VVP 6 juli 2016
11-20 van 26 resultaten

Van assurantieman naar ondernemer
“Wij komen veel kantoren tegen die niet weten hoe ze er precies voor staan. Ik zit juist bovenop de cijfers als een bok op de haverkist.” dat zegt...

Mortgage Credit Directive meer regen dan zegen
De Europese Unie is aan kritiek onderhevig. Desondanks wordt er vanuit Brussel nog van alles gedaan om de Europese wet-en regelgeving zoveel mogelijk te harmoniseren....

In de rubriek Local Hero stelt VVP samen met NH1816 het lokale advieskantoor centraal. Het belang van deze lokale helden voor de samenleving kan niet genoeg worden...

Een andere kijk op medische acceptatie
Vraagt u een arbeidsongeschiktheidsverzekering aan, dan wil de medisch adviseur van de verzekeraar het medisch heden en verleden van de verzekerde weten om de...

Trots op wat met NVIA is bereikt
Voorzitter Peter Abelskamp is trots op wat de Nederlandse Vereniging Inkomen Adviseurs (NVIA) sinds de oprichting in 2014 heeft bereikt. “We staan goed op de radar...

Juist in de financiële sector is nog veel te winnen als het om betekenis gaat. Sterker nog, financieel dienstverleners met een roeping zijn helaas nog op...

Van financiële planning naar een creatieve flow... Huh?
Sigfrid van Driel richtte twintig jaar geleden Impessive Arts op. Recentelijk ging hij sparren met adviseur Maurice van den Hemel uit Wemeldinge. De aanpak van...

Oog krijgen voor blinde vlekken
Enkele voorspelbare mechanismen die onethisch gedrag kunnen verklaren: Self-serving bias: onze oordelen worden gekleurd door eigenbelang. Hierdoor hebben we niet...

‘Inkomensadviseur is keihard nodig’
Van werknemersverzekeringen naar inkomensoplossingen voor werkenden. Dat is de ontwikkeling die gaande is en van adviseurs een steeds bredere kijk vraagt, aldus...

’De financiële crisis van de laatste jaren past in een lange traditie. Als je de geschiedenis kent, weet je dat mensen voortdurend in dezelfde valkuilen...
Events
Quote van de dag

Juist nu er veel meer gedigitaliseerd kan worden, maak je als adviseur het verschil met persoonlijk contact, uitleg en een goed gesprek.
Maaike Verhoef (Advies met M.I.N.T.) in Special Slimmer Adviseren
Stelling
Ik promoot bij mijn klanten duurzaam schadeherstel
Laatste reacties
- 31-10-2025 Tja dat communiceren met App neemt dusdanige vormen aan, dat...
- 30-10-2025 Nee, helemaal niet, ik zou ook niet weten waarom. Men vraagt...
- 29-10-2025 Ik vraag me af hoe bouwen in uiterwaarden (wat sommige gemeenten...
- 29-10-2025 Beetje kort door de bocht. Een goed adviseur weet na een kort...
VVP 3-2025

In VVP 3-2025 onder meer een interview met Johan Meijer van J.J. Meijer Assurantiën en Shelter Advies, bij wie de klant en nog meer de mens er achter echt op de eerste plaats komt. Bijzonder is verder dat hij klanten bij voorkeur op zijn motorfiets bezoekt.
In de nieuwe VVP uiteraard nog meer inspiratie. Richardo Cruz Fortes (Expat Mortgages) roept op te kiezen voor verrijking: voor lef, diversiteit en menselijkheid. Jack Vos (Onesurance) laat zien hoe je als adviseur waarde blijft toevoegen in dit AI-tijdperk. “In een wereld die steeds slimmer wordt, is jouw voorsprong dat je nog mens bent. Gebruik dat.”
Ken je vak! biedt weer volop praktijkinformatie. Zo geeft Annemieke Postema (AOVdokter en RADI AOV) tips over hoe je je als adviseur het beste kunt opstellen als je op bezoek gaat bij een zieke klant.
In het katern Innovatieve Producten komen liefst vijf topadviseurs aan het woord over innovatie (Alpina Group, HeinenoordZicht Groep, De Hypotheker, Ideële Verzekeringen, en Meijers Assurantiën). Durf te dromen, schrijft een van de adviseurs. Verder: dankzij AI kan een kind de was doen. Of toch niet?
Bekijk de inhoudSpecial Slimmer Adviseren 2025

In de VVP-special Slimmer Adviseren 2025 volop praktijktips om slimmer te adviseren. Met als doel uiteraard als adviseur meer tijd en persoonlijke aandacht voor de klant te hebben
Vijf voormalige winnaars van de VVP Advies Award en andere adviseurs beschrijven welke slimme keuzes zij maken. AI, op tal van fronten inzetbaar, is daarbij nu al niet meer weg te denken. Al blijft het échte advies – gelukkig maar – mensenwerk. Dat vindt zelfs AI!
AI en marketing vormen een gouden combinatie, aldus een rondetafel met Marcel van Dijk (MarshBerry), Christian Mulder (HeinenoordZicht Groep), Milco Poppe (Yellow Hive), Erik de Voogd en Jack Vos (Onesurance).
Enno Wiertsema, directeur Adfiz, pleit voor slimmer adviseren door slimmer te leren.
Er zijn meer kansen dan AI. In de special aandacht voor onder meer diversiteit, financiële planning, actief klantbeheer.
Bekijk de inhoud















