Veh: "woekerpolis meteen repareren"

Rob Mulder 2014

Als een woekerpolis kan worden verbeterd, moet de verzekeraar dit direct en zelfstandig doen. Dat vindt Vereniging Eigen Huis (VEH).

"Het is goed dat de AFM de macht krijgt nalatige verzekeraars te beboeten", zegt Rob Mulder, directeur VEH op www.eigenhuis.nl. "Maar dat is nog niet voldoende. Als deze beleggingsverzekeringen aantoonbaar voor verbetering vatbaar zijn, dan moeten verzekeraars deze verbeteringen meteen en zelfstandig doorvoeren. Denk aan een goedkopere overlijdensrisicoverzekering of goedkoper beleggingsproduct."

Door de toevoeging van een artikel aan het BGfo zijn levensverzekeraars nu wettelijk verplicht houders van beleggingsverzekeringen (aantoobaar) te activeren. Houden zij zich niet aan de verplichting, dan kan de AFM handhavend optreden in de vorm van aanwijzing, boete of last onder dwangsom.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Martin van Rossum - ADR-expert 22 november 2019

Helaas is deze aanbeveling van VEH in de praktijk een slag in de lucht: Verzekeraar (Reaal) komt beloftes niet na om restschuld te helpen voorkomen …. en KiFiD weigert een klacht hierover in behandeling te nemen! Zie verder: http://woekerprofi.nl/kifid-weigert-hypotheekaflossing-mogelijk-te-maken/

VEH: NHG-grens mag niet de standaard worden voor betaalbare woning

VEH: NHG-grens mag niet de standaard worden voor betaalbare woning

Vereniging Eigen Huis vreest dat nieuwbouwhuizen voor grote groepen mensen onbereikbaar blijven. De vereniging vreest dat de NHG-grens de standaard wordt voor een...

Koningin Máxima op bezoek bij Eigen Huis

Koningin Máxima op bezoek bij Eigen Huis

Koningin Máxima bracht dinsdagmiddag een werkbezoek aan Vereniging Eigen Huis. Zij sprak met starters over de uitdagingen waar zij tegen aan lopen bij het...

WOZ-waarde woningen stijgt dit jaar met negen procent

WOZ-waarde woningen stijgt dit jaar met negen procent

Met de forse stijging van de huizenprijzen het afgelopen jaar, gaan ook de meeste WOZ-waarden omhoog: dit jaar met gemiddeld procent. Dit blijkt uit cijfers van...

Podcast Leaders in Wonen: Cindy Kremer (VEH)

Podcast Leaders in Wonen: Cindy Kremer (VEH)

“Wonen is een grondrecht. Een dak boven je hoofd is wat anders dan een pak koekjes in je tas.” Aldus Cindy Kremer, algemeen directeur Vereniging Eigen...

Branche-initiatief Actief Klantbeheer positief over AFM-principes

Branche-initiatief Actief Klantbeheer positief over AFM-principes

De negen partijen verenigd in het branche-initiatief Actief Klantbeheer zijn positief over de AFM-principesdoorlopende ondersteuning van klanten en zien de principes...

Deelnemers Allianz DIN Plan Dupe trekken zich terug uit klachtenprocedures Kifid

Deelnemers Allianz DIN Plan Dupe trekken zich terug uit klachtenprocedures Kifid

De stichting Allianz DIN Plan Dupe laat weten dat de 176 consumenten die zij vertegenwoordigen zich hebben teruggetrokken uit de klachtenprocedures bij het Kifid....

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Er komen tal van wijzigingen af op huiseigenaren die gevolgen kunnen hebben voor de betaalbaarheid van de hypotheek. "Het is dan ook van belang om klanten op tijd...

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

"Wie weet wat er loopt bij z’n relaties en daar proactief op inspeelt, blijft ertoe doen: er valt wat te besparen op de hypotheek, het verzekeringspakket...

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

"Welke hulp heb je tussentijds nodig bij hypotheken met een rentevaste periode van 20 jaar?' Met deze retorische vraag stelde de Consumentenbond de waarde van...

Serie Actief Klantbeheer, deel 8:  waagt u de sprong?

Serie Actief Klantbeheer, deel 8: waagt u de sprong?

"We willen het allemaal. Loyale klanten. Loyale klanten zijn binnen handbereik als u uw mindset hierop aanpast. Adviseren over een passende financiële oplossing,...