Nationale Hypotheekbond lanceert Nationale Hypotheekmaand

zzp laptop via Pixabay

De Nationale Hypotheekbond introduceert de Nationale Hypotheekmaand. Twee keer per jaar zal de Nationale Hypotheekmaand aandacht vragen om consumenten actief te bewegen om naar hun hypotheek en financiële positie te kijken. In de maand december van elk jaar en in de maand april na de belastingaangifte periode. In deze twee maanden worden meerdere actuele thema's over de hypotheek inzichtelijk gemaakt. Op hypotheekmaand.nl worden deze thema’s op eenvoudige wijze uitgelegd en ziet de consument welke stappen er gezet kunnen worden om het resultaat of de besparing te regelen.

Via hypotheekmaand.nl kan bij een onafhankelijk hypotheekadviseur een gratis digitaal woningwaarde rapport worden opgevraagd. Dat geeft een goede eerste indruk of de huidige woningwaarde voldoende is voor een lagere rente.

“Wij vinden het belangrijk dat ook de consument zelf regelmatig naar zijn hypotheek kijkt om te beoordelen of er bespaar- en verbetermogelijkheden zijn. Daarmee willen wij bijdragen aan het financiële bewustzijn van consumenten en ook om in gesprek te gaan met een hypotheekadviseur“, aldus Jeroen Oversteegen, directeur van de Nationale Hypotheekbond.

Adfiz steunt het initiatief. Directeur Enno Wiertsema: “Met de Nationale Hypotheekmaand stimuleert de branche consumenten om regelmatig aandacht te geven aan hun hypotheek en helpt te signaleren wanneer het verstandig is een adviseur te raadplegen.”

 

 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
"Opmerkelijke stijging aantal rentemutaties"

"Opmerkelijke stijging aantal rentemutaties"

Volgens de Nationale Hypotheekbond is sprake van een opmerkelijke stijging van het aantal rentemutaties dat wekelijks wordt doorgevoerd. Daarnaast is de gemiddelde...

Webinar doorlopende klantondersteuning

Webinar doorlopende klantondersteuning

Faster Forward en De Nationale Hypotheekbond verzorgen donderdag 17 februari vanaf 14.00 uur het webinar ‘Invulling geven aan de AFM-principes voor doorlopende...

Jeroen Oversteegen brengt een ode aan de adviseur

Jeroen Oversteegen brengt een ode aan de adviseur

"Aan de start van weer een nieuw jaar breek ik graag een lans voor het onafhankelijk intermediair. Energiek en volhardend zetten deze mannen en vrouwen zich in voor...

Onderzoek Nationale Hypotheekbond: ING beste geldverstrekker

Onderzoek Nationale Hypotheekbond: ING beste geldverstrekker

ING is door financieel adviseurs uitgeroepen tot de beste Nederlandse geldverstrekker van 2021, zo blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van de Nationale Hypotheekbond...

Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer

Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Branche-initiatief Actief Klantbeheer positief over AFM-principes

Branche-initiatief Actief Klantbeheer positief over AFM-principes

De negen partijen verenigd in het branche-initiatief Actief Klantbeheer zijn positief over de AFM-principesdoorlopende ondersteuning van klanten en zien de principes...

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Er komen tal van wijzigingen af op huiseigenaren die gevolgen kunnen hebben voor de betaalbaarheid van de hypotheek. "Het is dan ook van belang om klanten op tijd...

Doe mee aan onderzoek 'Beste Geldverstrekker 2021' (advertorial Nationale Hypotheekbond)

Doe mee aan onderzoek 'Beste Geldverstrekker 2021' (advertorial Nationale Hypotheekbond)

Door uw stem uit te brengen maakt u duidelijk welke aspecten van hypotheken voor u en uw klant belangrijk zijn. We gebruiken uw input om met geldverstrekkers in...

Hypotheek met duurzaamheidskorting levert oversluiter hoogste besparing op

Hypotheek met duurzaamheidskorting levert oversluiter hoogste besparing op

Van 107.191 onderzochte dossiers levert oversluiten voor één op de vier een netto besparing op. In bijna 40 procent van de gevallen realiseert de consument...

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

"Wie weet wat er loopt bij z’n relaties en daar proactief op inspeelt, blijft ertoe doen: er valt wat te besparen op de hypotheek, het verzekeringspakket...