Tony Dingemanse likes & unlikes

"De financiële sector luistert naar de klant van 10 jaar geleden en niet naar de klant van nu." Dat zegt Tony Dingemanse (Projectmanager RISK en InsureApp) in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief van VVP Online.
Wat gaat er momenteel goed in de financiële sector?
"Ruimte voor startups en innovaties. De technologische ontwikkelingen gaan steeds sneller, ontwikkelingen op het gebied van AI, blockchain en PSDII zijn bijna niet bij te houden. Daarom is het belangrijk dat er ruimte is (en nog meer moet komen) voor ideeën die startups ontwikkelen. Wij zien onder andere InsureApp, onze startup op het gebied van lifestyle-based verzekeringen, steeds meer en vaker ingang vinden binnen de financiële sector. Zo zijn er nog veel meer mogelijkheden waarmee de sector vooruit kan én moet gaan om vooruit te blijven lopen in Nederland en daarbuiten."
Wat kan er beter in de financiële sector?
"Luisteren naar de klant! Ieder willekeurig organisatie binnen de sector zal ongetwijfeld zeggen: ‘Klant is koning’. Echter als we dan de huidige dienstverlening bekijken, luisteren we naar de klant van 10 jaar geleden en niet naar de klant van nu. Klanten zijn tegenwoordig nagenoeg allemaal online, actief op social media zoals WhatsApp en Messenger en betalen via een Tikkie. Bij risk.nl zetten we daarom in op deze vernieuwde dienstverlening, onder andere met onze chatbot sluiteenverzekering.nl en de digitale transformatie van fysiek, naar e-mail naar app."
Reactie toevoegen
Meer over
"De wereld wordt niet digitaal, de wereld ís digitaal." Aldus Leo de Boer (Verbond van Verzekeraars) in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief...
"Goed nieuws, geen boetes”, zegt Ewald Bary (Lindenhaeghe) in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief van VVP. Wat gaat er momenteel goed in...
Bert Sonneveld likes & unlikes
"Wij zien de kwaliteit van de dienstverlening door assurantieadviseurs omhoog gaan", zegt Bert Sonneveld (de Vereende) in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief...
Ron van Kesteren likes & unlikes
"Het klantbelang centraal stellen is geen project met een einddatum, het vraagt om continue aandacht." Dat stelt Ron van Kesteren (Stichting toetsing verzekeraars)...
Antoinette Kalkman likes & unlikes
"We moeten blijven oppassen dat automatisering niet leidend wordt, maar echt ondersteunend blijft aan de klantbenadering." Aldus Antoinette Kalkman (FlexFront) in...
Het besef dat de financiële sector uit moet gaan van de behoeften van de klant in plaats van alleen het aanbieden van producten is echt ingedaald. Dat zegt...
"Er gaat een moment komen dat de consument zelf de overregulering in de financiële sector afstraft." Dat stelt Michel Schaft (mede-oprichter we are sure) in...
"Wat gaan we doen om meer waarde toe te voegen aan financiële producten? Op deze vragen hoor ik in de markt nog te weinig antwoorden." Aldus Björn Jalving...
Richard Meinders likes & unlikes
"Ik zou graag zien dat er een brede dialoog binnen de sector op gang komt om het evenwicht tussen de commerciële en maatschappelijke belangen te behouden dan...
De zorgplicht naar de klant wordt soms te eng en daarmee in het nadeel van de klant uitgelegd. Dat stelt Iris Brik, directeur Fine Tuning Personal Finance en auteur...