Het werk gaat door... Sonja Cats

Het werk gaat door.... Sonja Cats

Onder de titel 'Het werk gaat door...' brengt VVP in beeld hoe financieel dienstverleners hun werk in deze tijd zo goed mogelijk oppakken. Het biedt inzicht in het werk ten tijde van crisis en draagt hopelijk bij aan de saamhorigheid in de sector. Dit keer Sonja Cats, Hoofd Ledenzaken Adfiz.

1. Werk je vanuit huis? In hoeverre ben je in staat je werk te doen?

Bij Adfiz behoorde vanuit huis werken al langer tot de mogelijkheden. Ik maakte daar één dag in de week al gebruik van. Sinds vrijdag 13 maart werkte het grootste gedeelte van de collega’s thuis en inmiddels is dat 100%

2. Hoe geef je nu invulling aan je werk? Wat zijn je ervaringen daarmee?

Hoewel ik gewend ben om thuis te werken, was het de eerste week toch echt schakelen. Dat had – denk ik – vooral te maken met de aard van de werkzaamheden die eerste paar dagen. Ik was namelijk vooral bezig met het opschorten van evenementen en bijeenkomsten en alles wat daarbij komt kijken; niet echt leuk als je al zo lang bezig bent met de voorbereidingen. Inmiddels hebben we de werkzaamheden goed verdeeld over beleidszaken, communicatie en ledenzaken. Het actief ondersteunen van leden voelt natuurlijk veel beter dan het cancelen van activiteiten. Ik vind het wel prettig dat we vergaderingen via Teams doen. Dit voelt meer betrokken dan een telefonische call. Over het algemeen gaat het thuiswerken nu dus prima, al moet ik zeggen dat de dagen dat mijn dochters  (12 en 10 jaar) bij mij zijn een uitdaging blijven

3. Beschrijf een positieve werkervaring.

De telefoongesprekken die ik heb met leden geven me heel veel energie. Iedereen is heel gedreven  om hun klanten zo goed mogelijk te ondersteunen.

4. Benader je klanten pro-actief? Hoe?

Nou, wij hebben leden, geen klanten, en die benader ik inderdaad pro-actief. Het is echter wel moeilijk in te schatten hoe druk onze leden nu zijn met het helpen van hun klanten, hun medewerkers ondersteunen en hun bedrijf draaiende te houden. Omdat ik ze niet wil overvallen, stuur ik een kort en persoonlijk e-mailtje waarin ik ze vraag hoe het gaat en of ze tijd hebben om telefonisch bij te praten op een moment dat het hun schikt. Dat werkt prima en zorgt ervoor dat we ook echt even de tijd hebben om met elkaar van gedachten te wisselen.

5. Waar put je momenteel energie/hoop uit?

De positieve energie van zowel mijn collega’s als onze leden. Iedereen doet zijn uiterste best om elkaar te helpen en de situatie aan te grijpen om versneld een aantal organisatorische zaken te verbeteren zoals online werken. Zonder het persoonlijke aspect uit het oog te verliezen.

6. Wat denk je dat de crisis ons gaat brengen?

Het vertrouwen in elkaar. Je hebt elkaar nodig om samen verder te komen, daardoor ontstaan mooie initiatieven. Ik heb er vertrouwen in dat we de aankomende periode hier nog veel positieve ervaringen in gaan krijgen. Wij doen ons uiterste best hiervoor.

Partner van dit artikel
Adfiz

Adfiz

Ondernemers in financiële dienstverlening opereren in een markt die voortdurend in beweging is. Wetgeving, ketenvraagstukken, innovatie en digitalisering, en klanten die steeds meer waarde verlangen. Adfiz is de branchevereniging voor onafhankelijk financieel adviseurs die ondernemers helpt effectief en efficiënt hun positie in te nemen. Belangenbehartiging, kennis en kwaliteit staan daarbij...

Reactie toevoegen

 
Meer over
Adfiz: "Verlaag drempels financieel advies verduurzaming"

Adfiz: "Verlaag drempels financieel advies verduurzaming"

Adfiz roept op tot het verlagen van adviesdrempels om consumenten en mkb te activeren en te helpen bij verduurzaming. Adfiz in haar reactie op de (inmiddels gesloten)...

Burgemeester Valkenburg neemt watersnoodboekje Adfiz in ontvangst

Burgemeester Valkenburg neemt watersnoodboekje Adfiz in ontvangst

Adfiz-voorzitter Roger van der Linden reikte vorige week de Adfiz-publicatie 'Watersnood in de Valckenborgh' over de watersnood in 2021 uit aan burgemeester Daan...

Adfiz Nieuwjaarspeiling: verwachtingen voor 2024 fors positiever

Adfiz Nieuwjaarspeiling: verwachtingen voor 2024 fors positiever

Voor het komende jaar 2024, aldus de Adfiz Nieuwjaarspeiling, verwachten zo’n 25 procentpunt meer kantoren een groei te noteren dan de realisatie over 2023....

Regels actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli a.s.

Regels actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli a.s.

De regels voor actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli 2024. De wetswijziging is gepubliceerd in de Staatscourant. Vanaf 1 juli dienen adviseurs de consument...

5, 4, 3, 2, 1, go!

5, 4, 3, 2, 1, go!

Dit jaar ‘trakteerde’ Adfiz tijdens haar nieuwjaarsbijeenkomst de aanwezigen op een powerspeech van Ben 'Tyler' Tiggelaar, expert in leiderschap, verandering...

"VoogdijVerzekerd regelt alles rondom voogdijschap"

"VoogdijVerzekerd regelt alles rondom voogdijschap"

De GoedIdee VoogdijVerzekerd, een nieuw product van Dazure dat er onder meer voor zorgt dat kinderen goed verzorgd achterblijven na het overlijden van de ouder(s),...

Vijf initiatieven NN genomineerd in Adfiz Prestatie Onderzoek

Vijf initiatieven NN genomineerd in Adfiz Prestatie Onderzoek

Nationale-Nederlanden werd in alle vier categorieën (duurzame ontwikkeling, klantbelang, ketenefficiency en verzekerbaarheid) van het Adfiz Prestatie Onderzoek...

TAF wint ketenefficiency-award met InkomensZeker AOV

TAF wint ketenefficiency-award met InkomensZeker AOV

"Yes! Voor de tweede keer op rij. Winnaar van het Adfiz prestatie onderzoek. De award ketenefficiëncy", aldus Michiel Meijer, commercieel directeur TAF. "Super...

Florius: award is erkenning voor ons als groene pionier

Florius: award is erkenning voor ons als groene pionier

"Geweldige erkenning voor onze continue drive voor innovatie en duurzaamheid!", aldus Karin Polman, directeur Florius, winnaar in de categorie 'Duurzame ontwikkeling'...

VVP-poll: regeldruk advieskantoren schaadt het klantbelang.

VVP-poll: regeldruk advieskantoren schaadt het klantbelang.

"Als ik vandaag met leden spreek dan is de meest gehoorde klacht de enorme tijd die verloren gaat aan het voldoen aan regels en aan administratieve verplichtingen....