Brand New Day: pensioenbewustzijn neemt toe

Kalo Bagijn 2019

Brand New Day noteerde over 2022 een nettowinst van 10,2 miljoen euro (2021: 11,7 miljoen euro). De nettowinst daalde licht door grote investeringen in marketing, De reclame-spots met Sander Schimmelpenninck ('Iedereen een eigen pensioenpotje') waren hier debet aan.

Brand New Day zegt terug te kijken op een goed jaar.  Het totaal aantal nieuw geopende rekeningen steeg van 39.000 naar 56.000 (47 procent), Het door klanten nieuw gestorte vermogen steeg van 1,1 miljard naar bijna 1,3 miljard euro (15%) en het totaal door de 240.000 klanten (+ 25%) aangehouden vermogen steeg van 4,4 miljard naar 5,0 miljard euro (+ 11%).

Brand New Day: "Als de nieuwe pensioenwet wordt aangenomen, komt eindelijk een einde aan de fiscale discriminatie die nu geldt voor werknemers en ZZP’ers die te weinig of geen pensioen hebben opgebouwd. In de nieuwe wet wordt namelijk het maximale bedrag dat je elk jaar opzij mag zetten op een individuele pensioenrekening – de enige mogelijkheid voor werknemers en ZZP’ers om mét belastingvoordeel bij te sparen voor meer pensioen – gelijkgetrokken met de maximale inleg die nu geldt voor een deelnemer aan een collectief pensioen. Hierdoor zal het maximale bedrag dat iemand elk jaar op een individuele pensioenrekening mag storten, stijgen van ongeveer 15.000 naar 35.000 euro."

Oprichter Kalo Bagijn: “De politiek maakt zich zorgen over het aantal ZZP’ers en werknemers dat geen pensioen opbouwt. Ze kijken daarbij echter niet of nauwelijks naar de aanvullende pensioenpotjes die wij en de grootbanken en verzekeraars aanbieden. Als de Wet Toekomst Pensioenen wordt aangenomen maakt het voor de opbouw van pensioen niet meer uit of iemand deelneemt aan een collectief pensioen of geld opzij zet in een eigen, aanvullende, pensioenpotje. Heel veel ZZP’ers en werknemers zetten bij ons al geld opzij voor hun pensioen, eind 2022 ruim 200.000. En dat aantal zal door het toenemende pensioenbewustzijn en onze investeringen in marketing alleen maar toenemen.“

Volgens Brand New Day neemt het pensioenbewustzijn onder jongeren toe. " Zo was in 2017 35 procent van de nieuwe klanten met een pensioenrekening bij Brand New Day jonger dan 40 jaar, eind 2022 was dit gestegen naar 42 procent."

Reactie toevoegen

 
Meer over
Brand New Day: zo wordt u ‘adviseur van de toekomst’!

Brand New Day: zo wordt u ‘adviseur van de toekomst’!

Hoe verandert de dienstverlening voor adviseurs tussen nu en 2035? Die vraag beantwoordt Mark Schipper, oprichter en eigenaar van Freshmark, in de kennissessie van...

Praktische tips duurzaam beleggen op VVP Event Pensioen & Inkomen

Praktische tips duurzaam beleggen op VVP Event Pensioen & Inkomen

"Adviseurs die kennis en vaardigheden bezitten over duurzaam pensioen en vermogensvorming hebben een streepje voor op hun collega’s. En dat is niet alleen omdat...

Praktische pensioenhandvaten voor adviseurs op VVP Event Pensioen & Vermogen

Praktische pensioenhandvaten voor adviseurs op VVP Event Pensioen & Vermogen

"De Wet Toekomst Pensioenen is bedoeld om iedereen (meer) invloed te geven op de eigen financiële planning. Kennis van en een praktische kijk op zowel...

Nieuw bij Brand New Day: spaardeposito’s (branded content)

Nieuw bij Brand New Day: spaardeposito’s (branded content)

Zo hard als de rente steeg, zo hard groeide het afgelopen jaar de vraag naar spaardeposito’s bij Brand New Day. Omdat de grootste aanbieder van aanvullende...

Eerder stoppen met werken? Durf te vragen!

Eerder stoppen met werken? Durf te vragen!

(Blog door Brand New Day, kennispartner van het VVP Event Pensioen & Vermogen op 19 maart. Auteur: Joost Tieland, commercieel directeur). Vermogensadvies krijgt...

Brand New Day op weg naar 10 miljard euro beheerd vermogen

Brand New Day op weg naar 10 miljard euro beheerd vermogen

Brand New Day zag in 2023 het totale klantvermogen met 33 procent groeien naar 6,4 miljard euro (2022: 4,8 miljard euro). Eind 2025 moet dan 10 miljard euro gaan...

Nederlander zet in 2024 meer geld opzij

Nederlander zet in 2024 meer geld opzij

In het afgelopen jaar zorgden actuele ontwikkelingen ervoor dat zes op de tien mensen minder geld opzij zetten, aldus onderzoek door Brand New Day. Inflatie en stijgende...

BND: Nederlanders willen meer pensioen in verkiezingscampagnes

BND: Nederlanders willen meer pensioen in verkiezingscampagnes

Bijna twee op de drie  Nederlanders vindt dat pensioen nu te weinig aandacht krijgt in de verkiezingscampagne, zo blijkt uit onderzoek van Dynata in opdracht...

BND: forse groei pensioenbeleggen

BND: forse groei pensioenbeleggen

"Door een relatief onderbelicht onderdeel in de nieuwe pensioenwetgeving hebben zzp’ers en werknemers zonder pensioenopbouw per 1 juni dit jaar veel meer ruimte...

Nederlander in toenemende mate bezorgd over financiën na pensionering

Nederlander in toenemende mate bezorgd over financiën na pensionering

Nederlanders zijn in toenemende mate bezorgd over hun financiën als ze gaan stoppen met werken en dit sluit aan bij zorgen rond de financiële situatie...