Wens verzekeraar 'Vergeet ons niet' komt uit
(Kifid-uitspraak GC 2024-0145) Dat de verzekeraar de rechtsbijstandspolis toch verlengde, is zijn eigen schuld. De verzekering moet worden voortgezet. Aldus de Geschillencommissie, die eerder bepaalde dat de verzekeraar de polis in kwestie mocht opzeggen. De commissie: "Het feit dat de verlenging op een vergissing berust, komt voor rekening van de verzekeraar, die als professionele dienstverlener zijn systemen zo had moeten inrichten dat de e-mail van genoemde datum niet verzonden zou worden. Dat de verzekeraar een verlenging van de rechtsbijstandverzekering niet wenselijk acht, maakt het oordeel van de commissie niet anders. De verlenging van de rechtsbijstandverzekering zal geschieden met inachtneming van de geldende voorwaarden. Voor zover de uitvoering van de rechtsbijstand door de uitvoerder in het gedrang komt dan wel een nieuwe opzegging aan de orde is, zal daarbij aansluiting moeten worden gezocht bij de geldende voorwaarden."
Vergeet-ons-nietjes
De commissie verder: "Dat de consument op enig moment (...) een kaart van de verzekeraar heeft ontvangen met daarop aan de ene zijde een vriendelijke zwaaiende medewerker van de verzekeraar en aan de andere zijde onder meer de tekst "Fijn dat u klant was!" en "Helaas was... want u heeft ons laten weten weg te gaan", met daarbij als afscheidscadeau zaadjes voor ‘Vergeet-ons-nietjes’, is naar het oordeel van de commissie aan te merken als ongelukkig. De verzekeraar heeft hier echter excuses voor aangeboden en dat volstaat."
Reactie toevoegen
Meer over
Hypotheekadviseur bewaakte tijdlijnen onvoldoende
(Kifid-uitspraak GC 2024- 0053) De consument heeft de adviseur ingeschakeld voor advies over en bemiddeling bij het oversluiten van zijn hypotheek en het verkrijgen...
Sector geeft Kifid ruime voldoende
Financiële dienstverleners zijn in 2023 onverminderd tevreden over het financiële klachteninstituut Kifid. Zij waarderen Kifid met een 7,4 gemiddeld. Ruim...
Hypotheekadviseur moet bijna veertien mille vergoeden
(Kifid-uitspraak GC 2024-0040) Toen de consument advies vroeg voor de aanvraag van een hypothecaire geldlening, ging de adviseur ervan uit dat de consument en zijn...
Alleen op strand met waardevolle spullen? Dan niet badderen!
(Kifid-uitspraak GC 2024-0042) De spullen van de consument zijn tijdens een bezoek aan het strand in Thailand gestolen op het moment dat de consument de zee in is...
Kifid: afronding projectmatig behandelen beleggingsverzekeringsklachten in zicht
Op dit moment heeft Kifid nog ongeveer 80 beleggingsverzekeringsklachten in behandeling. Daarmee komt de afronding van de projectmatige en fasegewijze aanpak van...
Adviseur vroeg te laat renteaanbod aan
(Kifid-uitspraak GC 2024-0038) De consumenten verwijten de adviseur dat hij niet tijdig een renteaanbod heeft aangevraagd bij de bank. Zij betalen daarom uiteindelijk...
Adviseur was te veel alleen doorgeefluik
(Kifid-uitspraak GC 2024-0022) De consument heeft in 1997 een beleggingsverzekering afgesloten. De consument vindt dat de tussenpersoon zijn zorgplicht heeft geschonden...
Geen zoete afdronk voor klager
(Kifid-uitspraak GC 2024-0030) Als gevolg van een storm zijn zonnepanelen van de consument van het dak van haar woning afgewaaid en tegen geparkeerde auto’s...
(Kifid-uitspraak GC 2024-0017) De zoon van de consument is tijdens de gezinsvakantie in Frankrijk uitgenodigd voor een interview op het Amerikaanse consulaat in...
Adviseur mag vergoeding houden ondanks gebrekkige communicatie
(Kifid-uitspraak GC 2024-0012) De consument verwijt de adviseur dat hij gebrekkig met hem heeft gecommuniceerd. Bovendien heeft hij onvoldoende de belangen van de...