Klantgerichtheidsreis op vijfde Dag van het Topadvies

Björn Bierhaalder werkt al jaren in de verzekeringssector. Hij richtte in 2010 samen met Richard Cramer MCH Consultancy op.

Hoe maak je de overstap van intermediair naar klantgericht dienstverlener? Dat is hét thema van de sessie van Björn Bierhaalder (MCH) op de vijfde Dag van het Topadvies.

Bierhaarlder geeft tijdens een klantgerichtheidsreis antwoord op vragen als: waar moet je rekening mee houden als je de overstap maakt naar klantgericht dienstverlener, welke stappen moet je doorlopen, waar liggen de kansen, bezien vanuit consument, mkb én advieskantoor!  Mooie inzichten gegarandeerd, mede mogelijk gemaakt door Scildon.

Dag van het Topadvies

De vijfde Dag van het Topadvies van VVP staat volledig in het teken van het verzilveren van klantgerichtheid. Onder de titel 'How to be wow!' organiseert VVP deze topdag voor financieel dienstverleners op 11 juni op Landgoed De Horst in Driebergen.

Ondernemer en schrijver Egbert Jan van Bel ('Kloteklanten 3.0') laat u zien hoe u uw onderneming succesvol klantgericht kunt maken.

Uw collega-adviseur George Hoogkamer, eigenaar van Hoogkamer Assurantiën uit Lisse, geeft diep inzicht hoe je als adviseur het rendement van klantgerichtheid kan vergroten. Tips, tools en boerenverstand van een succesvol intermediair.

Onderzoeker Fred de Jong presenteert nieuw onderzoek naar wat consumenten daadwerkelijk verwachten van hun financieel adviseur, hoe adviseurs hierop kunnen inspelen en welke stappen adviseurs op de korte termijn kunnen zetten om hun klantkennis en klantgerichtheid te verzilveren. Mee doen aan dit belangrijke onderzoek voor adviseurs is nog mogelijk, klik HIER.

Overzicht vijf kennissessies

  • Meer rendement uit klantgerichtheid (door Björn Bierhaalder, MCH Consultancy);
  • Meer rendement uit CRM (door Lorenzo Sendar, Teamleader);
  • Meer rendement uit medewerkers (door Astrid van de Bovekamp, AVDB Advies);
  • Meer rendement uit profilering (door Natasja Naron, Gabriël Financiële Bescherming).
  • Meer rendement uit gastvrijheid (door hospitality-expert Esther Reinders)

A(dvies)-factor

Tijdens de middag worden ook de Advies Awards 2019 uitgereikt, toegekend door het VVP Ondernemerspanel aan kantoren met de A(dvies)-factor.

Het belang van het onafhankelijk advieskantoor als baken voor consumenten en ondernemers verdient een podium. Een vakjury, bestaande uit Astrid van de Bovekamp (AVDB Advies), Edwin Bosma (BHB Dullemond), Robin van Beem (Polis Advocaten), Bob Klijn (Herenvest), Richard Meinders (SVC) en Jack Vos (0 entropy), ging op zoek naar adviseurs die het afgelopen jaar een concrete bijdrage hebben geleverd om de adviessector duurzamer, klantvriendelijker en/of innovatiever te maken. De zes juryleden zijn tevens verbonden als vakexpert aan het VVP Ondernemerspanel, de vraagbaak voor het
intermediair. 

De genomineerden voor de Advies Award 2019 zijn:

  • Natasja Naron, Gabriel Financiële Bescherming uit Amersfoort
  • Jacco Kuiper, Kuiper Verzekeringen uit Heerenveen
  • Paul Robbe, Adviesbureau Robbe uit Oosterhout
  • Hans van Klaarbergen, Dominass Assurantiën uit Ochten
  • Peter Taylor Parkins, Taylor Mates uit Oss en Den Bosch
  • Claudia van Swaal, CM Personal Finance uit Goes.

Volgens de Jury zijn dit stuk voor stuk inspirerende voorbeelden voor de adviessector. Op de Dag van het Topadvies laten drie van hen in een korte pitch van maximaal twee minuten zien waarom zij de Advies Award 2019 zouden moeten winnen. Het publiek bepaalt de overall winnaar.

Deze vakdag wordt mede mogelijk gemaakt door DELA, Lindenhaeghe, Nationale-Nederlanden en Scildon.

Meer informatie en aanmelden, klik HIER.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Haaks op de mores: tips voor financieel adviseurs

Haaks op de mores: tips voor financieel adviseurs

Manifesto is geen traditionele accountant. Met het verzorgen van de administratie alleen maak je namelijk allang het verschil niet meer. Hoe dan wel? Door persoonlijk...

Klantgerichtheid volgens de AFM

Klantgerichtheid volgens de AFM

Wat wil de klant? Er zijn weinig sectoren waar deze vraag zo van belang is als de financiële dienstverlening. De impact van een niet-passende aov of hypotheek...

Voor wie doen we het allemaal?

Voor wie doen we het allemaal?

Financieel dienstverleners willen graag klantgericht zijn. Toch ligt de focus in de terugblik op een jaar nagenoeg alleen op de financiële resultaten. Doe het...

Wiertsema: “Regelklimaat moet adviesvriendelijker”

Wiertsema: “Regelklimaat moet adviesvriendelijker”

“Het regelklimaat dient adviesvriendelijker te worden”, aldus Enno Wiertsema, algemeen directeur Adfiz, tijdens het congres ‘Klantgerichtheid intermediair’...

Mogelijk gemaakt door… uw adviseur

Mogelijk gemaakt door… uw adviseur

Kansen genoeg voor adviseurs en verzekeraars. Het is niet alleen de verzekeringswereld die verandert, ook de financiële situatie van klanten verandert. De...

Klantkennis sleutel tot succes

Klantkennis sleutel tot succes

Het intermediair staat dichtbij de klant, heeft vaak een lokale functie en de waardepropositie is bijna altijd die van customer intimacy. Toch is er voor het intermediair...

Naar een klantgerichte cultuur

Naar een klantgerichte cultuur

De assurantietussenpersoon is tevreden over zijn eigen klantgerichtheid, maar is veel minder te spreken over de klantgerichtheid van zijn businesspartners. Dat...

Zet jezelf op voorsprong

Zet jezelf op voorsprong

Een paar jaar geleden mocht ik een opdrachtgever helpen met een interessante vraag. De grootste klant daagde mijn opdrachtgever uit om meer te leveren dan de jaarlijkse...

Klantgerichtheid in een digitale samenleving

Klantgerichtheid in een digitale samenleving

Financieel advies blijft belangrijk ook, of juist, in een samenleving die steeds verder gedigitaliseerd wordt. Voor het intermediair is het daarom ook belangrijk...

Wat heeft u nodig om klantgerichter te werken?

Wat heeft u nodig om klantgerichter te werken?

Wat heeft u nodig om klantgerichter te kunnen werken? Dit en meer vragen we aan het intermediair om te mate van klantgerichtheid te meten en om inzicht te kunnen...