Bijzonder en persoonlijk

Justin Schlee ANVA 2019

“Probeer complexiteit en diversiteit terug te brengen zodat er meer tijd is dat kleine beetje extra te geven wat je als adviseur bijzonder en persoonlijk maakt”, zo luidt een van de praktijktips van Justin Schlee, Chief Strategy Officer (CSO) bij ANVA.

...

Waartoe is ANVA op aarde?

De verzekeringsbranche heeft ANVA in 1975 opgericht om een bijdrage te leveren aan het geautomatiseerd administreren van verzekeringen. Nu meer dan 40 jaar later zijn wij marktleider in belangrijke knooppunten van de distributieketen en werken meer dan tienduizend financieel professionals met onze software om miljoenen consumenten en duizenden ondernemers een goede verzekering te kunnen bieden. Met deze bijzondere positie dragen we een verantwoordelijkheid die wij serieus nemen. Wij zijn en blijven het platform dat vraag en aanbod voor het omgaan met risico’s betrouwbaar verbindt.

Waarom gelooft ANVA in de meerwaarde van persoonlijk onafhankelijk advies?

Het afsluiten van een financieel contract zal steeds verder gedigitaliseerd worden. Financieel advies zal in onze optiek ook verschuiven van generiek naar specifiek. Echter mogen we nooit vergeten dat consumenten ook bij afsluiten van een generieke contracten het erg fijn vinden om vanuit vakmanschap een schouderklopje krijgen dat het goed zit.

Waarom is automatisering hierbij cruciaal?

Zakelijke en particuliere consumenten raken steeds meer gewent aan directe levering van contracten en producten. Wij kunnen als branche niet achter blijven en zullen op hetzelfde niveau diensten moeten leveren. Bij complexe situaties begrijpen consumenten ook dat het wat meer tijd mag kosten.

Wat kunnen we binnenkort van ANVA verwachten?

ANVA levert in 2019 tools uit op het nieuwe cloud platform ANVA Hub waarmee adviseurs efficiënt verzekeringen kunnen afsluiten zodat meer tijd kan worden besteed aan specifiek werk. Daarnaast bieden we tools waarmee efficiënt en veilig gecommuniceerd kan worden met de zakelijke en particuliere consument.

 

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Aandacht

Aandacht

(Voorwoord door Willem Vreeswijk, hoofdredacteur VVP) Aandacht maakt alles mooier, is de bekende slogan van een wereldconcern. Aandacht voor mensen, voor hun wensen,...

Samen vooruitgang vormgeven

Samen vooruitgang vormgeven

(Rondetafelgesprek in Special Contactgroep Automatisering van VVP) “Goedwerkende software staat hoog op de prioriteitenlijst, maar uiteindelijk wordt het een...

Game A spelen terwijl B aan de gang is

Game A spelen terwijl B aan de gang is

(Uit Special Contactgroep Automatisering van VVP) Mensen denken graag lineair, dat is logisch en makkelijk. Maar bij digitale ontwikkeling kan de voortgang er heel...

Open platform voor ketenintegratie

Open platform voor ketenintegratie

“Steeds meer adviseurs en verzekeraars sluiten aan bij Aplaza, het open platform voor ketenintegratie. Wij gaan ook vergelijkers koppelen aan ons platform...

Persoonlijke klantreis

Persoonlijke klantreis

“Met persoonlijke aandacht maak je het verschil. Want elke klant is uniek. Het is niet moeilijk een persoonlijke klantreis te realiseren”, aldus Leon...

Veeleisende klantwens

Veeleisende klantwens

“Wij geloven in onafhankelijk advies dat via meerdere kanalen beschikbaar is voor de klant. Een persoonlijk adviesgesprek is daar een onderdeel van, maar...

Grip op uw geld

Grip op uw geld

Euroface is bekend van de Finixsoftware. Sinds kort timmert het bedrijf echter ook volop aan de weg met Finsave, een applicatie die de consument makkelijk laat...

Volledig klantbeeld

Volledig klantbeeld

Zorg voor een volledig klantbeeld door alle informatiestromen centraal op te slaan. Dit is één van de praktijktips van André van Nieuwenhuijzen,...

Generiek en onafhankelijk

Generiek en onafhankelijk

“Wij nemen het stukje techniek voor onze rekening (the science) en geven de adviseur zo meer ruimte om zijn toegevoegde waarde op interpersoonlijk vlak te...

Complimenten ontvangen

Complimenten ontvangen

“Goede automatisering zorgt ervoor dat jij en je team kunnen excelleren. Slechte automatisering zorgt ervoor dat je out of business raakt”, aldus Joost...