Kifid: afronding projectmatig behandelen beleggingsverzekeringsklachten in zicht

Klacht via Pixabay

Op dit moment heeft Kifid nog ongeveer 80 beleggingsverzekeringsklachten in behandeling. Daarmee komt de afronding van de projectmatige en fasegewijze aanpak van deze klachten in zicht.

Kifid: “Met het resterende aantal klachten in behandeling verwachten we dit hoofdstuk in 2024 te kunnen sluiten. Dit betekent dat Kifid eventuele nieuwe klachten over beleggingsverzekeringen zal behandelen zoals we dat met andere klachten doen, dus niet meer op projectmatige basis."

Sinds april 2018 heeft Kifid de klachten over beleggingspolissen geclusterd per product en financiële dienstverlener. Begin 2024 zijn vrijwel alle clusters, op een enkele klacht na, afgerond. De nog resterende klachten waarmee het projectteam Beleggingsverzekeringen aan de slag is gaan voornamelijk over beleggingsverzekeringen van a.s.r. en NN. Van 25 consumenten vraagt Kifid nog geduld en begrip; hun klacht zal dit jaar nog worden opgepakt.

De schikkingen tussen enkele belangenorganisaties en de verzekeraars Aegon/ a.s.r. en NN Groep hebben geen gevolgen voor de behandeling van klachten over beleggingsverzekeringen bij Kifid. Kifid zet de behandeling van klachten over beleggingsverzekeringen van genoemde verzekeraars gewoon voort. Kifid zal deze klachten, zoals gebruikelijk, individueel en naar de specifieke omstandigheden beoordelen.

Reactie toevoegen

 
Schade aan voorgevel ontstond niet plotseling

Schade aan voorgevel ontstond niet plotseling

(Kifid-uitspraak GC 2025-0213) De consument vordert uitkering onder de verzekering van de schade aan de voorgevel van zijn woonhuis, bestaande uit vochtplekken in...

Klager met etalagebenen staat te kijk

Klager met etalagebenen staat te kijk

(Kifid-uitspraken GC 2025-0204 en GC 2025-0205) De verzekeraar heeft de verzekering beëindigd en de verstrekte uitkeringen (47.467,63 euro) en de kosten gemaakt...

Verzekeraar mag premie met 40 procent verhogen

Verzekeraar mag premie met 40 procent verhogen

(Kifid-uitspraak GC 2025-0198) De verzekeraar heeft de premie van de verzekering van de consumenten per verlengingsdatum verhoogd. De consumenten zijn het daar niet...

Medische noodzaak ontbrak

Medische noodzaak ontbrak

(Kifid-uitspraak GC 2025-0193) De drie dochters van de consument hebben tijdens een vakantie in Marokko voedselvergiftiging opgelopen. Daarnaast hebben zij klachten...

Uit de bocht bij aanvraag motorverzekering

Uit de bocht bij aanvraag motorverzekering

(Kifid-uitspraak GC 2025-0186) De consument heeft een motorverzekering afgesloten bij de verzekeraar. In het aanvraagformulier heeft hij aangegeven dat er geen sprake...

Duur broodje in Barcelona...

Duur broodje in Barcelona...

(Kifid-uitspraak GC 2025-0183) De bewoordingen in de voorwaarden “uw kostbare spullen (…) buiten handbereik achterlaten, en/of zonder toezicht in een...

Geen geweldsinwerking van buitenaf

Geen geweldsinwerking van buitenaf

(Kifid-uitspraak GC 2025-0178) De Geschillencommissie is van oordeel dat de consument onvoldoende heeft bewezen dat de schade die hij claimt rechtstreeks en zonder...

Schending zorgplicht kost adviseur tien mille

Schending zorgplicht kost adviseur tien mille

(Kifid-einduitspraak GC 2024-0730B) In de tussenuitspraak heeft de Geschillencommissie geoordeeld dat de adviseur zijn zorgplicht heeft geschonden. Partijen hebben...

Consument moet bewijzen dat schademelding bij verzekeraar is aangekomen

Consument moet bewijzen dat schademelding bij verzekeraar is aangekomen

(Kifid-uitspraak GC 2025-0167) Er is schade ontstaan aan de woning van de consument door binnenstromend regenwater. De consument verwijt de verzekeraar dat deze...

Viva Las Vegas maar niet heus...

Viva Las Vegas maar niet heus...

(Kifid-uitspraak GC 2025-0134) De consumenten verbleven van 16 juli 2024 tot en met 8 augustus 2024 in de Verenigde Staten. Op 19 juli 2024 vond er een wereldwijde...