FlexFront zet zich met daadkracht in voor Stichting ALS

Tim van den Berg

FlexFront en Nationale Borg hebben de website swimfortim.nl gelanceerd. Tim is Tim van den Berg, accountmanager bij FlexFront Groep. Hij is getroffen door ALS, een van de meest ernstige en invaliderende aandoeningen van het zenuwstelsel. FlexFront en Nationale Borg willen partijen uit de sector oproepen om een donatie te geven aan de ALS Stichting.

De levensverwachting van een ALS-patiënt is gemiddeld 1 tot 3 jaar. Er is geen medicijn, geen behandeling en vooralsnog geen toekomst. Antoinette Kalkman: "De onmacht die dit bericht teweeg heeft gebracht zet de FlexFront Groep om in daadkracht; 32 medewerkers van FlexFront, FirstBrick en Nationale Waarborg zullen tezamen met drie  teamleden van MUNT Hypotheken en één partner van de HUCQ Group meedoen met de jubileumeditie van de City Swim en op deze manier 100.000 euro bij elkaar zwemmen voor de Stichting ALS."

Hiertoe is de website swimfortim.nl gelanceerd. "Op deze website wordt het verhaal van Tim verteld en aangekondigd welke acties zijn collega’s ondernemen in de komende maanden ten gunste van de Stichting ALS. Wij zoeken donateurs binnen en buiten de financiële branche die hen helpen om een bedrag van 100.000 euro bij elkaar te zwemmen. Het totaal bedrag zal worden overhandigd aan de Stichting ALS tijdens de City Swim op 11 september 2016."
Op 11 september duiken de 32 medewerkers de grachten van Amsterdam in om samen met 2000 andere deelnemers aan dit evenement ruim twee kilometer te zwemmen voor de ALS Stichting. De Amsterdam City Swim kent in september zijn jubileumeditie en is vijf jaar geleden voor het eerst georganiseerd door een groep maten die voor hun vriend en ALS-patiënt Weert Jan de Amstel en grachten hebben bezwommen om aandacht te vragen voor ALS. Inmiddels is dit initiatief tot een groot jaarlijks evenement uitgegroeid. In 2015 werd ruim 1.8 miljoen euro opgehaald. "De doelstelling van 100.000 euro is ambitieus maar moet mogelijk zijn met de hulp van financiële ketenpartijen. Op de website www.swimfortim.nl zijn sponsorpakketten samengesteld. Ook losse donaties zijn mogelijk."

 

Portret in VVP

In de vernieuwde VVP, die op 2 februari 2016 verschijnt, is er ook aandacht voor Tim van den Berg in de rubriek 'Het vuur van...'

Reactie toevoegen

 
FlexFront lanceert Verduurzaming Service

FlexFront lanceert Verduurzaming Service

FlexFront heeft de Verduurzaming Service gelanceerd. Dankzij de samenwerking met partner Susteen kan de consument voor, tijdens of na het adviesgesprek een zijsprong...

Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer

Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Branche-initiatief Actief Klantbeheer positief over AFM-principes

Branche-initiatief Actief Klantbeheer positief over AFM-principes

De negen partijen verenigd in het branche-initiatief Actief Klantbeheer zijn positief over de AFM-principesdoorlopende ondersteuning van klanten en zien de principes...

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Er komen tal van wijzigingen af op huiseigenaren die gevolgen kunnen hebben voor de betaalbaarheid van de hypotheek. "Het is dan ook van belang om klanten op tijd...

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

"Wie weet wat er loopt bij z’n relaties en daar proactief op inspeelt, blijft ertoe doen: er valt wat te besparen op de hypotheek, het verzekeringspakket...

Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

De opleiding Actief Klantbeheer gaat na een geslaagde pilot officieel op 2 december 2021 van start. De opleiding is ontwikkeld in het kader van het initiatief...

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

"Welke hulp heb je tussentijds nodig bij hypotheken met een rentevaste periode van 20 jaar?' Met deze retorische vraag stelde de Consumentenbond de waarde van...

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Serie Actief Klantbeheer, deel 8:  waagt u de sprong?

Serie Actief Klantbeheer, deel 8: waagt u de sprong?

"We willen het allemaal. Loyale klanten. Loyale klanten zijn binnen handbereik als u uw mindset hierop aanpast. Adviseren over een passende financiële oplossing,...

Serie Actief Klantbeheer, deel 7:  versla de varkenscyclus!

Serie Actief Klantbeheer, deel 7: versla de varkenscyclus!

"Je ziet het op dit moment gebeuren. Er zijn relatief veel nieuw toetredende financieel dienstverleners op de hypothekenmarkt. Oud-werknemers van banken die voor...