Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!
Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële adviessector, en daarmee ook uzelf, een grote dienst. Met de inzichten uit het onderzoek zijn de initiatiefnemers nog beter in staat tools en tips te ontwikkelen die het makkelijker maken om de relaties met uw klanten te onderhouden.
Klik HIER en ga direct naar het onderzoek.
In 2025 zal Actief Klantbeheer een logisch onderdeel moeten zijn in de bedrijfsvoering van alle onafhankelijke advieskantoren van Nederland. Het mes snijdt namelijk aan twee kanten. In deze onzekere tijden dienen adviseurs oog te hebben voor de belangen van bestaande klanten. En als de hypotheekhausse straks voorbij is, zullen advieskantoren zelf ook baat hebben bij een dienstverlening aan bestaande klanten. Goed voor de relatie met bestaande klanten en goed voor de eigen bedrijfscontinuïteit.
Op 1 juli 2021 ondertekenende een aantal branchepartijen het Manifest Actief Klantbeheer. De initiatiefnemers streven ernaar om in dialoog met de markt dit initiatief verder vorm te geven. Een van de vragen is in hoeverre financieel adviseurs op dit moment al aandacht besteden aan Actief Klantbeheer. De initiatiefnemers hebben hiervoor een onderzoek laten ontwikkelen door onafhankelijk onderzoeksbureau Blauw Reseach.
De initiatiefnemers van het Manifest Actief Klantbeheer zijn: ABN Amro, Adfiz, Dukers & Baelemans, FlexFront, Helder Beheerd, De Nationale Hypotheekbond, Obvion, Vereniging Eigen Huis en VVP.
Reactie toevoegen
Meer over
Dukers & Baelemans overgenomen door Lindenhaeghe
Lindenhaeghe heeft Dukers & Baelemans overgenomen van Welten Groep. Eind 2022 fuseerden Hoffelijk en Lindenhaeghe met elkaar waarna de naam Lindenhaeghe gehandhaafd...
Adfiz: flits-enquête voortgang Wtp-transitie
Adfiz houdt een flits-enquête Wtp-transitie. Invullen kan tot 20 februari. Adfiz: "Het tijdig Wtp-proof maken van pensioenregelingen (vóór 1-1-2028)...
Ruim acht op tien advieskantoren verwacht groei in 2025
Ruim acht op de tien advieskantoren (83 procent) verwacht in 2025 groei te noteren, vooral in de segmenten schade en leven en ook wel particulier. Voor hypotheken...
"Actief klantbeheer is lonend" (Actief Beheer Ronde van Nederland, Patch)
Actief klantbeheer staat al jaren op de prioriteitenlijst van hypotheek- en verzekeringsadviseurs. Maar hoe staat het er in de praktijk voor? Dirk van Haarlem,...

Univé en ABN Amro uitgeroepen tot digital leaders
BearingPoint heeft Univé als Digital Leader 2024 in de verzekeringssector en ABN Amro als Digital Leader in de banksector uitgeroepen. Dit blijkt uit het...
Adfiz organiseert vanaf maart zeven bijeenkomsten voor leden verspreid over alle regio's. Tijdens deze Adfiz in de Regio-bijeenkomsten praat Adfiz-directeur Enno...
(Uit VVP 5-6 2024) Wat is hot en wat is not in verzekeringsland? VVP Actueel op de korrel duikt er weer in. Met dit keer als boodschap: een bubbeltje mag best...

Finfin van Adfiz gaat veranderen
Finfin van Adfiz gaat veranderen. Adfiz: "Het gebruik van onder meer de vragenmodule loopt al geruime tijd terug. Bovendien bleek vorig jaar uit onderzoek van het...

Adfiz: Handboek Zorgverzekeringswet bijgewerkt
Adfiz heeft haar Handboek Zorgverzekeringswet bijgewerkt. Het document wordt meestal tweemaal per jaar ge-update. Rond Prinsjesdag worden de meest recent bekend...
Cruciale rol adviseur bij relatiebeëindiging
(Adfiz in Ken je vak! VVP 5-6 2024) In het hypotheekgesprek komen veel onderwerpen aan de orde. De klant wil uiteraard alles weten over onderwerpen als de mogelijke...