Bijna helft financieel dienstverleners is telefonisch slecht bereikbaar

senior vrouw aan telefoon via Pixabay

Advieskeuze constateert dat 43,7 procent van de financieel dienstverleners telefonisch slecht bereikbaar is. In het eerste kwartaal van 2023 deed Advieskeuze 5.156 belpogingen om financieel dienstverleners te informeren over het platform. “Bij maar liefst 2.254 van deze service calls kregen wij direct de voicemail te horen of werd de telefoon niet opgenomen door het advieskantoor.”

Christian Bouter, medeoprichter van Advieskeuze: “De uitkomst van het onderzoek naar de telefonische bereikbaarheid van financieel dienstverleners is opmerkelijk te noemen. Advieskeuze probeert namelijk in contact te komen met advieskantoren die gespecialiseerd zijn in verschillende productgroepen zoals hypotheken, verzekeringen, vermogen of pensioen. Daarbij is het in deze tijden juist van belang dat financieel adviseurs ook goed bereikbaar zijn voor hun bestaande klanten om ze te helpen met vragen en actief bezig te zijn met klantbeheer.”

 

Reactie toevoegen

 

Reacties

Arie Hoogwerf - Hoogwerf Financieel Advies 18 april 2023

Dus omdat de adviseur die in gesprek is met zijn of haar klant de telefoon niet opneemt voor Advieskeuze wordt er geconcludeerd dat het advieskantoor slecht bereikbaar is voor klanten. Mijn klanten hebben allemaal mijn mobiele telefoonnummer en weten als ze mij een app sturen dat ze dan teruggebeld worden. Mijn klanten begrijpen dat het niet netjes is om tijdens een klantgesprek te telefoneren met een ander. Advieskeuze had een boodschap in kunnen spreken!

Meer over
Advieskeuze.nl: nu ook reviews per medewerker

Advieskeuze.nl: nu ook reviews per medewerker

Advieskeuze.nl biedt advieskantoren nu ook de mogelijkheid om reviews per medewerker in te zien. Advieskeuze.nl: "Als je in het extranet van jouw kantoor wilt kunnen...

Advieskeuze.nl: 92,7 procent geverifieerde reviews klant van financieel adviseur

Advieskeuze.nl: 92,7 procent geverifieerde reviews klant van financieel adviseur

Op basis van een grootschalig onderzoek onder 4.800 consumenten concludeert Advieskeuze.nl dat 92,7 procent van de reviewgevers op het platform daadwerkelijk klant...

Duurzaamheid nog niet ingeburgerd op websites intermediairs

Duurzaamheid nog niet ingeburgerd op websites intermediairs

(Blog door Fred de Jong) Uit een analyse van alle websites van intermediairs in Nederland blijkt dat ruim 25 procent de term duurzaam heeft opgenomen in haar online...

Consument heeft onderzoeksplicht

Consument heeft onderzoeksplicht

(Kifid-uitspraak GC 2021-0723) Florius heeft voor de wijziging van een bestaande hypothecaire geldlening de consumenten een offerte verstrekt die per abuis gebaseerd...

Advieskeuze: Aegon meest populaire hypotheekaanbieder

Advieskeuze: Aegon meest populaire hypotheekaanbieder

Aegon is onder consumenten de meest populaire hypotheekaanbieder in het tweede kwartaal van 2021, zo blijkt uit onderzoek van Advieskeuze.nl onder 8.240 consumenten....

Advieskeuze.nl: “Huizenbezitter financieel niet geraakt door coronacrisis”

Advieskeuze.nl: “Huizenbezitter financieel niet geraakt door coronacrisis”

Op basis van een grootschalig onderzoek onder 4.000 consumenten concludeert Advieskeuze.nl dat de meeste huizenbezitters financieel niet geraakt zijn door de Coronacrisis....

Werk, inkomen en economie belangrijkste thema bij politieke keuze woonconsumenten

Werk, inkomen en economie belangrijkste thema bij politieke keuze woonconsumenten

De belangrijkste onderwerpen bij de politieke keuze van woonconsumenten zijn: werk, inkomen en economie (39,3%) duurzaamheid, klimaat en milieu (17,1%) en volksgezondheid...

Besparen op verzekeringen hoog op agenda consument

Besparen op verzekeringen hoog op agenda consument

Consumenten willen in 2021 als eerste besparen op hun energierekening (34,3 procent). Daarna volgen besparingen op verzekeringen (16,5 procent) en hypotheek- of...

Wat levert het op?

Wat levert het op?

(Karin van Geelen, communicatiespecialist, in Ken je vak! VVP 6-2020) Leuk die sociale media, maar wat levert het nou werkelijk op? Wat is de ROI van een post,...

Financieel dienstverlener als influencer?

Financieel dienstverlener als influencer?

(Communicatie door Karin van Geelen, communicatiedeskundige, in VVP 5-2020) Hoe krijg je het verhaal van je onderneming bij de juiste lezers en kijkers? Dat hangt...