Winnaars 2020 DFO-onderzoek serviceproviders

Beker trofee via Pixabay

Bureau DFO heeft afgelopen week zijn jaarlijkse onderzoek naar serviceproviders afgerond en het rapport met resultaten uitgebracht. De winnaars 2020 per categorie:

Kleine serviceprovider Hypotheken: opnieuw LNI (Landelijk Netwerk Inkoopcombinatie). Dit jaar met een gemiddelde van 8,5.

Grote serviceprovider Hypotheken: voor het derde jaar op rij De Financiële Makelaar. “In deze categorie is het opvallend”, aldus DFO, “dat VKG Hypotheken & Kredieten, De Financiële Makelaar op een haar na is genaderd”.

Grote serviceprovider Schade: Turien & Co., “de enige die voor het onderdeel algemene tevredenheid hoger dan een 8 scoort”.

Kleine serviceprovider Schade: SUREbusiness.

Serviceproviders kredieten: Kredietpunt Nederland met een gemiddelde van 9,2.  Het aantal serviceproviders kredieten neemt geleidelijk toe. Bureau DFO verwacht dat financieel advieskantoren in de komende jaren actiever gaan worden op het gebied van zakelijk krediet.

Franchiseorganisatie Hypotheken: Financieel Fit.

Bijna 2.000 beoordelingen

Het rapport is dit jaar gebaseerd op 20 diepte interviews met financieel advieskantoren en een enquête met bijna 2.000 beoordelingen.

De respondenten in het onderzoek van 2020 maken gemiddeld gebruik van 2,7 serviceproviders. Financieel advieskantoren waarderen de serviceproviders waarmee men samenwerkt gemiddeld met een 7,6.

Relevante verslechtering bij enkele organisaties

Van achttien serviceproviders wordt dit jaar in de rapportage een vergelijking gegeven over de jaren 2018, 2019 en 2020. Bureau DFO: “Hierbij is het opvallend dat bij de meeste organisaties op de meerderheid van de onderzochte dienstverleningsaspecten over 2020 een verbetering is te zien ten opzichte van 2019, maar er zijn ook enkele organisaties dit jaar waar op vrijwel alle punten een relevante verslechtering te zien is ten opzichte van 2019. Voor het betreffende management kunnen deze resultaten een belangrijk signaal vormen om de inspanningen op te voeren om intern orde op zaken te stellen.”

Reactie toevoegen

 
Werkgevers wensen van adviseurs ondersteuning in pensioencommunicatie

Werkgevers wensen van adviseurs ondersteuning in pensioencommunicatie

Werkgevers wensen van adviseurs ondersteuning in hun pensioencommunicatie, zo blijkt uit onderzoek door Bureau DFO onder 400 werkgevers in opdracht van Scildon. Uit...

DFO: "Impact serviceproviders op advieskantoren neemt snel toe"

DFO: "Impact serviceproviders op advieskantoren neemt snel toe"

"Ik verwacht dat de impact die serviceproviders op de concurrentiekracht van hun deelnemers kunnen hebben in de komende tijd groter wordt", zegt Jurjen Oosterbaan...

Branchedebat Adfiz-jubileum:  geen discussie meer over waarde van advies

Branchedebat Adfiz-jubileum: geen discussie meer over waarde van advies

"Kan de AFM ons misschien vertellen waarom de kosten van advies niet in de premie verdisconteerd mogen worden?", vroeg Jurjen Oosterbaan Martinius van Bureau DFO...

Accent meer op software voor onderhoud

Accent meer op software voor onderhoud

Het accent komt zwaarder te liggen op software die advieskantoren ondersteunt bij het onderhoud van contracten waarvoor de kantoren eerder hebben bemiddeld. Dit...

Kantoren niet op de hoogte van nieuwe Wwft-verplichtingen

Kantoren niet op de hoogte van nieuwe Wwft-verplichtingen

Bureau DFO heeft de indruk dat veel kantoren nog niet (volledig) op de hoogte zijn van de nieuwe Wwft-verplichtingen. Het Bureau: "De wet is in 2018 aangescherpt....

Oosterbaan uit zorgen over kwaliteit schadebehandeling

Oosterbaan uit zorgen over kwaliteit schadebehandeling

In een blog op de site van Bureau DFO spreekt Jurjen Oosterbaan Martinius zijn zorgen uit over de ontwikkeling van de kwaliteit van schadebehandeling. Volgens Oosterbaan...

Dossier nazorg: steeds aparte beroepsfout of niet?

Dossier nazorg: steeds aparte beroepsfout of niet?

Bureau DFO verwacht dat de kernvraag of in het nazorgdossier sprake is van een serie afzonderlijke beroepsfouten waarbij telkens het eigen risico BAV apart geldt,...

Polis tegen financiële gevolgen nieuwe overheidsmaatregelen

Polis tegen financiële gevolgen nieuwe overheidsmaatregelen

Een polis tegen de onverwachte, financiële gevolgen van nieuwe overheidsmaatregelen. Die zou er moeten komen, betoogt Jurjen Oosterbaan (Bureau DFO) op LinkedIn....

DFO: brief minister roept vragen op

DFO: brief minister roept vragen op

Kan een financieel advieskantoor dat nauw verbonden is met een volmachtkantoor en het overgrote deel van zijn productie via deze volmacht sluit zich straks nog kwalificeren...

Lees maar, er staat wat er staat

Lees maar, er staat wat er staat

In de financiële sector gebruiken we nog altijd woordcombinaties die we beter niet meer kunnen gebruiken, zegt Jurjen Oosterbaan Martinius (Bureau DFO) in een...