Brand New Day: pensioenbewustzijn neemt toe

Kalo Bagijn 2019

Brand New Day noteerde over 2022 een nettowinst van 10,2 miljoen euro (2021: 11,7 miljoen euro). De nettowinst daalde licht door grote investeringen in marketing, De reclame-spots met Sander Schimmelpenninck ('Iedereen een eigen pensioenpotje') waren hier debet aan.

Brand New Day zegt terug te kijken op een goed jaar.  Het totaal aantal nieuw geopende rekeningen steeg van 39.000 naar 56.000 (47 procent), Het door klanten nieuw gestorte vermogen steeg van 1,1 miljard naar bijna 1,3 miljard euro (15%) en het totaal door de 240.000 klanten (+ 25%) aangehouden vermogen steeg van 4,4 miljard naar 5,0 miljard euro (+ 11%).

Brand New Day: "Als de nieuwe pensioenwet wordt aangenomen, komt eindelijk een einde aan de fiscale discriminatie die nu geldt voor werknemers en ZZP’ers die te weinig of geen pensioen hebben opgebouwd. In de nieuwe wet wordt namelijk het maximale bedrag dat je elk jaar opzij mag zetten op een individuele pensioenrekening – de enige mogelijkheid voor werknemers en ZZP’ers om mét belastingvoordeel bij te sparen voor meer pensioen – gelijkgetrokken met de maximale inleg die nu geldt voor een deelnemer aan een collectief pensioen. Hierdoor zal het maximale bedrag dat iemand elk jaar op een individuele pensioenrekening mag storten, stijgen van ongeveer 15.000 naar 35.000 euro."

Oprichter Kalo Bagijn: “De politiek maakt zich zorgen over het aantal ZZP’ers en werknemers dat geen pensioen opbouwt. Ze kijken daarbij echter niet of nauwelijks naar de aanvullende pensioenpotjes die wij en de grootbanken en verzekeraars aanbieden. Als de Wet Toekomst Pensioenen wordt aangenomen maakt het voor de opbouw van pensioen niet meer uit of iemand deelneemt aan een collectief pensioen of geld opzij zet in een eigen, aanvullende, pensioenpotje. Heel veel ZZP’ers en werknemers zetten bij ons al geld opzij voor hun pensioen, eind 2022 ruim 200.000. En dat aantal zal door het toenemende pensioenbewustzijn en onze investeringen in marketing alleen maar toenemen.“

Volgens Brand New Day neemt het pensioenbewustzijn onder jongeren toe. " Zo was in 2017 35 procent van de nieuwe klanten met een pensioenrekening bij Brand New Day jonger dan 40 jaar, eind 2022 was dit gestegen naar 42 procent."

Reactie toevoegen

 
Meer over
Brand New Day: "Vrouwen lopen achter in pensioenkennis"

Brand New Day: "Vrouwen lopen achter in pensioenkennis"

De pensioenkloof tussen mannen en vrouwen is volgens Brand New Day niet alleen zichtbaar in de hoogte en opbouw van het pensioen, maar ook in pensioenkennis. “Bijna...

"Meer aandacht voor aanvullend pensioen"

"Meer aandacht voor aanvullend pensioen"

De pensioenonzekerheid neemt toe na introductie van het nieuwe pensioenstelsel evenals de aandacht voor aanvullend pensioen, constateert Brand New Day, dat in het...

Flexibele werkgeverslijfrente Brand New Day nu ook via adviseurs

Flexibele werkgeverslijfrente Brand New Day nu ook via adviseurs

Werkgevers die voor werknemers een flexibele pensioenregeling bij Brand New Day willen afsluiten, kunnen dat nu ook via hun financieel adviseur doen. “De vraag...

Oproep tot helderheid in pensioendossier

Oproep tot helderheid in pensioendossier

“De onzekerheid over mogelijke aanpassingen van het nieuwe pensioenstelsel achteraf is onwenselijk. Mensen weten hierdoor niet meer waar ze aan toe zijn”,...

"Overhevelen individuele pensioenpot kan veel geld opleveren"

"Overhevelen individuele pensioenpot kan veel geld opleveren"

"Nederlanders staan erom bekend dat ze goed op de prijs van producten letten. Bij pensioen valt dat doorgaans tegen. Overstappen naar een beter derde pijler product...

Brand New Day biedt nu ook nabestaandenlijfrente aan

Brand New Day biedt nu ook nabestaandenlijfrente aan

Brand New Day breidt haar productaanbod uit met een nabestaandenlijfrente. Hiermee kunnen nabestaanden het opgebouwde persoonlijke pensioen van bijvoorbeeld een...

Fast én slow service

Fast én slow service

(Uit katern Pensioen & Vermogen, VVP 2-2024) “Klanten willen flexibel leven en eisen zowel fast als slow service”, aldus trendonderzoeker Mark...

It’s a wonderful (advies)world!

It’s a wonderful (advies)world!

(Uit katern Pensioen & Vernogen, VVP 2-2024) It’s a wonderful world, zong Hubrien Meijaard (Stan&Wende) op het 19 maart gehouden VVP-event Pensioen...

Pensioenambitie veel zzp'ers groter dan bereidheid om geld op zij te zetten

Pensioenambitie veel zzp'ers groter dan bereidheid om geld op zij te zetten

"Bijna de helft van de zzp’ers/ondernemers wil voor hun 65ste met pensioen, blijkt uit onderzoek door Brand New Day. Het onderzoek laat echter ook zien dat...

VVP poll: omdat een persoonlijk pensioenplan cruciaal wordt onder de Wtp ga ik mijn klanten proactief benaderen.

VVP poll: omdat een persoonlijk pensioenplan cruciaal wordt onder de Wtp ga ik mijn klanten proactief benaderen.

De stelling van komende week luidt: 'Omdat een persoonlijk pensioenplan cruciaal wordt onder de Wtp ga ik mijn klanten proactief benaderen'. Deze stelling is ingegeven...