Het vuur van... jeroen oversteegen

Jeroen Oversteegen 2019

Het vuur van.... Jeroen Oversteegen, directeur Nationale Hypotheekbond

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van’ zet VVP deze mensen op een voetstuk.

Als het om ‘mijn vuur’ gaat, zijn er veel zaken waar ik enthousiast van word. Een belangrijk uitgangspunt voor mij is, zo hoor ik vaak van collega’s, dat ‘elke dag een beetje beter dan gisteren moet zijn’. Daar draait het voor mij om. Ik heb daarom ook geen langetermijnplan, anders dan dat het gewoon altijd een beetje beter moet. Ik heb een visie waar het naartoe moet gaan, maar deze is niet in beton gegoten. Ik wil het doel halen, maar dat hoeft niet in een rechte lijn.

Daarnaast denk ik vooral in oplossingen, niet in problemen. ‘Nee’ is geen antwoord, dat is te gemakkelijk. Zo help ik mensen graag bij de uitdagingen die ze tegenkomen, ik wil ze verrassen met mogelijkheden in plaats van onmogelijkheden. Daar word ik blij van.

Inzicht en transparantie, ook zaken die ik heel belangrijk vind. Dingen moeten logisch zijn, ik moet het mijn moeder eenvoudig kunnen uitleggen, anders deugt het niet. Daarom heb ik in het verleden diverse vergelijkingswebsites bedacht, maar ook recentelijk looptijdrente.nl. Daarmee maken we de kosten van de risicoopslagen van een hypotheek inzichtelijk en helder. Ik vind dat een klant alles moet kunnen vragen en dat je alles ook moet kunnen uitleggen. Daar zijn we steeds naar op zoek en dat willen we oplossen.

Het is ook mooi om de uitdaging aan te gaan: nieuwe zaken ‘live’ te zetten terwijl je weet dat er kritiek op gaat komen. Dat is weleens frustrerend, maar aan de andere kant is dat juist mooi, want daar leer je van. Door kennis te delen stel je je kwetsbaar op. Dat is niet altijd leuk, maar daar loop ik niet voor weg. Want je krijgt er ook weer kennis voor terug waarvan we kunnen leren.

‘Iedereen moet kunnen groeien’

Het is sowieso prachtig om met een team van collega’s mooie dingen te maken, te leren, beter te worden. Maar ook om voor elkaar te zorgen. Iedereen moet kunnen groeien en het team moet zich kunnen ontwikkelen, kunnen doorgroeien. Ik daag mijn collega’s ook uit om aan mijn stoelpoten te zagen. Ik wil op een gegeven moment hun doorontwikkeling niet in de weg zitten, dan stap ik op. Ik moet er nu niet aan denken, maar dan ga ik wel weer iets anders doen. Ik ben het team dankbaar dat we zoveel mooie dingen maken en dat we elkaar continu uitdagen. Thanx toppers!

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Hypotheek met duurzaamheidskorting levert oversluiter hoogste besparing op

Hypotheek met duurzaamheidskorting levert oversluiter hoogste besparing op

Van 107.191 onderzochte dossiers levert oversluiten voor één op de vier een netto besparing op. In bijna 40 procent van de gevallen realiseert de consument...

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

"Wie weet wat er loopt bij z’n relaties en daar proactief op inspeelt, blijft ertoe doen: er valt wat te besparen op de hypotheek, het verzekeringspakket...

Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

De opleiding Actief Klantbeheer gaat na een geslaagde pilot officieel op 2 december 2021 van start. De opleiding is ontwikkeld in het kader van het initiatief...

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

"Welke hulp heb je tussentijds nodig bij hypotheken met een rentevaste periode van 20 jaar?' Met deze retorische vraag stelde de Consumentenbond de waarde van...

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Serie Actief Klantbeheer, deel 8:  waagt u de sprong?

Serie Actief Klantbeheer, deel 8: waagt u de sprong?

"We willen het allemaal. Loyale klanten. Loyale klanten zijn binnen handbereik als u uw mindset hierop aanpast. Adviseren over een passende financiële oplossing,...

Nationale Waarborg lanceert BankGarantieZeker en verlaagt haar tarieven

Nationale Waarborg lanceert BankGarantieZeker en verlaagt haar tarieven

Vanaf 8 november 2021 lanceert Nationale Waarborg voorafgaand aan de koop van een woning een bankgarantiecertificaat voor kopen zonder voorbehouden. Met BankGarantieZeker...

Serie Actief Klantbeheer, deel 7:  versla de varkenscyclus!

Serie Actief Klantbeheer, deel 7: versla de varkenscyclus!

"Je ziet het op dit moment gebeuren. Er zijn relatief veel nieuw toetredende financieel dienstverleners op de hypothekenmarkt. Oud-werknemers van banken die voor...

Serie Actief Klantbeheer, deel 6: maak er een gezond businessmodel van

Serie Actief Klantbeheer, deel 6: maak er een gezond businessmodel van

“Adviseurs zijn geen filantropische instellingen. Actief klantbeheer kost een adviseur tijd en diezelfde tijd is zo hard nodig om klanten te helpen bij nieuwe...

Eerste opleidingsdag Actief Klantbeheer voor slechts één euro

Eerste opleidingsdag Actief Klantbeheer voor slechts één euro

Naast het brancheonderzoek Actief Klantbeheer dat op 13 oktober 2021 van start is gegaan, zal binnenkort ook de eerste opleiding Actief Klantbeheer in première...