Kifid lanceert nieuw reglement Commissie van Beroep

Kifid 2017 (deel logo)

De Commissie van Beroep van Kifid heeft een nieuw, geactualiseerd reglement. "Hiermee loopt het reglement van de Commissie van Beroep weer in de pas met het reglement van de geschillencommissie", aldus Kifid.

 De inwerkingtreding van een nieuw Reglement Geschillencommissie in 2017 heeft geleid tot de wens om het Reglement van de Commissie van Beroep aan te passen en beter te laten aansluiten. Zo is de volgorde van artikelen in het Reglement van Commissie van Beroep in lijn gebracht met de volgorde in het Reglement Geschillencommissie. Daarnaast zijn woordgebruik en verwijzingen met elkaar in overeenstemming gebracht. Bepalingen die in de praktijk vragen opriepen, zijn verduidelijkt of begrijpelijker gemaakt. Zo staat in het Reglement nu ‘behandelbaarheid van een beroep’ in plaats van ‘ontvankelijkheid van een beroep’.

In het nieuwe Reglement Commissie van Beroep is ook bepaald dat het anonimiseren van de uitspraken van de Commissie van Beroep voor publicatie gebeurt volgens de huidige richtlijnen van Kifid.

Reactie toevoegen

 
Meer over
30 dagen is geen maand

30 dagen is geen maand

LEREN VAN KIFID-UITSPRAKE, UIT VVP 3 RESPIJTTERMIJN – In het jaarverslag wijst Kifid er op dat verzekeraars soms niet de juiste respijttermijnen hanteren...

Minimale eisen aan de adviseur bij omzetting

Minimale eisen aan de adviseur bij omzetting

LEREN VAN KIFID-UITSPRAKEN HYPOTHEKEN – Uit VVP 3 van 7 mei 2019 Veel hypotheektransacties betreffen op dit moment oversluitingen. In een recente uitspraak...

Kifid: bijna 200 klachten beleggingsverzekeringen afgerond

Kifid: bijna 200 klachten beleggingsverzekeringen afgerond

Gedurende het afgelopen jaar zijn bijna 200 klachten over beleggingsverzekeringen afgerond, aldus Kifid die de klachten sinds een jaar fasegewijs oppakt. Meestal...

Boete adviseur van ruim 10.000 euro voor schenden zorgplicht

Boete adviseur van ruim 10.000 euro voor schenden zorgplicht

Adviseur Rood&Burgh Verzekeringen uit Haarlem moet een consument een bedrag van 10.921,88 terugbetalen wegens schending van de zorgplicht, zo blijkt uit bindende...

Kifid: Klaverblad moet schade aanrechtblad toch vergoeden

Kifid: Klaverblad moet schade aanrechtblad toch vergoeden

Een consument claimt bij verzekeraar Klaverblad schade aan het aanrechtblad op zijn woonhuisverzekering. Klaverblad wijst de claim af omdat de oorzaak van de schade...

Bizarre klacht vindt terecht geen gehoor

Bizarre klacht vindt terecht geen gehoor

LEREN VAN KIFID-UITSPRAKEN, INKOMEN, UIT VVP 2 Ondanks dat de consument zich niet realiseerde dat hij ziek was, had zijn adviseur hem nadrukkelijk moeten adviseren...