Nationale Hypotheekbond lanceert WOZ-korting app

Apps

De Nationale Hypotheekbond heeft de WOZ-korting app gelanceerd. Hiermee kunnen huizenbezitters via hun mobiel de woz-waarde van hun huis laten herberekenen en kosteloos bezwaar maken als deze te hoog is. De gratis app is tot stand gekomen in samenwerking met Brunel en Bespaart.nl.

"Met deze app zorgen wij dat huiseigenaren op een simpele manier toegang hebben tot onze specialistische kennis om bezwaar aan te tekenen. Huizenbezitters weten vaak niet hoe ze een bezwaarschrift moeten opstellen. Wij hebben hier ervaring mee en onze slagingskans is dan ook veel groter", zegt directeur Jeroen Oversteegen.

Huizenbezitters kunnen in de app een aantal gegevens invoeren, waaronder hun eigen woz-inschatting. De app rekent vervolgens uit hoeveel een huizenbezitter eventueel zou kunnen besparen. De gebruiker kan er dan voor kiezen direct bezwaar aan te tekenen. Hiervoor levert hij een aantal gegevens aan, zoals de WOZ-beschikking. Het bedrijf Bespaart.nl, dat gekoppeld is aan de app, stelt aan de hand van deze gegevens een volledig bezwaarschrift inclusief taxatierapport op. Zij versturen dit en onderhouden vervolgens het contact hierover met de gemeente. Door het digitale dossier in de app, wordt de klant op de hoogte gehouden van de status van het bezwaarschrift.
Het gebruik van de WOZ-korting app en het opstellen van een bezwaarschrift door experts, kost de huizenbezitters geen geld.  Als de gemeente het bezwaar nameljk gegrond verklaart is de gemeente verplicht een proceskostenvergoeding van ongeveer 235 euro toe te kennen. In de opdracht tot dienstverlening staat de klant toe dat deze kostenvergoeding toekomt aan woz-korting.nl. Deze vergoeding is voldoende om de gemaakte kosten te compenseren en hoeft alleen te worden betaald als het bezwaar gegrond is verklaard.

Reactie toevoegen

 
Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

De opleiding Actief Klantbeheer gaat na een geslaagde pilot officieel op 2 december 2021 van start. De opleiding is ontwikkeld in het kader van het initiatief...

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

"Welke hulp heb je tussentijds nodig bij hypotheken met een rentevaste periode van 20 jaar?' Met deze retorische vraag stelde de Consumentenbond de waarde van...

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Serie Actief Klantbeheer, deel 8:  waagt u de sprong?

Serie Actief Klantbeheer, deel 8: waagt u de sprong?

"We willen het allemaal. Loyale klanten. Loyale klanten zijn binnen handbereik als u uw mindset hierop aanpast. Adviseren over een passende financiële oplossing,...

Serie Actief Klantbeheer, deel 7:  versla de varkenscyclus!

Serie Actief Klantbeheer, deel 7: versla de varkenscyclus!

"Je ziet het op dit moment gebeuren. Er zijn relatief veel nieuw toetredende financieel dienstverleners op de hypothekenmarkt. Oud-werknemers van banken die voor...

Serie Actief Klantbeheer, deel 6: maak er een gezond businessmodel van

Serie Actief Klantbeheer, deel 6: maak er een gezond businessmodel van

“Adviseurs zijn geen filantropische instellingen. Actief klantbeheer kost een adviseur tijd en diezelfde tijd is zo hard nodig om klanten te helpen bij nieuwe...

Eerste opleidingsdag Actief Klantbeheer voor slechts één euro

Eerste opleidingsdag Actief Klantbeheer voor slechts één euro

Naast het brancheonderzoek Actief Klantbeheer dat op 13 oktober 2021 van start is gegaan, zal binnenkort ook de eerste opleiding Actief Klantbeheer in première...

Serie Actief Klantbeheer, deel 5: ga eens tegen je natuur in!

Serie Actief Klantbeheer, deel 5: ga eens tegen je natuur in!

"Mensen zijn lui. En dat is maar goed ook. Anders waren jij en ik er namelijk niet geweest. Op de prehistorische steppen was energiebesparing nodig om op gezette...

Serie Actief Klantbeheer, deel 4: klant gaat gewoon naar een andere adviseur

Serie Actief Klantbeheer, deel 4: klant gaat gewoon naar een andere adviseur

"Als je geen band opbouwt met jouw klant gaat hij gewoon op zoek naar een nieuwe adviseur", aldus Michel Ligtlee, beleidsadviseur Vereniging Eigen Huis in deel...

Serie Actief Klantbeheer, deel 3: het belang van ‘Ken je klant’

Serie Actief Klantbeheer, deel 3: het belang van ‘Ken je klant’

"Geldverstrekkers zijn tegenwoordig erg actief als het gaat om het begrip ‘Know Your Customer’. Dit heeft alles te maken met de verantwoordelijkheid...