Nationale Hypotheekbond lanceert Nationale Hypotheekmaand

zzp laptop via Pixabay

De Nationale Hypotheekbond introduceert de Nationale Hypotheekmaand. Twee keer per jaar zal de Nationale Hypotheekmaand aandacht vragen om consumenten actief te bewegen om naar hun hypotheek en financiële positie te kijken. In de maand december van elk jaar en in de maand april na de belastingaangifte periode. In deze twee maanden worden meerdere actuele thema's over de hypotheek inzichtelijk gemaakt. Op hypotheekmaand.nl worden deze thema’s op eenvoudige wijze uitgelegd en ziet de consument welke stappen er gezet kunnen worden om het resultaat of de besparing te regelen.

Via hypotheekmaand.nl kan bij een onafhankelijk hypotheekadviseur een gratis digitaal woningwaarde rapport worden opgevraagd. Dat geeft een goede eerste indruk of de huidige woningwaarde voldoende is voor een lagere rente.

“Wij vinden het belangrijk dat ook de consument zelf regelmatig naar zijn hypotheek kijkt om te beoordelen of er bespaar- en verbetermogelijkheden zijn. Daarmee willen wij bijdragen aan het financiële bewustzijn van consumenten en ook om in gesprek te gaan met een hypotheekadviseur“, aldus Jeroen Oversteegen, directeur van de Nationale Hypotheekbond.

Adfiz steunt het initiatief. Directeur Enno Wiertsema: “Met de Nationale Hypotheekmaand stimuleert de branche consumenten om regelmatig aandacht te geven aan hun hypotheek en helpt te signaleren wanneer het verstandig is een adviseur te raadplegen.”

 

 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

De opleiding Actief Klantbeheer gaat na een geslaagde pilot officieel op 2 december 2021 van start. De opleiding is ontwikkeld in het kader van het initiatief...

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

"Welke hulp heb je tussentijds nodig bij hypotheken met een rentevaste periode van 20 jaar?' Met deze retorische vraag stelde de Consumentenbond de waarde van...

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Serie Actief Klantbeheer, deel 8:  waagt u de sprong?

Serie Actief Klantbeheer, deel 8: waagt u de sprong?

"We willen het allemaal. Loyale klanten. Loyale klanten zijn binnen handbereik als u uw mindset hierop aanpast. Adviseren over een passende financiële oplossing,...

Serie Actief Klantbeheer, deel 7:  versla de varkenscyclus!

Serie Actief Klantbeheer, deel 7: versla de varkenscyclus!

"Je ziet het op dit moment gebeuren. Er zijn relatief veel nieuw toetredende financieel dienstverleners op de hypothekenmarkt. Oud-werknemers van banken die voor...

Serie Actief Klantbeheer, deel 6: maak er een gezond businessmodel van

Serie Actief Klantbeheer, deel 6: maak er een gezond businessmodel van

“Adviseurs zijn geen filantropische instellingen. Actief klantbeheer kost een adviseur tijd en diezelfde tijd is zo hard nodig om klanten te helpen bij nieuwe...

Eerste opleidingsdag Actief Klantbeheer voor slechts één euro

Eerste opleidingsdag Actief Klantbeheer voor slechts één euro

Naast het brancheonderzoek Actief Klantbeheer dat op 13 oktober 2021 van start is gegaan, zal binnenkort ook de eerste opleiding Actief Klantbeheer in première...

Serie Actief Klantbeheer, deel 5: ga eens tegen je natuur in!

Serie Actief Klantbeheer, deel 5: ga eens tegen je natuur in!

"Mensen zijn lui. En dat is maar goed ook. Anders waren jij en ik er namelijk niet geweest. Op de prehistorische steppen was energiebesparing nodig om op gezette...

Serie Actief Klantbeheer, deel 4: klant gaat gewoon naar een andere adviseur

Serie Actief Klantbeheer, deel 4: klant gaat gewoon naar een andere adviseur

"Als je geen band opbouwt met jouw klant gaat hij gewoon op zoek naar een nieuwe adviseur", aldus Michel Ligtlee, beleidsadviseur Vereniging Eigen Huis in deel...

Serie Actief Klantbeheer, deel 3: het belang van ‘Ken je klant’

Serie Actief Klantbeheer, deel 3: het belang van ‘Ken je klant’

"Geldverstrekkers zijn tegenwoordig erg actief als het gaat om het begrip ‘Know Your Customer’. Dit heeft alles te maken met de verantwoordelijkheid...