbanden te leggen, help door informatie te delen en help door kennis te delen.

Samen is de kans groot dat we de financiële gezondheid van de Nederlandse consument kunnen verbeteren.

Meer informatie: https://www.actiefklantbeheer.nl/

In de serie 'De Kracht van Actief Klantbeheer' geven deelnemers van de Stichting Actief Klantbeheer praktische voorbeelden van nut en noodzaak van Actief Klantbeheer. De serie wordt gepubliceerd in de nieuwsbrieven van VVP en InFinance.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Serie Actief Klantbeheer (10): klantrelaties versterken

Serie Actief Klantbeheer (10): klantrelaties versterken

“Je wilt investeren in bestaande klantrelaties als onderdeel van je zorgplicht als hypotheekadviseur. Maar het zorgt op termijn vaak ook voor klantkansen....

Serie Actief Klantbeheer (10): verhogen winstgevendheid

Serie Actief Klantbeheer (10): verhogen winstgevendheid

"De kernfilosofie 'Een klant is niet voor even, maar voor het leven!' vormt de basis van de inspanningen van de Stichting Actief Klantbeheer, om de financiële...

Serie Actief Klantbeheer (9): succesverhalen delen

Serie Actief Klantbeheer (9): succesverhalen delen

"In de dynamische wereld van financieel advies is actief klantbeheer een cruciale factor voor zowel particulieren als financieel adviseurs. Onderzoek laat zien dat...

Serie Actief Klantbeheer (8): actief klantbeheer komt op stoom

Serie Actief Klantbeheer (8): actief klantbeheer komt op stoom

"U kent ze wel, dit soort uitspraken: 'Actief beheer vind ik als adviseur echt heel belangrijk, maar ik kom er niet aan toe.' Of: 'Al jaren wordt er over gekletst,...

Serie Actief Klantbeheer (7): iedereen heeft er tijd voor

Serie Actief Klantbeheer (7): iedereen heeft er tijd voor

"Een groter wordende groep hypotheekadviseurs is meer moeite gaan steken in de doorlopende ondersteuning na het afsluiten van een financieel product. De laatste...

Serie Actief Klantbeheer: meer omzet van bestaande klanten

Serie Actief Klantbeheer: meer omzet van bestaande klanten

VVP publiceerde afgelopen maanden in de nieuwsbrief en op de site verslagen van de etappes van de Actief Klantbeheer Tour door Nederland van Dirk van Haarlem (accountmanager/trainer...

Serie Actief Klantbeheer (5): meer werkplezier in 2024

Serie Actief Klantbeheer (5): meer werkplezier in 2024

“Het laatste kwartaal van 2023 is voor iedereen een drukke periode. Zaken afronden, nieuwe doelen stellen. Dit is ook een goed moment om stil te staan, achterom...

Serie Actief Klantbeheer (4): voorkomen is beter dan genezen

Serie Actief Klantbeheer (4): voorkomen is beter dan genezen

“Je kent de situatie vast wel; je hebt je klanten geholpen aan hun droomhuis. Ze werken fulltime en beide salarissen zijn meegenomen voor de financiering....

Serie Actief Klantbeheer (3): actieplan nazorg

Serie Actief Klantbeheer (3): actieplan nazorg

"Intermediairs zien allemaal het belang van goede nazorg. Niet alleen omdat er wettelijke richtlijnen voor zijn, maar ook vanuit plichtsbesef en commercieel aspect....

Serie Actief Klantbeheer (2): gedeelde data

Serie Actief Klantbeheer (2): gedeelde data

Actief Klantbeheer gaat nog beter met gedeelde data. Dit betoogt Michiel van der Linde, Commercieel Directeur  FlexFront, in de serie Actief Klantbeheer. "Dat...